1 ευρώ καύσιμο για κάθε 10 χιλιόμετρα είναι αυτό που λέμε «καίνε τα μισά»! Γι αυτό λοιπόν διαλέξαμε, βάσει των μετρήσεων του AutoΤρίτη, 10 μοντέλα που έχουν τόσο χαμηλή κατανάλωση.
Στο θέμα μας λοιπόν βάλαμε ένα όριο στην κατανάλωση, συγκεκριμένα τα 10 cents (λεπτά) το χιλιόμετρο. Μάλιστα 10 ευρώ σύμφωνα με την πραγματική κατανάλωση που μετράμε με τα ειδικά όργανα στο Test Center μας, αυτή δηλαδή που θα δείτε και εσείς στο trip σας.
Βρείτε λοιπόν δέκα μοντέλα που το καταφέρνουν, και διαβάστε για την τεχνολογία που χρησιμοποιούν για να το καταφέρουν.
Το Ford Kuga PHEV είναι το πιο οικονομικό plug-in μοντέλο που έχουμε μετρήσει.
Η βενζίνη χρειάζεται ηλεκτρική «βοήθεια» για να τα καταφέρει
Με μέση τιμή 95άρας βενζίνης τα 1,88 ευρώ, για να καίει μέχρι 10 cent/χλμ. θα πρέπει η κατανάλωση να μην ξεπερνάει τα 5,3 λτ./100 χλμ., σε πραγματικές πάντα συνθήκες. Για τα βενζινοκίνητα μοντέλα είναι ένα πολύ δύσκολο όριο, το οποίο δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί αν δεν υπήρχε η υβριδική τεχνολογία.
Το πρώτο επίπεδο «εξηλεκτρισμού» είναι τα ήπια υβριδικά μοντέλα. Ο θερμικός κινητήρας, βενζίνης ή diesel, έχει τον «πρωταγωνιστικό» ρόλο και επικουρικά υπάρχει ένα ηλεκτρικό κύκλωμα, που τροφοδοτεί διάφορα περιφερειακά συστήματα με αποτέλεσμα να μειώνεται η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων, ενώ ταυτόχρονα είναι εφικτή η αύξηση της ιπποδύναμης για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια.
Σύμφωνα με τις μετρήσεις που πραγματοποιεί το Test Center του AutoΤρίτη, ένας οδηγός mild hybrid οχήματος μπορεί να γλιτώσει έως και 1.400 ευρώ ετησίως από την κατανάλωση καυσίμου.
Τα Mild hybrid μοντέλα έγιναν «μόδα» από τη Ford, όταν λάνσαρε τα Fiesta και ενώ πλέον θα τα συναντήσουμε σχεδόν σε όλες τις φίρμες. Για παράδειγμα η Hyundai προσφέρει όλη τη γκάμα της σχεδόν με ήπια υβριδικά σύνολα.
Full hybrid μοντέλα, η πιο έξυπνη επιλογή
Το επόμενο στάδιο εξηλεκτρισμού είναι τα full hybrid μοντέλα, μια τεχνολογία που μας την έμαθε η Toyota, για χάρη της οποίας μάλιστα κατάργησε το diesel. Για χρόνια μάλιστα η Toyota έπαιζε μπάλα μόνη της, ωστόσο τα τελευταία χρόνια μπήκαν και άλλοι κατασκευαστές στο παιχνίδι, όπως η Honda, ο όμιλος Kia-Hyundai και εσχάτως η Nissan.
Τα υβριδικά μοντέλα είναι η καταλληλότερη επιλογή, αφενός μεν γιατί έχουν χαμηλή κατανάλωση, ειδικά μέσα στην πόλη (εκεί όπου κάνουμε το 80% των χλμ. μας), η οποία σε αρκετές περιπτώσεις είναι και κάτω από 4,0 λτ./100 χλμ., αφετέρου διότι δεν χρειάζονται φόρτιση. Η μπαταρία γεμίζει κατά την κίνηση και δίνει τη δυνατότητα στον ηλεκτροκινητήρα να κινεί το όχημα για λίγα χιλιόμετρα.
To Old school diesel
Οικονομία προσφέρει και το diesel φυσικά, ειδικά μάλιστα τώρα που η τιμή του συγκριτικά με αυτή της βενζίνης έχει αρκετή διαφορά. Τα diesel μπορεί να κινδυνεύουν να απαγορευτούν και αρκετοί κατασκευαστές να τα έχουν κόψει από τη γκάμα τους, ωστόσο δεν παύουν να είναι συμφέρουσα επιλογή οικονομίας, ιδιαίτερα για όσους κάνουν συχνά ταξίδια.
Με κόστος λοιπόν κοντά στο 1,60 για να πετύχετε κόστος μετακίνησης 1 ευρώ ανά 10 χλμ.. η μέση κατανάλωση δεν θα πρέπει να ξεπερνάει τα 6,2 λτ./100 χλμ.. Αρκετές οι επιλογές στην ελληνική αγορά, κυρίως από τις Peugeot, Citroen, Opel οι οποίες εξακολουθούν να εξελίσσουν τους πετρελαιοκινητήρες τους.
H περίπτωση των Plug-In Hybrid
Τα Plug-in υβριδικά προσφέρουν δυνατότητα για ηλεκτρική αυτονομία 50-60 χλμ. στις περισσότερες περιπτώσεις και έτσι μπορεί να μην «καις» απολύτως τίποτα στην καθημερινότητα. Επιπλέον η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος είναι μεγάλη (σ.σ. από 200 άλογα και πάνω) και κατά συνέπεια οι επιδόσεις ενός τέτοιου οχήματος εκρηκτικές. Ταυτόχρονα, ένα Plug-in υβριδικό μπορεί συνεχίσει να λειτουργεί οικονομικά και χωρίς φουλ γεμάτη μπαταρία. Αυτό γίνεται με την «υβριδική» λειτουργία επ αόριστον, αρκεί να γεμίζει κανείς το ρεζερβουάρ καυσίμου, όπως σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Αν όμως επιλέξεις να γεμίσεις την μπαταρία εν κινήσει, με τη σχετική δυνατότητα που παρέχεται, τότε η οικονομία αυξάνεται πολύ (έως και διπλασιάζεται).
Ουσιαστικά για να προσφέρει πραγματική οικονομία ή μηδενικές εκπομπές ρύπων ένα Plug-in υβριδικό χρειάζεται να το «πριζώνεις» κάθε φορά που δίνεται η ευκαιρία, το βράδυ στο σπίτι, ή τη μέρα στη δουλειά. Δεν υπάρχει δυνατότητα ταχείας φόρτισης, ενώ για να φορτίσει σε απλή πρίζα θέλει 5-6 ώρες και σε Wall Box 2-3 ώρες. Το κόστος κτήσης είναι μεγάλο σε σχέση με ένα απλό υβριδικό, όμως προφέρει αρκετά καλές φοροελαφρύνσεις στους εταιρικούς χρήστες και τις εταιρείες.