H προηγούμενη GLA άφησε το στίγμα της στην κατηγορία των μικρών premium crossover και η Mercedes θέλει η νέα, δεύτερη γενιά να ακολουθήσει τα ίδια χνάρια. Πόσο βαρύ είναι το οπλοστάσιο της για να τα καταφέρει;
Ξεκινάμε τη μίνι σύγκριση ανάμεσα σε παλιά και νέα GLA από την εξωτερική σχεδίαση, εκεί που η νέα GLA είναι σαφώς πιο μοντέρνα και εκσυγχρονισμένη. Ωστόσο, παρατηρούμε κάποιες μικρές ομοιότητες με την προκάτοχό της κυρίως χαμηλά στον προφυλακτήρα. Την ίδια στιγμή, τα φωτιστικά σώματα είναι πολύ διαφορετικά και πιο σπορτίφ ενώ η γρίλια, αν και συνεχίζει να είναι κυψελωτή, αυτή την φορά εξοπλίζεται κατά μήκος μόνο με μια διακοσμητική γραμμή. Στο πίσω μέρος, την παράσταση κλέβουν τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα σταγόνας που είναι φανερά εμπνευσμένα από αυτά της A-Class.
Η Μercedes είναι φανερό πως θέλησε να δώσει στη νέα GLA ακόμη περισσότερα crossover χαρακτηριστικά, φεύγοντας έτσι από το στιλ του υπερυψωμένου hatchback που είχε υιοθετήσει η προηγούμενη γενιά. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η νέα GLA είναι παραπάνω από 10 εκατοστά πιο ψηλή από την προηγούμενη (στα 1.611 ύψος αντί 1.507 χιλιοστών) με 143 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος (+9 χλστ.), την ίδια στιγμή που το μήκος της έχει μειωθεί από τα 4.424 στα 4.410 χιλιοστά. Αν και έχει ελαφρώς μικρότερο καθαρό μήκος, η Mercedes κατάφερε να αυξήσει το μεταξόνιο κατά 3 εκατοστά και πλέον ορίζεται στα 2.729 χιλιοστά (2.699 χιλιοστά είναι το μεταξόνιο της προκατόχου), δίνοντας την δυνατότητα στους σχεδιαστές να αυξήσουν το χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών κατά 116 χιλιοστά. Έπειτα, μικρή αλλά σημαντική είναι η αύξηση του χώρου αποσκευών, αφού η Mercedes φρόντισε να τον μεγαλώσει κατά 14 λίτρα φτάνοντας τα 435 λίτρα.
Το σκηνικό στην καμπίνα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι σαφώς διαφορετικό, αφού η νέα GLA υιοθετεί πολλά στοιχεία από τις νέες A-Class και GLB. Ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού στο νέο μοντέλο δεν γίνεται να μην προσέξει κανείς τις δύο ψηφιακές οθόνες που προσφέρονται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις ανάλογα με τις διαστάσεις τους. Αντίθετα, το εσωτερικό στην προηγούμενη γενιά, αν και χαρακτηρίζεται ποιοτικό ακόμα και με τα σύγχρονα στάνταρ, χάνει πόντους κυρίως γιατί δεν μπορεί να συγκριθεί με τον εξαιρετικά πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό που προσφέρει η φίρμα στην νέα γενιά. Χαρακτηριστικό είναι ότι ακόμα και στις βασικές εκδόσεις, η νέα GLA θα προσφέρεται με δύο 7άρες οθόνες, ενώ στις πιο ακριβές εκδόσεις το premium crossover θα προσφέρεται ακόμα και με δύο οθόνες 10,25 ιντσών! Φυσικά, το παρών δίνει ακόμα και το τελευταίας γενιάς σύστημα infotainment ΜBUX που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Head Up Display, την λειτουργία φωνητικών εντολών «Hey Mercedes» αλλά και πλήθος άλλων εφαρμογών.
H νέα Mercedes GLA λανσαρίστηκε αρχικά μόνο με τον 1,33 λίτρων βενζινοκινητήρα απόδοσης 163 ίππων και 250 Nm ροπής στην έκδοση GLA 200 που επιτρέπει στο crossover να πετυχαίνει το 0-100 σε 8,7 δευτερόλεπτα με μέγιστη τελική ταχύτητα τα 210 χλμ./ώρα, ωστόσο στην συνέχεια θα έρθουν στο φως και άλλες εκδόσεις τόσο στην βενζίνη όσο και στο diesel. Το μοτέρ των 1,33 λίτρων θα αντικαταστήσει τον κινητήρα των 1.595 κ.εκ της προηγούμενης γενιάς ενώ ψηλότερα θα τοποθετηθεί πιθανότατα ένα 2λιτρο κινητήριο σύνολο.
Στο diesel, o 1,5 λίτρων κινητήρας που εξόπλιζε την προηγούμενη GLA θα δώσει το παρών κατά πάσα πιθανότητα και στη νέα γενιά για την έκδοση 180 d, ωστόσο, πέπλο μυστηρίου καλύπτει τα κινητήρια σύνολα που θα προσφέρει η φίρμα για τις πιο ισχυρές πετρελαιοκίνητες επιλογές.
