Επιταχύνσεις επιπέδου σπορ αυτοκινήτων, αλλά η τελική
ταχύτητα φτάνει μόνο τα 180 km/h. Όταν πρόκειται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει όλοι να αρχίσουν να αλλάζουν τρόπο
σκέψης.
Πολύς δυναμισμός και ένα σπουδαίο όνομα: H Ford Mustang Mach-E… καλπάζει ολοταχώς προς τα λημέρια της Mercedes EQC. Ποια υπερυψωμένη ηλεκτροκίνητη πρόταση μπορεί να κερδίσει τον αγώνα στο τέλος;
Ό,τι ισχύει στη ζωή, το ίδιο ακριβώς ισχύει και σε μία συντακτική ομάδα. Δηλαδή: Όποιος δεν προσέχει, χάνει, ή όποιος βιάζεται σκοντάφτει… Στο καθιερωμένο εβδομαδιαίο μας meeting, λοιπόν, όταν τέθηκε η ερώτηση «Ποιος θέλει να κάνει συγκριτική δοκιμή μεταξύ Mustang και Mercedes», φώναξα πρώτος «ΕΓΩ!» γεμάτος προσμονή και μάτια που πέταγαν φλόγες. Βλέπεις, ακόμη έτρεχε η αδρεναλίνη στο αίμα μου από την τελευταία δοκιμή, ενώ τα μπουμπουνητά του V8 ηχούσαν στα αυτιά μου. Όμως, όποιος βιάζεται σκοντάφτει είπαμε, και ο εγώ, ο καθαρόαιμος petrolhead που θέλει τη βενζίνη να βγαίνει άκαυτη από τις εξατμίσεις, πρέπει τώρα να κατέβω στο υπόγειο parking και να «παλέψω» με το βύσμα φόρτισης.
Τα φανάρια στην Mach-E συνάδουν με το όνομα Mustang και η διχρωμία της οροφής ενισχύει το κουπέ στυλ. Η EQC από την άλλη δείχνει εκλεπτυσμένη και φουτουριστική.
Όμως κακά τα ψέματα -ας το παραδεχτούμε εμείς οι petrolheads- το σκηνικό αλλάζει στην αυτοκίνηση και αυτοκίνητα σαν την Mustang θα γίνουν κλασικά, γιατί το μέλλον είναι ηλεκτρικό. Και αν πάλι εγώ νομίζω, ή ελπίζω πιο σωστά, ότι εξαιτίας του ονόματος Mustang θα αντικρύσω ένα pony car, πάλι λάθος κάνω. Η Ford έχει επιλέξει το θρυλικό αυτό όνομα για ένα νέο μοντέλο της με εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα, ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV και κατάλληλο -γιατί όχι- για μια οικογένεια, όπως δηλαδή και η Mercedes EQC.
Εμπρός, λοιπόν, για μια πολύ… ήσυχη -από πλευράς θορύβου- μονομαχία.
Υψηλής ποιότητας υλικά με πολύ καλή ποιότητα επεξεργασίας, δηλαδή μια τυπική Mercedes. Το λειτουργικό σύστημα MBUX είναι ένα από τα καλύτερα στην αγορά.
Με σχεδίαση από το μέλλον και λίγες κλασικές αναφορές
Η Mustang Mach-E ακολουθεί τα αμερικανικά ήθη και μάλιστα φαίνεται να έχει πάρει ιδέες από την Tesla.
Ξεκινώντας με την εξωτερική σχεδίαση της Mustang Mach-E, πρέπει να ομολογήσουμε ότι δεν έχουμε να κάνουμε με ένα κλασικό pony car από το παρελθόν, αλλά με ένα σχέδιο που θα συναντούμε συχνότερα στο μέλλον. Έτσι, τα ρουθούνια (βλ. μάσκα) είναι ερμητικά κλειστά, όπως σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι προβολείς δείχνουν άγριοι, οι αιχμηρές ακμές στο καπό θυμίζουν καθαρόαιμο άλογο πίστας που καλπάζει... Η χαμηλή γραμμή των παραθύρων από την άλλη είναι τεχνηέντως πανέξυπνα σχεδιασμένη, καθώς μετά από το τόξο των παραθύρων η οροφή βάφεται μαύρη, ακολουθώντας ανοδική πορεία. Έτσι, οι επιβάτες της πίσω σειράς έχουν περισσότερο χώρο στη διάθεσή τους. Ευτυχώς, στο πίσω μέρος, ο παλιός καλός κόσμος της Mustang επανέρχεται για μια στιγμή στη τάξη, αφού τρεις κάθετες φωτεινές μπάρες σε κάθε πλευρά συσφίγγουν τους οικογενειακούς δεσμούς.
Στην Mercedes EQC φροντίζει για το σφίξιμο αυτών των δεσμών το αστέρι και ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι η λυχνία LED που περνά πάνω από αυτό ενώνοντας τα φώτα. Σε κάθε περίπτωση, το εντυπωσιακό όχημα από τη Βρέμη (σ.σ. η EQC συναρμολογείται εκεί) δεν καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια, για να κρύψει τη σχέση της με την GLC. Γιατί, όμως; Επειδή δίπλα στην εντυπωσιακή Mustang Mach-E, καταφέρνει να είναι εξίσου επιβλητική, διαχρονική και με άρωμα από το μέλλον.
Wow η οθόνη στη Mach-E, super ποιοτική η EQC
Περνώντας τώρα στις καμπίνες των δύο μοντέλων η Mustang Mach-E ακολουθεί τα αμερικανικά ήθη και μάλιστα φαίνεται να έχει πάρει ιδέες από την Tesla (ω ναι, αναφερόμαστε στην τεράστια κάθετη οθόνη). Δίνει την αίσθηση ότι προσφέρει μεγαλύτερη ευρυχωρία στα μπροστινά καθίσματα, όμως και από την EQC δεν έχουμε κανένα παράπονο, γιατί μας αρέσει όπως σε αγκαλιάζει το εσωτερικό. Όσο για τη θέα προς τα πίσω και στα δύο μοντέλα αυτή δεν είναι κορυφαία (σ.σ. λίγο καλύτερα τα πράγματα για το Ford), ενώ από πλευράς χώρων το Αμερικανάκι έχει λιγότερο αέρα για τα γόνατα. Όμως, υστερεί σε ό,τι αφορά τη συνολική εντύπωση για το επίπεδο της ποιότητας.
Καλύτερα βέβαια είναι τα πράγματα με τη λειτουργία και τη χρήση της τεράστιας κεντρικής οθόνης των 15,5 ιντσών της Mustang. Οι περισσότερες ρυθμίσεις γίνονται μέσω αυτής, αν και κάλλιστα θα μπορούσε να είναι περισσότερο στραμμένη προς τον οδηγό. Το σύστημα MBUX, από την άλλη πλευρά, φαίνεται πιο «κλασικό» και η χρήση του δεν επιτρέπει τη συλλογή επιπλέον βαθμών.
Με λίγα λόγια, η EQC κερδίζει εύκολα σε ποιότητα, όμως στο wow στοιχείο προβάδισμα έχει η Mach-E χάρη στην οθόνη της.