Tips από τη Mercedes-Benz για την ασφαλή φόρτωση του αυτοκινήτου
13334 Επισκέψεις στο άρθρο
- 5 βασικοί κανόνες για την φόρτωση του αυτοκινήτου
- Υπάρχει νόμος για τα όρια φόρτωσης;
- Δωρεάν καλοκαιρινός έλεγχος Mercedes-Benz σε 6 άξονες
5 βασικοί κανόνες για την φόρτωση του αυτοκινήτου
Η Mercedes-Benz μέσα από το autotriti.gr δημιούργησε ένα χρήσιμο οδηγό με συμβουλές και «μυστικά» για να φορτώσετε όλα τα πράγματα που θα χρειαστείτε για τις καλοκαιρινές διακοπές στο αυτοκίνητό σας, ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε δυσάρεστο απρόοπτο και να φτάσετε στον προορισμό μας με ασφάλεια και ξεγνοιασιά. Όσον αφορά στην φόρτωση του αυτοκινήτου, γενικότερα ισχύουν 5 βασικοί κανόνες:
Η κατανομή του βάρους των αποσκευών σας θα πρέπει να είναι ομοιόμορφη και να μην τοποθετείτε βαριά αντικείμενα μόνο από τη μία πλευρά.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
1. Τα βαριά αντικείμενα θα πρέπει να τοποθετούνται στο κάτω μέρος του χώρου αποσκευών και κεντρικά, ώστε να μην «ψηλώνει» το κέντρο βάρους. Παράλληλα θα πρέπει να τα στερεώσετε σταθερά, ώστε να μην «παλαντζάρουν» και σε μια απότομη μανούβρα μετατοπιστούν απότομα και επηρεάσουν την πορεία του οχήματος σας.
2. Δεν πρέπει οι αποσκευές μας να περνάνε σε ύψος το επίπεδο της εταζέρας ή το ύψος της πλάτης των καθισμάτων και φυσικά δεν αφήνουμε πράγματα πάνω στην εταζέρα. Αρχικά μειώνουν το οπτικό πεδίο του οδηγού προς τα πίσω, ενώ σε ένα απότομο φρενάρισμα ή μια σύγκρουση μπορεί περάσουν στην καμπίνα και να τραυματίσουν τους πίσω επιβάτες.
3. Η κατανομή του βάρους των αποσκευών σας θα πρέπει να είναι ομοιόμορφη και να μην τοποθετείτε βαριά αντικείμενα μόνο από τη μία πλευρά. Και το αμάξι θα νιώθετε να τραβάει προς τα εκεί, αλλά και θα ταλαιπωρήσετε υπερβολικά το σύστημα διεύθυνσης.
4. Προσέχουμε πάντα να είναι σε άμεσα προσβάσιμο σημείο το φαρμακείο, το τρίγωνο και το κουτί των πρώτων βοηθειών.
5. Αν ο χώρος αποσκευών του αυτοκινήτου μας δεν επαρκεί, τότε θα πρέπει να προχωρήσουμε στην αγορά μιας μπαγκαζιέρας οροφής ή μπαγκαζιέρας-τρέιλερ.
Υπάρχει νόμος για τα όρια φόρτωσης;
Η απάντηση είναι: Ναι, υπάρχει.
Όσον αφορά στο μέγιστο βάρος, αυτό αναγράφεται στο βιβλίο οδηγιών του αυτοκινήτου, αλλά και σε ένα ταμπελάκι που βρίσκεται συνήθως στο κάσωμα της πόρτας οδηγού ή συνοδηγού.
Όσον αφορά στο μήκος, εφόσον δεν χρησιμοποιείται κάποιο ρυμουλκούμενο τρέιλερ, το μέγιστο μήκος των αντικειμένων που προεξέχουν από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου απαγορεύεται να ξεπερνάει το 30% του μήκους του αμαξώματος, ενώ σε κάθε περίπτωση πρέπει τα φώτα, οι ανακλαστήρες και η πινακίδα να είναι ορατά από τους πίσω και να μην παρεμποδίζεται η όραση του οδηγού προς τα πίσω. Επιπλέον, τα προεξέχοντα φορτία από το εμπρόσθιο ή οπίσθιο τμήμα ή τις πλευρές του οχήματος, αν αυτό επιτρέπεται, πρέπει να επισημαίνονται με σταθερή προσαρμοσμένη πινακίδα διαστάσεων τουλάχιστον 0,50 χ 0,50 μ. λευκού χρώματος με διαγώνιες ερυθρές λωρίδες, κατασκευασμένη από υλικά υψηλής αντανακλαστικότητας. Κατά τη νύκτα, για την επισήμανση αυτή πρέπει να χρησιμοποιείται λευκό φως και λευκό αντανακλαστικό στοιχείο μπροστά, ερυθρό δε φως και ερυθρό αντανακλαστικό στοιχείο πίσω.
Σημαντικό: Το έξτρα βάρος αυξάνει την απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου! Φροντίστε να κρατάτε μεγαλύτερη απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Οι μετρήσεις του AutoΤρίτη έχουν δείξει πως σε φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα το αυτοκίνητο χρειάστηκε 2,7 μέτρα περισσότερο για να ακινητοποιηθεί, με επιπλέον βάρος 350 κιλών (4 επιβάτες και αποσκευές).