Επιπλέον, οι τετρακίνητες εκδόσεις θα έχουν στη φαρέτρα τους μια αναβαθμισμένη εκδοχή του συστήματος 4MATIC το οποίο διαθέτει στάνταρ το πακέτο Off-Road Engineering. Μηχανικά, το σύστημα 4MATIC περιλαμβάνει τον μετατροπέα ροπής στον πίσω άξονα, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο. Επιπλέον, το μπλοκέ διαφορικό με πολλαπλούς δίσκους εδρεύει στον πίσω άξονα ενώ, η τετρακίνηση ενεργοποιείται ηλεκτρομηχανικά σε αντίθεση με το απερχόμενο μοντέλο, στο οποίο ξεκινούσε υδραυλικά.
Ντεμπούτο έκανε και η Μercedes AMG 35 4MATIC έκδοση με ισχύ 306 ίππους και 400 Nm ροπής αλλά στην αναμονή για την δική της πρεμιέρα είναι η ισχυρότερη έκδοση AMG 45 που θα προσφέρει στο crossover ακόμα και 421 άλογα στην έκδοση S. Αν γίνουν έτσι τα πράγματα, η κορυφαία έκδοση της νέας γενιάς θα υπερτερεί αρκετά της προηγούμενης, αφού η AMG GLA 45 έκδοση απέδιδε 365 άλογα.
Θα καταφέρει η νέα GLA να κατακτήσει τις καρδιές του αγοραστικού κοινού όπως έκανε η προκάτοχός της; Eίναι θέμα χρόνου να το μαθουμε. Εσείς τι λέτε;
.....Για το προηγουμενο μοντελο, δεν σε πειθει με τιποτα για crossover. Αντε το πολυ πολυ για καφε στην πλατεια και για τα ψωνια του σουπερμαρκετ. Το νεο μοντελο ειναι σαφως καλυτερο και πιο ογκωδες, κατι που μετραει στα crossover. Αλλα και παλι, η αποσταση των 14.3 εκατ. απο το εδαφος ειναι πολυ μικρη, και για να λεγεται καποιο οχημα SUV η crossover θα πρεπει να εχει τουλαχιστον 15 εκατ. Τσιγκουνευτηκε αδικαιολογητα η Mercedes. Θα εδινε αλλον ''αερα'' στην GLA λιγο μεγαλυτερο υψος απο το εδαφος. Το Qasqhai πχ εχει περιπου 20 εκατ., και παρολο που εχει λιγο μικροτερο μηκος, δειχνει πιο στιβαρο. Τελος παντων, θα το δουμε οταν θα ερθει, θα δουμε και την τιμη του kai θα κρινουμε.
Είμαι σίγουρος !!!
Εφόσον υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που αγοράζουν αυτοκίνητο για να "μπούνε" στο μάτι του γείτονα, θα κάνει τρέλες πωλήσεις.
Αλήθεια τους τελείωσαν οι ιδέες και "πετάνε"2 τάμπλετ επάνω στο ταμπλό (και το πλασάρουν και σαν "μινιμαλιστικό" ΈΛΕΟΣ!!!!!!)
.....Για το προηγουμενο μοντελο, δεν σε πειθει με τιποτα για crossover. Αντε το πολυ πολυ για καφε στην πλατεια και για τα ψωνια του σουπερμαρκετ. Το νεο μοντελο ειναι σαφως καλυτερο και πιο ογκωδες, κατι που μετραει στα crossover. Αλλα και παλι, η αποσταση των 14.3 εκατ. απο το εδαφος ειναι πολυ μικρη, και για να λεγεται καποιο οχημα SUV η crossover θα πρεπει να εχει τουλαχιστον 15 εκατ. Τσιγκουνευτηκε αδικαιολογητα η Mercedes. Θα εδινε αλλον ''αερα'' στην GLA λιγο μεγαλυτερο υψος απο το εδαφος. Το Qasqhai πχ εχει περιπου 20 εκατ., και παρολο που εχει λιγο μικροτερο μηκος, δειχνει πιο στιβαρο. Τελος παντων, θα το δουμε οταν θα ερθει, θα δουμε και την τιμη του kai θα κρινουμε.
Είμαι σίγουρος !!! Εφόσον υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που αγοράζουν αυτοκίνητο για να "μπούνε" στο μάτι του γείτονα, θα κάνει τρέλες πωλήσεις. Αλήθεια τους τελείωσαν οι ιδέες και "πετάνε"2 τάμπλετ επάνω στο ταμπλό (και το πλασάρουν και σαν "μινιμαλιστικό" ΈΛΕΟΣ!!!!!!)
Προσωπικά η παλιά GLA μου αρέσει περισσότερο, ανεξαρτήτως από αυτό πιστεύω ότι οι πωλήσεις θα πάνε καλά
Το συγκεκριμενο εαν δεν ειχε το αστερι θα πατωνε Μικρο , ασχημο πισω και αδιαφορο οδηγικα και 35.000 Το νεο σαφως πιο μεγαλο και ομορφο
Διευκρινση η πρωτη ετος 2014 GLA 45 AMG με 360 PS και επειτα απο το τελος του 2015 με 381 PS. Ευχαριστώ