3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Τα 5 B-SUV με τα καλύτερα φρένα
43.695 Επισκέψεις στο άρθρο (19/4/2021)
Έχετε δει ποτέ δοκιμή χωρίς αναφορά στο 0-100 χλμ./ώρα; Τι ισχύει όμως από την... ανάποδη; Στο Test Center του AutoΤρίτη αντιστρέφουμε την ταχύτητα και μετράμε: Ποιο είναι το μοντέλο με τα καλύτερα φρένα στο 100-0 χλμ./ώρα στην hot κατηγορία των B-SUV;
Η ασφάλεια ενός αυτοκινήτου είναι προτεραιότητα των κατασκευαστών, επομένως και η απόδοση των φρένων είναι ύψιστης σημασίας ζήτημα. Συγκριτικά με το παρελθόν, το επίπεδο αποτελεσματικότητας των συστημάτων πέδησης είναι αισθητά αναβαθμισμένο. Για να αντιληφθεί κανείς την πρόοδο, σε σχέση με την προηγούμενη 5ετία οι αποστάσεις φρεναρίσματος για την πλήρη ακινητοποίηση από τα 100 χλμ./ώρα έχουν μειωθεί κατά 4 μέτρα.
Πρόσθετες τεχνολογίες όπως ο κατανεμητής πέδησης (EBD) και το pre-fill (σύστημα προφόρτισης των φρένων) συμβάλλουν στην βελτιωμένη απόδοση, ενώ τα «έξυπνα» συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος βοηθούν επικουρικά τον οδηγό σε έκτακτες περιπτώσεις. Από τις βασικές εκδόσεις ή σε πιο ακριβά πακέτα προσφέρεται ο συγκεκριμένος εξοπλισμός (Active Safety Brake, Front Assist κ.α.) ο οποίος αξιοποιώντας ειδικά ραντάρ μπορεί να αξιολογήσει τις συνθήκες και να ενεργοποιήσει τα φρένα ακινητοποιώντας εντελώς το όχημα είτε για να αποφευχθεί η σύγκρουση είτε για να μετριαστεί η έντασή της!
Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την τελική μέτρηση;
Στο Test Center του AutoΤρίτη, σε κάθε δοκιμή που πραγματοποιούμε, μετράμε την απόσταση ακινητοποίησης ενός μοντέλου, εστιάζοντας και σε πρόσθετα στοιχεία όπως ο τύπος των φρένων (δισκόφρενα αεριζόμενα, απλά, ταμπούρα, μονές ή πολυπίστονες δαγκάνες κ.τ.λ.) και η παρουσία συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος. Φυσικά, η απόσταση διαφέρει από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο. Τεχνικές λεπτομέρειες, όπως το υλικό (χυτοσίδηρος, κεραμικά συνθετικά με ανθρακονήματα), το βάρος του οχήματος, η κατάσταση, η ποιότητα, η πίεση και η διάσταση των ελαστικών επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα του αυτοκίνητου, ενώ οι εξωτερικές συνθήκες περιβάλλοντος (βροχή, ζέστη, κρύο, πάγος) και η κατάσταση του οδοστρώματος είναι επίσης παράγοντες που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη.
Σημαντική παράμετρος που υπολογίζουμε είναι και ο χρόνος αντίδρασης. Κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικά αντανακλαστικά από την αντίληψη ενός ξαφνικού εμποδίου μέχρι το πάτημα του φρένου. Ως μέσο χρόνο αντίδρασης ορίζουμε το 1 δευτερόλεπτο. Αν υπολογίσουμε ότι ένα αυτοκίνητο καλύπτει 28 μ./δλ. κινούμενο με 100 χλμ./ώρα, τότε κάθε δευτερόλεπτο που περνά μέχρι να πατήσουμε το φρένο η απόσταση ακινητοποίησης επιβραδύνεται κατά 28 μέτρα!
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Πρόσθετες τεχνολογίες όπως ο κατανεμητής πέδησης (EBD) και το pre-fill (σύστημα προφόρτισης των φρένων) συμβάλλουν στην βελτιωμένη απόδοση, ενώ τα «έξυπνα» συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος βοηθούν επικουρικά τον οδηγό σε έκτακτες περιπτώσεις. Από τις βασικές εκδόσεις ή σε πιο ακριβά πακέτα προσφέρεται ο συγκεκριμένος εξοπλισμός (Active Safety Brake, Front Assist κ.α.) ο οποίος αξιοποιώντας ειδικά ραντάρ μπορεί να αξιολογήσει τις συνθήκες και να ενεργοποιήσει τα φρένα ακινητοποιώντας εντελώς το όχημα είτε για να αποφευχθεί η σύγκρουση είτε για να μετριαστεί η έντασή της!
Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την τελική μέτρηση;
Στο Test Center του AutoΤρίτη, σε κάθε δοκιμή που πραγματοποιούμε, μετράμε την απόσταση ακινητοποίησης ενός μοντέλου, εστιάζοντας και σε πρόσθετα στοιχεία όπως ο τύπος των φρένων (δισκόφρενα αεριζόμενα, απλά, ταμπούρα, μονές ή πολυπίστονες δαγκάνες κ.τ.λ.) και η παρουσία συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος. Φυσικά, η απόσταση διαφέρει από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο. Τεχνικές λεπτομέρειες, όπως το υλικό (χυτοσίδηρος, κεραμικά συνθετικά με ανθρακονήματα), το βάρος του οχήματος, η κατάσταση, η ποιότητα, η πίεση και η διάσταση των ελαστικών επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα του αυτοκίνητου, ενώ οι εξωτερικές συνθήκες περιβάλλοντος (βροχή, ζέστη, κρύο, πάγος) και η κατάσταση του οδοστρώματος είναι επίσης παράγοντες που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη.
Σημαντική παράμετρος που υπολογίζουμε είναι και ο χρόνος αντίδρασης. Κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικά αντανακλαστικά από την αντίληψη ενός ξαφνικού εμποδίου μέχρι το πάτημα του φρένου. Ως μέσο χρόνο αντίδρασης ορίζουμε το 1 δευτερόλεπτο. Αν υπολογίσουμε ότι ένα αυτοκίνητο καλύπτει 28 μ./δλ. κινούμενο με 100 χλμ./ώρα, τότε κάθε δευτερόλεπτο που περνά μέχρι να πατήσουμε το φρένο η απόσταση ακινητοποίησης επιβραδύνεται κατά 28 μέτρα!