Το σύστημα ABS έχει σαν στόχο τη
διατήρηση της σταθερότητας του ελέγχου ενός οχήματος κατά τη
διάρκεια ενός έντονου
φρεναρίσματος, αποτρέποντας το μπλοκάρισμα των
τροχών.
Ένα από τα βασικά συστήματα ασφάλειας είναι το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών - ABS (Anti Block
System), που πλέον προσφέρεται στο βασικό εξοπλισμό κάθε νέου αυτοκινήτου. Πρόκειται για ένα σύστημα που έχει εφευρεθεί εδώ και πολλά χρόνια και συνεχώς εξελίσσεται, προσφέροντας
μειωμένη απόσταση φρεναρίσματος και αυξάνοντας τα επίπεδα ασφάλειας κάθε αυτοκινήτου. Το βασικό του χαρακτηριστικό είναι ότι
ρυθμίζει ηλεκτρονικά την πίεση του υγρού φρένων και έχει σαν στόχο τη διατήρηση της σταθερότητας του ελέγχου ενός οχήματος αποτρέποντας το μπλοκάρισμα των τροχών και επιτρέποντας συγχρόνως την εκτέλεση ελιγμών κατά το φρενάρισμα.
Οι περισσότεροι οδηγοί έχουν νιώσει αρκετές φορές στο μεσαίο πεντάλ του αυτοκινήτου τους το χαρακτηριστικό "κροτάλισμα" σε κάποια έντονη επιβράδυνση ή σε φρενάρισμα πανικού. Όμως τι είναι αυτό το "κροτάλισμα"; Από πού προέρχεται;
Για να επιτύχουμε όσο το δυνατόν μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης, πρέπει το σύστημα φρένων - ανάρτησης και τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας να είναι σε πολύ καλή κατάσταση.
Η κεντρική μονάδα του συστήματος ABS είναι υπεύθυνη για τη
διαχείριση της πίεσης του υγρού φρένων.
Ποια είναι η λειτουργία του;
Το ABS (Anti Block System) είναι ένα σύστημα που αναγνωρίζει έγκαιρα τον κίνδυνο μπλοκαρίσματος ενός ή περισσότερων τροχών
μετρώντας την ταχύτητα περιστροφής τους μέσω αισθητήρων. Στην περίπτωση αυτή,
ενεργοποιείται μια βαλβίδα που ανοίγει και
πέφτει η πίεση στο αντίστοιχο κύκλωμα φρένων. Όταν μπλοκάρει ένας τροχός,
ανοίγει η βαλβίδα του κυκλώματος και απενεργοποιείται το φρένο, μία διαδικασία που γίνεται
σε πολύ γρήγορο χρονικό διάστημα. Ακόμη κι αν ο οδηγός επιχειρήσει να μιμηθεί το ABS φρενάροντας διακοπτόμενα θα καταφέρει να δώσει το πολύ 2-3 παλμούς το δευτερόλεπτο
απέναντι σε 10-20 του ABS.
Τι απαιτείται για την αποτελεσματική λειτουργία του
• Καλή κατάσταση υλικών τριβής του συστήματος πέδησης
• Λογική φθορά και σωστή πίεση αέρα των ελαστικών
• Καλή κατάσταση της ανάρτησης και των αναλώσιμων μερών της
• Καλή ποιότητα ασφάλτου και μόνιμη
επαφή του τροχού με το δρόμο