Για την καμπίνα και τους εσωτερικούς χώρους του υβριδικού Honda Jazz κανείς δεν έχει αμφιβολία πως θυμίζουν μικρομεσαίο μοντέλο. Τι «παίζει» όμως με τον χώρο αποσκευών του 4ης γενιάς ιαπωνικού μικρού; Το Test Center του AutoΤρίτη πιάνει ξανά... δουλειά.
Με «μαγικά καθίσματα» που διπλώνουν για να ξαπλώσει ο... Αντετοκούνμπο
Τεράστιο πλάτος που σε χωράει πλαγιαστό
Δεν χωράει πολλά αλλά έχει το πιο βολικό-χαμηλό πορτ μπαγκάζ της κατηγορίας
Με 22.700 ευρώ χωρίς την 9άρα οθόνη αφής στην βασική
Είναι ένα από τα πιο πρακτικά σε χώρους αυτοκίνητα της κατηγορίας του, καίει μόλις 5,1 λτ./100 χλμ., έχει «τσιμπημένη» τιμή που αγγίζει μικρομεσαίο στο βασικό εξοπλισμό και κινείται από ένα εξελιγμένο υβριδικό σύστημα. Πόσο όμως είναι πραγματικά το πορτ-μπαγκάζ του και πόσο βολεύουν στη μεταφορά τα καθίσματα που η Honda τα ονομάζει «μαγικά»; Μπορούν να το διαφοροποιήσουν ή θα προτιμήσεις τις πιο δημοφιλής προτάσεις που υπάρχουν;
Ο εξηλεκτρισμός των μοντέλων της Honda που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς και το νέο Jazz e:HEV δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Στην 4η γενιά του το ιαπωνικό μοντέλο ξεχωρίζει με την μειωμένη κατανάλωση (5,1 λτ./100 χλμ.), το σύγχρονο σύστημα αυτοφορτιζόμενης υβριδικής τεχνολογίας και την υπερπλήρη σουίτα συστημάτων ασφαλείας από το βασικό επίπεδο εξοπλισμού, όπως είδαμε και στην σχετική δοκιμή του.
Την ίδια στιγμή, εντυπωσιακοί είναι και οι εσωτερικοί του χώροι που θυμίζουν (όπως και η «τσιμπημένη» τιμή) αυτοκίνητο ανώτερης κατηγορίας. Το νέο Honda Jazz e:HEV είναι άκρως πρακτικό και εξοπλισμένο με άφθονες θέσεις για μικροαντικείμενα, έχοντας ως σημείο αναφοράς τα ευέλικτα Magic Seats που παρέχουν δυνατότητα αναδίπλωσης και αναστροφής, ανάλογα με τα μεταφερόμενα φορτία ώστε για παράδειγμα να διπλώνει το κάθισμα του συνοδηγού για να... ξαπλώσει μπασκετμπολίστας! Σύμφωνα με την Honda, το νέο Jazz e:HEV έχει χώρο αποσκευών στα 304 λίτρα, νούμερο το οποίο εκτοξεύεται στα 1.205 λίτρα με την κατάλληλη διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων.
Τι γνώμη έχει όμως ο Ταμερλάνος; Μιλάμε πράγματι για το πιο οικογενειακό μικρό; Το Test Center του AutoΤρίτη έχει (ξανά) τις απαντήσεις που ψάχνετε.
Το υβριδικό σύστημα επηρεάζει τους χώρους To 4ης γενιάς Honda Jazz έφτασε τα 4.044 χλστ. σε μήκος (+49 χλστ.) και χωρίς να χάσει τις compact διαστάσεις του διατήρησε την monovolume λογική του, με το ύψος του όμως να έχει μειωθεί κατά 24 χλστ. στα 1.526 χλστ. και το μεταξόνιο κατά 13 χλστ. στα 2.517 χλστ.. Φυσικά, η μεγάλη διαφοροποίηση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι το υβριδικό σύστημα που έχει επιλεχθεί και περιλαμβάνει, μαζί τον θερμικό κινητήρα, δύο ηλεκτρικά μοτέρ και μία μπαταρία 1 kWh.
Αυτό το γεγονός επηρεάζει και την τελική «ετυμηγορία» του Ταμερλάνου. Στην διαδικασία που ακολουθήσαμε χώρεσαν συνολικά 37,9 εκ. από την ποσότητα του ειδικού υλικού που βρίσκεται στον ογκομετρητή μας, κάτι που σημαίνει πως «χωράει» 303 λίτρα μέχρι το ύψος της εταζέρας. Η μέτρησή μας, λοιπόν, ταυτίζεται με την επίσημη μέτρηση της Honda. Συγκριτικά με τον ανταγωνισμό ανάμεσα στα υπόλοιπα μικρά μοντέλα, είναι ένα νούμερο κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας.
Το πρακτικότερο κατώφλι φόρτωσης της κατηγορίας, πρωτιά και στο πλάτος ανοίγματος της πόρτας
Σε επίπεδο μορφολογίας, θα λέγαμε πως το πορτ μπαγκάζ έχει κανονικό σχήμα και ξεχωρίζει για την ευκολία και την πρακτικότητά του. Ειδικότερα, το νέο Honda Jazz e:HEV έχει το χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης της κατηγορίας, τόσο εσωτερικά (80 χλστ.) όσο και εξωτερικά (555 χλστ.), ενώ και το πλάτος ανοίγματος της πόρτας του χώρου αποσκευών (1.140 χλστ.) δεν έχει... αντίπαλο, άρα μπορείς να φορτώσεις εύκολα μεγάλα αντικείμενα. Όσον αφορά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, έχει ένα βολικό box κάτω από το δάπεδο, ενώ αντί για ρεζέρβα ανάγκης υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικού.
+ Κορυφαίο για την κατηγορία πλάτος ανοίγματος χώρου αποσκευών, top εσωτερικό και εξωτερικό κατώφλι φόρτωσης - Απουσία ρεζέρβας (ανάγκης), μικρό μήκος πορτ μπαγκάζ