Επιδράσεις που σχετίζονται με την υγεία, την καθημερινότητα αλλά και την επιχειρηματικότητα και ανταγωνιστικότητα μας.Kοινοποίησε το »
Θέλοντας να εξετάσουμε, εν συντομία, το
πώς δείχνει να έχει επηρεάσει η πανδημία τον σχεδιασμό του κλάδου των after sales υπηρεσιών αυτοκινήτου ας ρίξουμε μια ματιά πρώτα στην διεθνή σκηνή και κατόπιν στην ελληνική πραγματικότητα.
Στην διεθνή (και στην εθνική) πραγματικότητα, οι
μακροπρόθεσμες επιπτώσεις του COVID-19 γίνονται μέρα την μέρα σαφέστερες. Όλοι οι "διαβασμένοι παίκτες" της αγοράς, διακρίνουν πλέον ότι όλη
η αναστάτωση που προκλήθηκε από την πανδημία (η οποία και συνεχίζει να υφίσταται)
αποτελεί απειλή και ευκαιρία ταυτόχρονα. Σε αυτήν την κατάσταση αβεβαιότητας,
ο μεγαλύτερος κίνδυνος που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις (οι μάρκες και οι λειτουργίες τους) μοιάζει να είναι
ο πειρασμός να παραμείνουν στην "άμυνα" για πολύ καιρό.H Ευρώπη ήδη αναδύεται από την αναστάτωση της πανδημίας. Οι διεθνείς έρευνες μεταξύ υψηλόβαθμων στελεχών (σε διαφορετικούς κλάδους της οικονομίας μεταξύ των οποίων και ο "νευραλγικός" τομέας των
After sales υπηρεσιών κάθε κλάδου) μεταξύ άλλων πορισμάτων τους, «δείχνουν» πως οι γνώμες τους συγκλίνουν στην ανάκαμψη μα οι απόψεις τους διίστανται όσον αφορά τον ρυθμό αυτής της ανάκαμψης.
Ανάκαμψη V ή U;`Αλλοι πιστεύουν σε μια γρήγορη
ανάκαμψη σε σχήμα V ενώ άλλοι σε μια πιο
αργή αλλά σταθερή πρόοδο σε σχήμα U. Η συντριπτική πλειοψηφία των στελεχών συμφωνεί στο ότι για να γίνει ,αυτή η ανάκαμψη, πραγματικότητα, οι τολμηροί που ηγούνται (ή που εισ-ηγούνται) σε κάθε επιχείρηση (
και σε κάθε τομέα) πρέπει
να επενδύσουν στην
καινοτομία, την
τεχνολογία και τους
ανθρώπους.
Στην αγορά του αυτοκινήτου (και στους σχεδιασμούς των After Sales υπηρεσιών κάποιων εταιρειών) βλέπουμε καινοτομία και τεχνολογία (τόσο στις
μεθόδους εξυπηρέτησης του κοινού τους, όσο και
στην B2C ή
B2B επικοινωνία τους), να
εκπλήσσει ευχάριστα συνεργάτες, κατόχους και υποψήφιους πελάτες της μάρκας.
Προτεραιότητες των μαρκών της after covid εποχήςΑς δούμε όμως
ποιες θεωρούνται διεθνώς, οι πιο κρίσιμες προκλήσεις της "νέας AC εποχής" (AC=after covid) που μπορούν να αποτελέσουν
προτεραιότητα στον σχεδιασμό κάθε μάρκας και στην αγορά αυτοκινήτου.
Η πρώτη από αυτές, αφορά την "βιώσιμη επανάσταση" και την δημιουργία αξίας για τον υπεύθυνο πελάτη της μάρκας. Οι μάρκες (και οι εταιρείες) που δεσμεύονται σε ζητήματα όπως η
προστασία του περιβάλλοντος, η
κοινωνική πρόνοια και η διακυβέρνηση χωρίς αποκλεισμούς
συνδέονται καλύτερα με τους πελάτες.
Τώρα είναι η ώρα που επίσης πρέπει να επικεντρωθούν στην προστασία και την
υποστήριξη της υγείας των ανθρώπων και των καταναλωτών τους και στη
μακροπρόθεσμη ευημερία του πλανήτη. Στελέχη που θα μετατρέψουν την ενσυναίσθηση και το όραμα τους σε δράση (που θα επικοινωνηθεί ευρέως και σωστά) θα κερδίσουν το στοίχημα.
