ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Γιατί τα υβριδικά «καίνε» τα μισά μέσα στην πόλη;

Γιατί τα υβριδικά «καίνε» τα μισά μέσα στην πόλη;

22.258 Επισκέψεις στο άρθρο

- Πάνε με ρεύμα στην πόλη
- Πολλά φρεναρίσματα, άρα ενέργεια για τη μπαταρία
- Λίγα σερί χλμ. με ρεύμα, άρα εκτός δεν πάνε ηλεκτρικά
- Υπάρχει έξτρα επιλογή «Β» στο κιβώτιο

Είναι φτιαγμένα για το σταμάτα - ξεκίνα της πόλης

Φαίνεται στα αποτελέσματα των μετρήσεων του AutoΤρίτη Test Center όπου τα συγκρίνουμε με diesel νέας γενιάς αλλά και με best-seller οικονομίας του παρελθόντος: Τα full hybrid αυτοκίνητα μέσα στην πόλη, με το συνεχές σταμάτα - ξεκίνα, «σαρώνουν» με την οικονομία τους, έχουν κατανάλωση ακόμη και κάτω από 4 λίτρα, σου γλιτώνουν πολλά χρήματα τον χρόνο από καύσιμα. Πώς τα καταφέρνουν;

Με ένα δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ που κάνει τη διαφορά

Κάθε μάρκα λανσάρει το δικό της full υβριδικό σύστημα, σε όλες όμως η τεχνολογία είναι κοινής φιλοσοφίας, υπάρχουν δηλαδή ένας βασικός βενζινοκινητήρας, ένας δεύτερος ηλεκτροκινητήρας (ή και περισσότεροι) και μία μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου. Η διαφορά στην κατανάλωση γίνεται από το δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ. Έχοντας μία σεβαστή ιπποδύναμη και χάρη στην (απευθείας) σύνδεσή του με τους κινητήριους τροχούς, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να κινήσει το όχημα σε χαμηλές ταχύτητες κίνησης. Σαν αυτές που συναντάς στην κίνηση της πόλης, με τα συνεχόμενα σταμάτα - ξεκίνα. Τότε το full υβριδικό πηγαίνει ηλεκτρικά, τότε είναι που πετυχαίνεις μηδενική κατανάλωση καυσίμου.

Για πόσα χιλιόμετρα φτάνει το ηλεκτρικό ρεύμα των υβριδικών;

Ένα full υβριδικό αυτοκίνητο παίρνει ηλεκτρική ενέργεια από την μπαταρία του. Η χωρητικότητά της είναι μικρή, κάτω από 1 kWh, άρα η συνολική απόσταση ηλεκτροκίνησης είναι μικρή και δεν ξεπερνά τα 3-4 χιλιόμετρα. Φτάνει όμως για τις βασικές καθημερινές απαιτήσεις. Οι εκκινήσεις στα φανάρια,  το παρκάρισμα και ξεπαρκάρισμα γίνονται ηλεκτρικά. Μόλις αφήσεις το πόδι από το γκάζι τότε αμέσως ο θερμικός κινητήρας σβήνει και το σύστημα γυρίζει σε ηλεκτρική λειτουργία μέχρι ο οδηγός να ξαναπατήσει το γκάζι. Και σε όλα τα παραπάνω υπολογίστε πως το 75% των ετήσιων μετακινήσεών μας γίνεται εντός αστικού ιστού.

Δεν υπάρχει «Ν» ή «D», με υβριδικά οδηγείς με «B»

Όσοι έχουν μπει σε ένα αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο θα έχετε παρατηρήσει στο λεβιέ τις επιλογές (N για νεκρά ή neutral, R για όπισθεν, D για οδήγηση, P για το παρκάρισμα). Γνωρίζετε ότι στα υβριδικά αυτοκίνητα υπάρχει και μία έξτρα επιλογή, το «B»; Το γράμμα «B» δηλώνει την μπαταρία των υβριδικών (Battery) και βοηθά περισσότερο στις κατηφόρες. Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με διαδικασία προσομοίωσης του φρεναρίσματος με τον κινητήρα. Για αυτό και σε μια κατηφόρα αν αφήσεις το γκάζι θα έχεις πιο έντονη ανάκτηση από ότι στην τυπική θέση «D». Προσοχή! Η ανάκτηση ενέργειας και η φόρτιση των μπαταριών είναι πιο αποδοτική με τα φρένα και την ήπια κύλιση χωρίς γκάζι από ό,τι μόνο με το «B». Επίσης, όταν το υβριδικό σταματά σε φανάρι ή σε σήμα STOP πιθανώς να αργήσει λίγο να σβήσει τον βενζινοκινητήρα. Αν την ώρα που φρενάρουμε προς το φανάρι γυρίσουμε τον επιλογέα στο «Β» και κατόπιν –με το όχημα ακίνητο και πατημένο το ποδόφρενο- ξαναβάλουμε «D» τότε ο κινητήρας αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να σβήσει.

Συνέχεια του άρθρου >>>
FORD
LEAO & LINGLONG