Οι σύγχρονοι κινητήρες είναι σε συντριπτικό βαθμό υπερπληρωμένοι (turbo). Μήπως το σύστημα Start-Stop μειώνει σημαντικά την διάρκεια ζωής του turbo όταν απενεργοποιείται ο κινητήρας λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που δεν απάγονται στον στρόβιλο; Η απάντηση είναι ότι στους σύγχρονους κινητήρες δεν υπάρχουν τέτοια προβλήματα για διάφορους λόγους. Μερικοί από αυτούς είναι η εξελιγμένη μεταλλουργία που χρησιμοποιείται στα σύγχρονα turbo ή ακόμα και η χρήση κεραμικών υλικών σε αυτά όπου αυξάνουν την θερμική και μηχανική αντοχή τους. Επίσης, η ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή (τεχνοτροπία που χρησιμοποιείται σε πολλούς σύγχρονους κινητήρες) ρίχνει τις θερμοκρασίες. Πολλά σύγχρονα turbo είναι υδρόψυκτα ενώ πολλές σύγχρονες αντλίες ψυκτικού μέσου είναι ηλεκτρικά κινούμενες, οπότε δεν εξαρτώνται άμεσα από την λειτουργία του κινητήρα.
Σε ότι αφορά τις νέες εξελίξεις στα συστήματα Start-Stop, στα πιο προηγμένα εξ`αυτών πλέον υπάρχει η δυνατότητα να απενεργοποιείται ο κινητήρας πριν την τελική ακινητοποίηση, από περίπου τα 25 χλμ/ώρα, ή εκτεταμένη λειτουργία πλεύσης (coasting) όπου ο κινητήρας απενεργοποιείται σε υψηλές ταχύτητες απλά και μόνο επειδή άφησε ο οδηγός το γκάζι. Αυτά τα εξελιγμένα συστήματα Start-Stop υλοποιούνται είτε μέσω επιπλέον μπαταριών λιθίου πάνω στα αυτοκίνητα είτε μέσω εξελιγμένων 48V συστημάτων ή και των δύο βοηθώντας σημαντικά τους κατασκευαστές στην επιμέρους μείωση της κατανάλωσης.