Στην αγορά του αυτοκινήτου βλέπουμε καινοτομία & τεχνολογία να εκπλήσσει ευχάριστα συνεργάτες, κατόχους και υποψήφιους πελάτες .Η δεύτερη σχετίζεται με την "ψηφιακή αφοσίωση" των πελατών. Οι καταναλωτές (κάτοχοι αυτοκινήτων) έχουν γίνει λειτουργικά "πιο ψηφιακοί" λόγω του COViD-19. Οι έρευνες δείχνουν πως η ψηφιακή προσαρμογή όλων μας, ήρθε
10 χρόνια νωρίτερα από ότι αναμενόταν να συμβεί. Έτσι
φεύγουμε από απλές αλληλεπιδράσεις βάσει συναλλαγών και
οδηγούμαστε στο κτίσιμο μιάς πιο ισχυρής σχέσης (μεταξύ μαρκών και πελατών).
Ως συνέπεια αυτής της διεθνούς τάσης, η
εταιρική επένδυση σε ψηφιακές εμπειρίες και
ψηφιακή έκθεση-προβολή των υπηρεσιών τους, πρέπει να αντικατοπτρίζει τις προσδοκίες των πελατών -
η ευκολία και η ακρίβεια είναι πλέον επιτακτικές έννοιες (στοιχεία που κάθε μοντέρνος σχεδιασμός after sales υπηρεσιών, πλέον, λαμβάνει υπόψη του). Οι
επιχειρήσεις καλούνται να προσφέρουν εμπειρίες από άκρο σε άκρο των λειτουργιών τους, για να επιτύχουν την μεγαλύτερη αφοσίωση (loyalty) των πελατών τους.
Η τρίτη προτεραιότητα έχει να κάνει με την επανεξέταση και εγκατάσταση νέων τρόπων ψηφιακής και προηγμένης τεχνολογικά λειτουργίας . Νέοι τρόποι τόσο στον πυρήνα της επιχείρησής όσο και στο περιβάλλον που "συναντιέται και επικοινωνεί" η επιχείρηση με τους πελάτες της. Η εφαρμογή cloud και AI (τεχνητή νοημοσύνη) μεθόδων, θα επιτυγχάνει εξοικονόμηση κόστους, ευελιξία των επιχειρήσεων και ταχύτερη καινοτομία, μειώνοντας παράλληλα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της σύγχρονης επιχείρησης.
Ψηφιακή αφοσίωση - εργαλείο βελτίωσης της πιστότητας στην ΕλλάδαΣτην
ελληνική αγορά αυτοκινήτου και after sales υπηρεσιών, βλέπουμε τον τελευταίο χρόνο πολλές και καλές πρακτικές (νέες digital υπηρεσίες ασφαλούς και γρήγορης εξυπηρέτησης, υπηρεσίες προηγμένης συνδεσιμότητας κλπ). Υπηρεσίες που σίγουρα σχετίζονται με τον σημαντικό στόχο της
"ψηφιακή αφοσίωσης" (πιστότητας) των κατόχων-πελατών. Βλέπουμε επίσης και - κάποιες
λίγα ακόμα μα - καλά παραδείγματα όσον αφορά δράσεις που σχετίζονται με την "βιώσιμη επανάσταση" στην οποία αναφερθήκαμε πιο πάνω.
Νιώθουμε, εκ του αποτελέσματος, τουλάχιστον από κάποιες εταιρείες (που μας έχουν συνηθίσει να προ-ηγούνται γενικώς), πως και στον τρίτο άξονα (αυτόν της
εγκατάστασης νέων τρόπων ψηφιακής λειτουργίας) γίνεται δουλίτσα.
Σαν autotriti πιστεύουμε πως οι καλύτερες μέρες –χρειάζονται "αρετή και τόλμη" μα
- έρχονται, τόσο
για τον κάτοχο αυτοκινήτου όσο
και για τις μάρκες που σχεδιάζουν, προσφέρουν, καινοτομούν, τολμούν! Έτσι, παρακολουθούμε, αρθρογραφούμε και συνεργούμε με τις εταιρείες και τις μάρκες που φέρνουν την ψηφιακή εξέλιξη στον κλάδο και αλλάζουν τα πράγματα προς το καλύτερο για την καθημερινότητα όλων μας.