Όσον αφορά στο μέγιστο βάρος, αυτό αναγράφεται στο βιβλίο οδηγιών του αυτοκινήτου, αλλά και σε ένα ταμπελάκι που βρίσκεται συνήθως στο κάσωμα της πόρτας οδηγού ή συνοδηγού.
Όσον αφορά στο μήκος, εφόσον δεν χρησιμοποιείται κάποιο ρυμουλκούμενο τρέιλερ, το μέγιστο μήκος των αντικειμένων που προεξέχουν από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου απαγορεύεται να ξεπερνάει το 30% του μήκους του αμαξώματος, ενώ σε κάθε περίπτωση πρέπει τα φώτα, οι ανακλαστήρες και η πινακίδα να είναι ορατά από τους πίσω και να μην παρεμποδίζεται η όραση του οδηγού προς τα πίσω. Επιπλέον, τα προεξέχοντα φορτία από το εμπρόσθιο ή οπίσθιο τμήμα ή τις πλευρές του οχήματος, αν αυτό επιτρέπεται, πρέπει να επισημαίνονται με σταθερή προσαρμοσμένη πινακίδα διαστάσεων τουλάχιστον 0,50 χ 0,50 μ. λευκού χρώματος με διαγώνιες ερυθρές λωρίδες, κατασκευασμένη από υλικά υψηλής αντανακλαστικότητας. Κατά τη νύκτα, για την επισήμανση αυτή πρέπει να χρησιμοποιείται λευκό φως και λευκό αντανακλαστικό στοιχείο μπροστά, ερυθρό δε φως και ερυθρό αντανακλαστικό στοιχείο πίσω.
Σημαντικό: Το έξτρα βάρος αυξάνει την απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου! Φροντίστε να κρατάτε μεγαλύτερη απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Οι μετρήσεις του AutoΤρίτη έχουν δείξει πως σε φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα το αυτοκίνητο χρειάστηκε 2,7 μέτρα περισσότερο για να ακινητοποιηθεί, με επιπλέον βάρος 350 κιλών (4 επιβάτες και αποσκευές).
Δωρεάν καλοκαιρινός έλεγχος Mercedes-Benz σε 6 άξονες
Μιλώντας για ξεγνοιασιά, θα ήταν σφάλμα να μην αναφέρουμε το δωρεάν καλοκαιρινό έλεγχο της Mercedes-Benz που θα «τρέχει» μέχρι τις 31 Αυγούστου για όλα τα μοντέλα του «αστεριού» και μπορείτε να κλείσετε ραντεβού online εύκολα και απλά με λίγα κλικ από το smartphone ή τον υπολογιστή σας. Με αυτό τον τρόπο θα έχετε το κεφάλι σας ήσυχο για τα χιλιόμετρα των διακοπών, αφού επιλέγοντας οποιοδήποτε Εξουσιοδοτημένο Συνεργείο της Mercedes-Benz θα έχετε πρόσβαση σε μια βεντάλια ποιοτικών υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας για το αγαπημένο σας «αστέρι», με τους ειδικά καταρτισμένους μηχανικούς και τεχνικούς, που έχουν εκπαιδευτεί πάνω στις προηγμένες τεχνολογίες της μάρκας και διαθέτουν τον απαραίτητο εγκεκριμένο και πιστοποιημένο εξοπλισμό, να το διατηρούν σαν καινούργιο για όσο το δυνατόν περισσότερο, πάντα με την τεχνογνωσία και την υπογραφή της Mercedes-Benz. Αναλυτικότερα, ο δωρεάν, ολοκληρωμένος έλεγχος της Mercedes σας εκτείνεται σε 6 βασικούς άξονες:
- Έλεγχος εσωτερικού: όργανα ελέγχου και ενδείξεις οθονών, λειτουργίες φωτισμού, υαλοκαθαριστήρων, ζώνες ασφαλείας και φρένο στάθμευσης (χειρόφρενο)
- Έλεγχος εξωτερικού: εξωτερικές επιφάνειες, παρμπρίζ, πλαϊνοί καθρέπτες, κατάσταση μάκτρων υαλοκαθαριστήρων, λειτουργία φωτισμού και προβολέων
- Έλεγχος κινητήρα από το καπό: τσεκάρισμα των ορατών εξαρτημάτων του κινητήρα για ζημιές ή διαρροές, έλεγχοι στο σύστημα μετάδοσης, στη στάθμη του ψυκτικού υγρού και του λαδιού, στους ιμάντες, αλλά και στην κατάσταση της μπαταρίας
- Έλεγχος κινητήρα από το κάτω μέρος: περαιτέρω έλεγχος στα ορατά εξαρτήματα για απώλειες υγρών, στα ελαστικά μέρη, στους δύο άξονες και τα αναρτώμενα μέρη αυτών, στο σύστημα καυσαερίων, αλλά και check για διάβρωση ή ζημιές στο αμάξωμα
- Επιθεώρηση του συστήματος φρένων με δοκιμή πέδησης: Οι μηχανικοί ελέγχουν δοκιμάζοντας στην πράξη την κατάσταση στα τακάκια και τα δισκόφρενα εμπρός και πίσω, αλλά και στη στάθμη των υγρών φρένων.
- Επιθεώρηση της κατάστασης των ελαστικών: έλεγχος της φθοράς του πέλματος, μέτρηση και επιδιόρθωση της πίεσης των ελαστικών, αλλά και της ρεζέρβας.