Μετά από πόσα μέτρα ακινητοποιείται πλήρως ένα Plug-in hybrid αυτοκίνητο; Το AutoΤρίτη Test Center παρουσιάζει 3 SUV PHEV που «κοκκαλώνουν» από τα 100 χλμ. πάνω από 40 μέτρα και 3 μοντέλα που ξεχωρίζουν για το αποτελεσματικό φρενάρισμά τους.
Plug-in hybrid: Ηλεκτρικά δεν είναι, αλλά βάρος έχουν
Έχουμε μιλήσει ξανά για το μειονέκτημα των Plug-in hybrid από την τοποθέτηση της μπαταρίας. Το βάρος του οχήματος ανεβαίνει σημαντικά. ΟΚ, δεν ζυγίζουν τους τόσους που ζυγίζουν τα ηλεκτρικά, αλλά, όπως και να το κάνουμε, το αυξημένο βάρος επηρεάζει την οδική τους συμπεριφορά. Και προφανώς επηρεάζει και την αποδοτικότητά των φρένων τους στο φρενάρισμα πανικού από τα 100 χλμ./ώρα.
Στις γραμμές που ακολουθούν θα μιλήσουμε για Plug-in hybrid SUV της κατηγορίας των μικρομεσαίων (οικογενειακών) και των μεσαίων. Ποια είχαν τις 3 χειρότερες επιδόσεις στο AutoΤρίτη Test Center, «κοκκαλώνοντας» μετά από 40+ μέτρα και ποια σημείωσαν τις κορυφαίες μετρήσεις;
Στον πίνακα οργάνων του εκάστοτε Plug-in hybrid, σε κάθε φρενάρισμα ή μόλις αφήνετε το γκάζι, φαίνεται πόση ανάκτηση ενέργειας γίνεται.
Τελευταίο το Jeep Wrangler Sahara, στην 3άδα Land Rover Discovery Sport και Volvo C40
Φρενάρισμα πάνω από 44 μέτρα «είδαν» τα όργανά μας στο Jeep Wrangler 4xe Sahara. Το... θωρακισμένο τανκ της Jeep με τα 380 άλογα ακινητοποιήθηκε πλήρως μετά 44,2 μέτρα, μέτρηση η οποία έχει εξήγηση. Καταρχάς μιλάμε για ένα αυτοκίνητο βάρους άνω των δύο τόνων (2.276 κιλά για να είμαστε ακριβείς), ενώ πρέπει να υπολογίσουμε χωμάτινη οδηγική φύση και τα Dueller H/T ελαστικά της Bridgestone. Διότι μιλάμε για ένα γνήσιο off-road SUV, η οδήγηση του οποίου εντός πόλης πρέπει να γίνεται με αρκετή προσοχή.
Δεύτερη χειρότερη επίδοση στο φρενάρισμα πανικού είχε το Land Rover Discovery Sport P300e. Tο μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της θρυλικής, για τον off road χαρακτήρα της, βρετανικής φίρμας αποδίδει συνδυαστικά 309 ίππους ως Plug-in hybrid. Για την πλήρη ακινητοποίησή του χρειάστηκαν 42,1 μέτρα, παρά τα 4 αεριζόμενα δισκόφρενα (εμπρός και πίσω). Τρίτο χειρότερο φρενάρισμα μεταξύ των PHEV SUV κατέγραψε το Volvo XC40 Recharge PHEV Τ5. Το μικρομεσαίο SUV των 262 ίππων «κοκκάλωσε» στα 40,1 μέτρα.
Φρενάρουν σαν... αγωνιστικά CUPRA Formentor, Opel Grandland και Hyundai Tucson
Στο άνω άκρο της αξιολόγησής μας, στις 3 πρώτες θέσεις, συναντάμε 3 Plug-in hybrid SUV που φρενάρουν κάτω από τα 36,5 μέτρα. Ναι, δεν μπορείς να μιλήσεις για επιδόσεις «αγωνιστικές», ωστόσο δεδομένων των ιδιαιτεροτήτων μιλάμε για νούμερα κάτι παραπάνω από αξιοπρόσεκτα. Κορυφαίο αποδείχτηκε CUPRA Formentor. Το σπορτίφ οικογενειακό SUV λανσάρεται σε δύο εκδόσεις e-Hybrid, top μέτρηση πήραμε στην έκδοση VZ με τα 245 άλογα. Μόλις 35,3 μέτρα χρειάστηκε για να σταματήσει το Formentor των 1.699, το ελαφρύτερο και μοναδικό 2κίνητο του συγκριτικού μας.
Κόντρα μερικών εκατοστών είχαμε για την κατάταξη δεύτερης και τρίτης θέσης. Ελάχιστα καλύτερο φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα σημείωσε το ανανεωμένο Opel Grandland των 224 ίππων. Παρά τα 1.807 κιλά, δεν του πήρε περισσότερα από 36,2 μέτρα για την πλήρη ακινητοποίησή του. Στην τρίτη θέση, τέλος, βρίσκουμε το 4κίνητο Tucson των 265 ίππων. Γενικότερα, το κορεατικό C-SUV μάς έχει αφήσει πολύ καλές επιδόσεις ως προς το φρενάρισμά του, με την mild hybrid έκδοση των 180 ίππων να φρενάρει από τα 100 χλμ./ώρα στα 34,4 μέτρα. Η Plug-in hybrid έκδοση ακινητοποιείται στα 36,4 μέτρα.