H Mercedes A-Class βρέθηκε στην κορυφή των προτιμήσεων όσων ήθελαν να αγοράσουν ένα premium αυτοκίνητο το 2022. Πλέον, το 2023, το γερμανικό μικρομεσαίο προσφέρεται φρεσκαρισμένο σε κάθε τομέα και με ήπια υβριδική τεχνολογία.
Η Mercedes Α-Class αναδείχθηκε ως το δεύτερο πιο δημοφιλές μικρομεσαίο στην Ελλάδα το 2022, πίσω μόνο από την Toyota Corolla ενώ παράλληλα πήρε τον τίτλο του πιο μοσχοπουλημένου premium αυτοκινήτου στην κατηγορία του αλλά και συνολικά με 1.700 νέες ταξινομήσεις. Για να ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη θέση της A-Class στην αγορά, η ελληνική αντιπροσωπεία της Mercedes προσφέρει πλέον το «αστέρι» της (δείτε τιμές) με πιο φρέσκια εμφάνιση, μεγαλύτερο τεχνολογικό εξοπλισμό και πιο αποδοτικούς κινητήρες, χωρίς φυσικά να κάνει συμβιβασμούς στους τομείς που διακρινόταν το αυτοκίνητο προηγουμένως, όπως για παράδειγμα, στην κατασκευαστική στιβαρότητα, και την πολυτέλεια που δύσκολα θα συναντήσεις σε άλλα μοντέλα αυτής της κατηγορίας.
Πόσο άλλαξε όμως η ανανεωμένη A-Class σε σχέση με πριν; Πάμε να δούμε:
Η εξωτερική εμφάνιση της A-Class μπορεί να μη διαφέρει δραματικά από το προηγούμενο μοντέλο, αλλά οι μικρές αλλαγές πετυχαίνουν το σκοπό τους, να φρεσκάρουν δηλαδή την εμφάνισή της. Στην μπροστινή όψη κυριαρχεί το καπό με κλίση προς τα εμπρός με τα δύο δυναμικά εξογκώματα, την απότομη «μύτη καρχαρία» και την ανασχεδιασμένη μάσκα με το αστέρι. Δεξιά και αριστερά της υπάρχουν επίπεδοι προβολείς, που διατίθενται προαιρετικά σε παραλλαγή LED. Τέσσερα νέα σχέδια τροχών βάζουν επίσης το «λιθαράκι» τους στο φρεσκάρισμα της εμφάνισης του μοντέλου, την ώρα που ο αισθητικά φρεσκαρισμένος πίσω προφυλακτήρας και τα στάνταρ πίσω φώτα LED ολοκληρώνουν το νέο προφίλ του premium μικρομεσαίου.
Με δύο οθόνες 10,25 ιντσών ως στάνταρ
Στην καμπίνα, η ανανεωμένη A-Class προσφέρεται πλέον ως στάνταρ με δύο οθόνες 10,25 ιντσών, μια για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια για το σύστημα infotainment (ήταν 7 ιντσών προηγουμένως). Ανασχεδιασμένο είναι το τιμόνι που πλέον διαθέτει επίπεδη βάση και είναι δάνειο από την S-Class, ενώ μία ακόμα διαφοροποίηση είναι η απουσία του περιστροφικού επιλογέα για το σύστημα MBUX. Το τελευταίο είναι με τη σειρά που αναβαθμισμένο και ενσωματώνει αισθητήρα δακτυλικών αποτυπωμάτων (αναμένεται μέσα στο πρώτο 3μηνο του έτους), μία πρόσθετη θύρα USB-C και βελτιώσεις στο βοηθό Hey Mercedes που λειτουργεί με φωνητικές εντολές. Το πακέτο συστημάτων υποστήριξης και ασφάλειας του οδηγού έχει επίσης βελτιωθεί, ενώ ένα νέο Parking Package υποστηρίζει διαμήκη στάθμευση και οπτική 360 μοιρών.
Ήπια υβριδική με boost 14 ίππων
Αλλαγές υπάρχουν και στους κινητήρες και πρωτίστως σε αυτούς της βενζίνης, που πλέον εφοδιάζονται με ήπια υβριδικό σύστημα 48 Volt. H ανανεωμένη A-Class λανσάρεται στην Ελλάδα με τον κινητήρα βενζίνης 1,3 λίτρων, ο οποίος είναι ρυθμισμένος να προσφέρει 163 ίππους, ωστόσο χάρη στη συμβολή του ήπια υβριδικού συστήματος (υπάρχει σε όλη την γκάμα των μοτέρ βενζίνης) ενισχύεται με ακόμα 13 ίππους. Αμέσως μετά ακολουθεί ο ήπια υβριδικός 2,0 λίτρων κινητήρας βενζίνης που προσφέρει 190+13 και 224+13, άλογα αντίστοιχα.
Η μοναδική επιλογή στο diesel «φοράει» το 2λιτρο μοτέρ της μάρκας, το οποίο αποδίδει 190 άλογα, ενώ αυτή την στιγμή, η A-Class προσφέρεται και με Plug-in υβριδικό κινητήριο σύνολο με 163+109 άλογα.
Θυμίζουμε πως η προ-ανανέωσης A-Class εφοδιαζόταν με μοτέρ βενζίνης με ισχύ από 109 έως 224 άλογα (δεν συμπεριλαμβάνουμε τις AMG εκδόσεις) χωρίς την βοήθεια της του ηλεκτρικού συστήματος. Η Plug-in υβριδική έκδοση προσέφερε 163+102 άλογα, ενώ οι επιλογές στο diesel ξεκινούσαν από τα 116 άλογα και έφταναν τα 190 PS.
Όσον αφορά στις υψηλών επιδόσεων εκδόσεις, τα μοντέλα επωφελούνται σε μεγάλο βαθμό από τις ίδιες οπτικές αναβαθμίσεις με τα μικρότερα μοντέλα της A-Class, ενώ η A 35 είναι εξοπλισμένη με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt.