Διαβάστηκε από 11879αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/4/2010
Το Daihatsu Terios
είναι ένα τετρακίνητο μοντέλο, το οποίο διακρίνεται για τις εκτός δρόμου ικανότητές του αλλά και για την αξιοπιστία που προσφέρει.
Κινητήρας
Κάτω από το καπό του συγκεκριμένου μοντέλου βρίσκεται ένα 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο 1,5 λίτρων, το οποίο αποδίδει 105 ονομαστικούς ίππους και 140 Nm ροπής. Ο κινητήρας αυτός προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο, ενώ το κοντό σε κλιμάκωση κιβώτιο ταχυτήτων, ευνοεί στις εκτός δρόμου περιηγήσεις. Αυτό που ίσως ενοχλήσει τους επιβάτες κατά τις πολύωρες μετακινήσεις τους, είναι η τραχύτητα του μοτέρ, αλλά και ο θόρυβος που εισέρχεται στην καμπίνα.
Οδική συμπεριφορά
Στην άσφαλτο το Daihatsu Terios χαρακτηρίζεται ασφαλές, αφού θυμίζει μεγαλύτερο και ακριβότερο SUV. Ο οδηγός του μπορεί να κινηθεί σβέλτα ακόμα και σε μία επαρχιακή διαδρομή, χωρίς να αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα. Εκτός δρόμου, το μοντέλο δείχνει τον πραγματικό του εαυτό, αφού ο συνδυασμός μικρού βάρους, μόνιμης τετρακίνησης και πίσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης (LSD) ορίζει τις μεγάλες δυνατότητές του στο χώμα. Το σύστημα διεύθυνσης, από την πλευρά του, προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση, ενώ το τιμόνι "κόβει" αρκετά, ευνοώντας τους επιτόπιους ελιγμούς. Επίσης, για τις δύσκολες καταστάσεις υπάρχει και η επιλογή κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού (50-50).
Εσωτερικό - Χώροι
Μπαίνοντας στην καμπίνα του μοντέλου, αντικρίζεις μία λιτή εικόνα, με τον πίνακα οργάνων να ξεχωρίζει για το σχετικά σπορτίφ σχεδιασμό του. Τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά η συναρμολόγησή τους είναι καλή, μιας και εκτός δρόμου δύσκολα εμφανίζεται κάποιος τριγμός. Από πλευράς χώρων, ακόμα και πέντε ενήλικες επιβάτες μπορούν να ταξιδέψουν στο εσωτερικό του ιαπωνικού SUV, κάνοντας ελάχιστες παραχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα για την κατηγορία, έχοντας χωρητικότητα 380 λίτρων.
Μεταπωλητική αξία
Σε πολύ καλά επίπεδα κυμαίνεται η μεταπωλητική αξία του μοντέλου, κυρίως λόγω της πολύ καλής αξιοπιστίας που προσφέρει.
Value for Money
Καλή είναι και η σχέση τιμής - αξίας του, λόγω των δυνατοτήτων που προσφέρει αλλά και του καλού επιπέδου εξοπλισμού που διέθετε από τη βασική έκδοση.
(+):
Ικανότητες εντός και εκτός δρόμου, αξιοπιστία, χώροι
(-): Θόρυβος κινητήρα
Εκτός δρόμου, οι ικανότητες του Terios είναι πολύ καλές, διαθέτοντας επιλογή κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού, αλλά και πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Το εσωτερικό του Terios έχει σύγχρονη σχεδίαση και αποτελείται από σκληρά υλικά με καλή συναρμολόγηση.
Σημαντικότεροι ανταγωνιστές • Suzuki Grand Vitara 1,6 3d
• Suzuki SX4 1,6
Από το 1997 μέχρι σήμερα
Η πρώτη γενιά Terios παρουσιάστηκε το 1997 και εννιά χρόνια αργότερα αντικαταστήθηκε από τη δεύτερη (μοντέλο που αναφερόμαστε). Το 2009 δέχθηκε ένα διακριτικό facelift, με το μοντέλο αυτό να συνεχίζει και σήμερα να διατίθεται στην αγορά. Πόσο αξιόπιστο είναι;
Σε πολύ καλά επίπεδα κυμαίνεται η αξιοπιστία του ιαπωνικού τετρακίνητου μοντέλου. Κάποια από τα προβλήματα που έχουν αναφερθεί εντοπίζονται στη μετάδοση και στο σύστημα διεύθυνσης, που όμως δε θα προβληματίσουν τον ιδιοκτήτη.
Τιμή αγοράς 2006: 20.890 ευρώ
Τιμή αγοράς 2010: 11.500 ευρώ
Τιμή πώλησης 2010: 13.000 ευρώ