ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Tips για να αντέξει παραπάνω το σύστημα δίσκο-πλατό

3159 Επισκέψεις στο άρθρο
Tips για να αντέξει παραπάνω το σύστημα δίσκο-πλατό

    Παρακάτω έχουμε ορισμένα tips για την σωστή χρήση του συμπλέκτη και κατά συνέπεια τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής:

    • Μην κρατάς πατημένο το συμπλέκτη σε μία στάση και στο κόκκινο. Η νεκρά είναι... φίλη σου. Μάλιστα, στα νεότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα με start-stop, το πάτημα του συμπλέκτη δεν επιτρέπει στο σύστημα να μπει σε λειτουργία, με αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης.
    • Κάνε σωστά σύμπλεξη και αποσύμπλεξη όταν αλλάζεις ταχύτητα. Μην οδηγείς με το πόδι πάνω από το συμπλέκτη ή μισο-πατημένο. Έτσι υπάρχει συνεχής φθορά στο δίσκο, καθώς τρίβεται στο πλατό. Σε κάθε αλλαγή ταχύτητας πίεσε μέχρι κάτω το πεντάλ, πάρε το πόδι σου από το γκάζι, άλλαξε ταχύτητα αφού φτάσει ο συμπλέκτης τέρμα κάτω και μόλις ολοκληρώσεις την αλλαγή, πάρε το πόδι σου από τον συμπλέκτη και πέρνα ξανά στο γκάζι.
    • Μην επιβραδύνεις κατεβάζοντας ταχύτητες
    • Βάλε χειρόφρενο σε κάθε παρκάρισμα
    • Μην ισορροπείς στην ανηφόρα «παίζοντας» με συμπλέκτη και γκάζι. Πάτα απλώς φρένο.
     

    Πως θα καταλάβω ότι το «δισκόπλατο» θέλει αλλαγή

     
    Το σημαντικό είναι να ξέρεις πότε πρέπει να αλλάξεις δίσκο-πλατό για να οδηγείς με ασφάλεια και να γλιτώσεις επιπλέον έξοδα από τυχόν μεγαλύτερη ζημιά. Με την φθορά του συμπλέκτη, λοιπόν, υπάρχουν συγκεκριμένα «συμπτώματα» που πρέπει να προσέξεις.
    • Τα ελατήρια και τα χτένια του πλατό έχουν σκληρύνει, μαζί και το πεντάλ, υπάρχει θόρυβος και δονήσεις
    • Δεν μπαίνει εύκολα ταχύτητα διότι η σύμπλεξη γίνεται πολύ κοντά στο τέρμα της διαδρομής του πεντάλ
    • Το αυτοκίνητο πατινάρει ενώ κινείται. Δεν υπάρχει, δηλαδή, η κατάλληλη δύναμη τριβής ανάμεσα σε δίσκο και πλατό, τα οποία «γλιστρούν» μεταξύ τους με αποτέλεσμα να μην δίνει την απαραίτητη ροπή στρέψης στον κινητήριο άξονα.
    • Πατάς γκάζι, ο κινητήρας ανεβάζει στροφές αλλά το αυτοκίνητο δεν επιταχύνει
    • Υπάρχει μυρωδιά σαν καμένο φαΐ ή λάδι.

    Μπορώ να τσεκάρω μόνος μου αν λειτουργεί ο συμπλέκτης;

    Μέχρι να φτάσουμε στη... λυπητερή με την αντικατάσταση δίσκου-πλατό, μπορείς μόνος σου να τσεκάρεις αν το σύστημα αντέχει. Για παράδειγμα, όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, βάλε 3η ή 4ηταχύτητα, «τράβηξε» χειρόφρενο, ανέβασε ελαφρώς στροφές κι άφησε το συμπλέκτη. Αν ακούσεις θόρυβο, μυρίσει καμένο ή οι στροφές ανέβουν χωρίς κίνηση τότε ήρθε η ώρα της αλλαγής. Αντίθετα, εάν ο κινητήρας σβήσει, ο συμπλέκτης παραμένει λειτουργικός.
     
    Εναλλακτικό τρόπος, είναι να «κατεβάσεις» από 3η σε 2α, αφήνοντας απότομα το συμπλέκτη. Εφόσον οι στροφές δεν ανέβουν άμεσα, τότε πρέπει να επικοινωνήσεις με τον φίλο σου από το συνεργείο.
     

    Σελίδα 1Πόσο πάει να αλλάξω δίσκο-πλατό και που να πάω;
    Σελίδα 2Tips για να αντέξει παραπάνω το σύστημα δίσκο-πλατό

    Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

    Βροχίδης - Χατζής Α.Ε.