Έχει φθηνό ή ακριβό service; Η παραπάνω ερώτηση είναι σημαντική και μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην τελική επιλογή ενός οχήματος, μιας και το κόστος του service είναι κάτι που ρωτούν σήμερα όλοι οι αγοραστές.
Παρακάτω παρουσιάζουμε το κόστος του service και αναλώσιμων 10 δημοφιλών μικρομεσαίων μοντέλων.
Μπορεί η κατανάλωση να είναι το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο νου όταν η κουβέντα έρχεται στα -μετά την αγορά- έξοδα ενός αυτοκινήτου, όμως εκτός της κατανάλωσης, αν πραγματικά θέλεις να κάνεις ένα σωστό προϋπολογισμό, πρέπει να λάβεις και άλλους παράγοντες υπόψη. Για παράδειγμα, τα τέλη κυκλοφορίας (κάποια απαλλάσσονται από την καταβολή τελών), την ασφάλεια (εδώ οι διαφορές από ασφαλιστική σε ασφαλιστική είναι μικρές και εξαρτώνται από το πακέτο και το σύνολο καλύψεων που θα επιλέξετε), το τεκμήριο (πρέπει δηλαδή να μπορείς να το «καλύπτεις») και φυσικά τα έξοδα συντήρησης, τουλάχιστον για τα τυπικά service, και -γιατί όχι- για επιμέρους έκτακτες εργασίες που μπορούν να προκύψουν.
Παρακάτω, αναφερόμαστε στο κόστος του service για τα πρώτα τρία χρόνια δέκα δημοφιλών μικρομεσαίων μοντέλων και μάλιστα για μερικά -λαμβάνοντας υπόψη τις πωλήσεις στην κατηγορία- τόσο στη βενζινοκίνητη, όσο και στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή. Οι τιμές που θα βρείτε περιλαμβάνουν Φ.Π.Α. 23% όπως, επίσης, και το κόστος της εργατοώρας -ενδεικτικά- που απαιτείται για κάθε επισκευή. Όπως θα δείτε και εσείς μελετώντας τους παρακάτω πίνακες, μπορεί να προκύψουν σημαντικές διαφορές από μοντέλο σε μοντέλο που μπορεί να διευκολύνουν τον υποψήφιο αγοραστή όταν βρίσκεται μπροστά στο δίλημμα μεταξύ 2-3 προτάσεων.
Το κόστος των «μη-τυπικών» χρεώσεων
Ένα τυπικό, προκαθορισμένο service περιλαμβάνει κάποια συγκεκριμένα έξοδα, όπως την αλλαγή λαδιών, φίλτρου λαδιών, μπουζί, των υγρών του κυκλώματος ψύξης και του φίλτρου καυσίμων. Ωστόσο, πολλές φορές, κάποιοι οδηγοί επιθυμούν είτε «μικρό», είτε «μεγάλο» το service να αλλάζουν και άλλα αναλώσιμα. Από την άλλη, υπάρχει και το κόστος κάποιων υλικών που πρέπει να αλλαχθεί όταν έρθει η φυσική φθορά, όπως για παράδειγμα τα τακάκια των φρένων. Τέλος, είναι και κάποιες βλάβες που προκύπτουν εκτός προγράμματος, για παράδειγμα μετά από μία μικρή σύγκρουση, όπως η αλλαγή ενός προφυλακτήρα, ή πλαϊνού καθρέφτη. Για το λόγο αυτό ζητήσαμε από τις αντιπροσωπείες το κόστος για κάποιες συνηθισμένες εργασίες, όπως τα τακάκια ή την αλλαγή δίσκου/πλατώ. Οι τιμές που θα βρείτε στους παρακάτω πίνακες αφορούν τόσο το κόστος των ανταλλακτικών (των δημοφιλέστερων εκδόσεων από κάθε μοντέλο ανά καύσιμο), όσο και των εργασιών (συμπεριλαμβανομένου του κόστους της βαφής) που απαιτούνται σε περίπτωση αντικατάστασης ή επισκευής.
Το κόστος service των μοντέλων αναλυτικά (μπορείτε να δείτε το κόστος service των αυτοκινήτων στη δεύτερη εικόνα κάθε μοντέλου).