-Κομβικό το service στο κατάλληλο timing, για να μην τρέχεις και δε φτάνεις!
-Το μικρό Service πραγματοποιείται κάθε χρόνο ή ανά 10.000 χλμ.
-Ανά δυο έτη το μεγάλο Service, με αντικατάσταση φίλτρων αέρα, καμπίνας και βενζίνης
Η σωστή συντήρηση μπορεί να παραλείπεται για εξοικονόμηση χρημάτων, το αποτέλεσμα όμως τις περισσότερες φορές είναι η μακροπρόθεσμη αύξηση των δαπανών λόγω βλαβών που προκύπτουν από εργασίες που δεν έγιναν την κατάλληλη στιγμή. Έχετε ακούσει περιπτώσεις όπου η μη αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού με ενδεικτικό κόστος τα 300 ευρώ, προκάλεσε σοβαρή ζημιά στον κινητήρα με το κόστος πολλές φορές να καθιστά την επισκευή μη συμφέρουσα; Υπάρχει βέβαια και η ακόμα χειρότερη περίπτωση όπου παραλείπονται εργασίες που σχετίζονται με την ασφάλεια, όπως η συντήρηση του συστήματος πέδησης ή η αντικατάσταση των ελαστικών.
Σε αυτό το τεχνικό κείμενο θα αναλύσουμε τις απαραίτητες εργασίες που θα πρέπει να γίνονται ώστε να ταξιδεύετε με ένα ασφαλές και αξιόπιστο αυτοκίνητο. Ασφαλώς, ο τελευταίος λόγος ανήκει στο εγχειρίδιο χρήσης και στους μηχανικούς των εξουσιοδοτημένων συνεργείων που αναλαμβάνουν τη συντήρηση του οχήματός σας. Συνέχεια του άρθρου >>>
Το μικρό Service
Ξεκινάμε με την προγραμματισμένη ετήσια συντήρηση, γνωστή και ως «μικρό service», η οποία σύμφωνα με τους περισσότερους κατασκευαστές πρέπει να γίνεται με τη συμπλήρωση ενός έτος ή των 10.000 χιλιομέτρων. Σε αυτή την περίπτωση, πέρα από τον γενικό έλεγχο της κατάστασης του οχήματος, γίνεται αντικατάσταση λιπαντικού κινητήρα και φίλτρου λαδιού. Μπορεί να είναι μία ιδιαίτερα απλή και οικονομική διαδικασία, αλλά είναι πολύ σημαντική για την «υγεία» του και δεν πρέπει να την αναβάλουμε. Μεγάλη προσοχή δίνουμε στην απόσταση που διανύει το αυτοκίνητο, δηλαδή αν συμπληρωθεί το χιλιομετρικό όριο προχωράμε σε αντικατάσταση του λιπαντικού ανεξάρτητα αν η προηγούμενη αντικατάσταση έγινε σε μικρότερο χρονικό διάστημα. Αντίστοιχα, αν διανύετε ελάχιστα χιλιόμετρα, φροντίστε να προγραμματίσετε το «μικρό service» πριν τη συμπλήρωση του χρονικού ορίου, μιας και οι ιδιότητες του λιπαντικού αλλοιώνονται τόσο με το πέρασμα του χρόνου, όσο και με τις ώρες λειτουργίας του κινητήρα. Τέλος, μεγάλη έμφαση δίνουμε στο ιξώδες του λιπαντικού που θα χρησιμοποιήσουμε, οι περισσότεροι σύγχρονοι κινητήρες λειτουργούν με το 5W-30, αλλά και στις προδιαγραφές που αναγράφονται ώστε να είναι σύμφωνες με τις ανάγκες του κατασκευαστή.
Τι περιλαμβάνει το μεγάλο service
Πάμε στο «μεγάλο service», στο οποίο το κόστος ανεβαίνει και οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες αναφέρουν ότι πρέπει να γίνεται με τη συμπλήρωση 20.000-30.000 χιλιομέτρων ή ανά δύο χρόνια. Πέρα από την αλλαγή λιπαντικού και φίλτρου λαδιού, στην προκειμένη περίπτωση έχουμε αντικατάσταση των φίλτρων αέρα, καμπίνας και βενζίνης.
Επιπλέον, στα «μεγάλα service» ή ανά δύο μεγάλα συνηθίζεται να γίνεται και αντικατάσταση των μπουζί στα οποία πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στον τύπο που εγκρίνει ο κατασκευαστής, μιας και χωρίζονται σε κατηγορίες όπως πλατίνας-ιριδίου, ψυχρά-θερμά κι ούτω καθ` εξής.
Τέλος, υπάρχει κι άλλη μία προγραμματισμένη αντικατάσταση, η οποία βέβαια δεν συμπεριλαμβάνεται σε κάθε «μεγάλο service» και είναι η αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού.
Δεν υπάρχει σε όλους τους κινητήρες, αφού εξίσου πιθανή είναι η χρήση καδένας, αλλά σε όσους κινητήρες τον συναντάμε το διάστημα αντικατάστασης ορίζεται στα περίπου 6 χρόνια ή 90.000 χιλιόμετρα. Ασφαλώς αυτά τα νούμερα μεταβάλλονται ανάλογα με τον κάθε κινητήρα, συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο χρήσης.