- Το πρώτο Yaris σχεδιάστηκε από Έλληνα και σάρωσε τα βραβεία
- Η δεύτερη γενιά ήρθε το 2005 και είχε χώρους... Corolla
- Έγινε υβριδικό για πρώτη φορά το 2012 στην τρίτη του γενιά
- Yaris 4ης γενιάς: Έγινε πιο οικονομικό σε κατανάλωση και απέκτησε έκδοση GR
Το πρώτο Yaris σχεδιάστηκε από Έλληνα και σάρωσε τα βραβεία
Το Toyota Yaris, ο διάδοχος του Starlet, ήρθε στην Ελλάδα στα τέλη του 21ου αιώνα και κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να πρωταγωνιστήσει στη καρδιά του ελληνικού κοινού χάρη στα καλά σε απόδοση κινητήρια σύνολα που είχε, τους καλούς-πρακτικούς του χώρους, την ιαπωνική του αξιοπιστία και βέβαια την μοντέρνα για την εποχή του εμφάνιση. Πάμε να δούμε την εξέλιξή του από την πρώτη έως την τέταρτη γενιά του.
Το όνομα του Yaris δεν είναι η μόνη σύνδεση που έχει με την Ελλάδα (θεά Χάρις, ο ενικός για τις Χάριτες), αφού η πρώτη γενιά, η οποία έγινε επιτυχία με 1,2 εκατ. πωλήσεις και έστρωσε το δρόμο για τις επόμενες συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με την ευρυχωρία και πρακτικότητα, σχεδιάστηκε από έναν «δικό μας» άνθρωπο, τον Σωτήρη Κωβό. Το μοντέλο παρουσιάστηκε το 1998 στο Παρίσι, προσφέρθηκε σε βενζίνη, κερδίζοντας το βραβείο για International Engine of the Year το 1999 (για τον 1.000άρη των 68 ίππων) αλλά και σε diesel, ενώ το 2000, έγινε το πρώτο Toyota που κερδίζει το βραβείο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς». Το 2001, έκανε ντεμπούτο η πρώτη σπορ έκδοση με όνομα T-Sport με 1.500άρη κινητήρα 106 ίππων.
Η δεύτερη γενιά ήρθε το 2005 και είχε χώρους... Corolla
Το Yaris δεύτερης γενιάς λανσαρίστηκε στην Ευρώπη το 2005 και χάρη στις μεγαλύτερες διαστάσεις του, προσέφερε χώρους αντίστοιχους με μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας, όπως για παράδειγμα τα 737 λτ. για αποσκευές με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα και τα 18,2 λτ. για αποθηκευτικούς χώρους στο ταμπλό.
Η νέα γενιά είχε επίσης χαμηλότερο αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,30 και βαθμολογήθηκε για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου με 5 αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP. Διαθέσιμο ξανά σε βενζίνη και diesel, το δεύτερης γενιάς Yaris προσφέρθηκε και σε νέα TS έκδοση με 132 άλογα που ερχόταν επίσης με σπορ ανάρτηση και πιο επιθετικό παρουσιαστικό (πίσω αεροτομή και πλαϊνές ποδιές).
Έγινε υβριδικό για πρώτη φορά το 2012 στην τρίτη του γενιά
To 2012 ήρθε στην αγορά το τρίτης γενιάς Yaris, το οποίο έφερε επανάσταση στην αγορά των μικρών, καθώς για πρώτη φορά, ένα αυτοκίνητο εφοδιαζόταν με full hybrid κινητήριο σύνολο. Το Yaris έγινε σύμβολο της αφοσίωσης της Toyota στα υβριδικά συστήματα κίνησης και η εμπορική επιτυχία που σημείωσε αποτέλεσε το έναυσμα για την εταιρεία ώστε να εισαγάγει πλήρως υβριδικές εκδόσεις σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της.
Η τρίτη γενιά συνδυάστηκε επίσης με την επιστροφή της Toyota στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) της FIA το 2017 και την δημιουργία του Yaris GRMN αλλά και τον ερχομό των σπορτίφ εκδόσεων GR Sport.