Η νέα Skoda Octavia Gran Coupe ήρθε με κομψή σχεδίαση, ποιότητα, υψηλή τεχνολογία, ανέσεις λιμουζίνας και «προσγειωμένη» τιμή για να διατηρήσει το υψηλό ποσοστό πωλήσεων στην κατηγορία των μεγάλων οικογενειακών.
Η Octavia, το μακράν πιο σημαντικό μοντέλο της Skoda στην σύγχρονη εποχή της, έχει καταφέρει μια σπουδαία εμπορική καριέρα, την οποία ευελπιστεί να συνεχίσει σήμερα, η νέα 4η γενιά της. Εμείς δοκιμάζουμε την νέα Octavia με τον εξελιγμένο 1,5 TSI Evo κινητήρα των 150 ίππων σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, αλλά και τις πολλές νέες τεχνολογίες, που έχει εφοδιαστεί από τη «μαμά» VW.
Της «πάει» ο 150άρης TSI O 1,5 TSI των 150 ίππων και των 250 nm ροπής ταιριάζει εξαιρετικά στη νέα Octavia. Αυτό οφείλεται στον τρόπο και την ευκολία με την οποία κινεί το αμάξωμά της, την ηρεμία στο ανέβασμα των στροφών, την απουσία κροταλισμάτων και τη δυνατότητα να κινείσαι γρήγορα ή σε ανωφέρειες χωρίς να νιώθεις πως πιέζεις το μοτέρ. Επίσης πρόκειται για κινητήρα πολύ εύκολο στη διαχείριση της κατανάλωσης, η οποία ναι μεν κινείται λίγο πάνω από τα 8,0 λτ./100 χλμ., ωστόσο όταν μπεις σε mood οικονομίας μπορείς να το ρίξεις το νούμερο αρκετά, απόρροια και της λειτουργίας απενεργοποίησης 2 κυλίνδρων χωρίς μάλιστα να γίνεται αντιληπτό. Έτσι ταξιδεύεις στην εθνική με μέση κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. ή και λιγότερο. Στο τομέα των επιδόσεων η Octavia σημείωσε αρκετά καλά νούμερα τόσο στην επιτάχυνση από στάση (9,1 δλ το 0-100 χλμ./ώρα), όσο και στις ρεπρίζ, με το 60-100 χλμ./ώρα να έρχεται στα 7,1 δλ. και 9,3 δλ. αντίστοιχα για το 80-120.
`Aψογη συμπεριφορά χάρη και στα premium ελαστικά της Goodyear
Η νέα Skoda Octavia, χτισμένη πάνω στην πλατφόρμα του νέου Golf, συνεχίζει να προβάλει οδηγικά τον οικογενειακό της χαρακτήρα, εξελίσσοντας και βελτιώνοντας τα σημεία στα οποία εστίαζε και η προηγούμενη γενιά, όπως η σταθερότητα, η άνεση και η ποιότητα κύλισης. Σε αυτό βοηθούν και τα εξαιρετικά ελαστικά GoodyearEagleF1 Assymetric 3, που διέθετε το μοντέλο της δοκιμής.
Στην ευθεία παρουσιάζεται ιδανικά σταθερή και στιβαρή προσδίδοντας ένα αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό. Στις στροφές, το άπλωμα των διαστάσεων κάνει τις όποιες αντιδράσεις εξαιρετικά προοδευτικές, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης αποτρέπει το αμάξωμα από το να γείρει αισθητά. Έτσι σε συνδυασμό με τα χαμηλά επίπεδα θορύβου στην καμπίνα, η ποιότητα κύλισης της Octavia σε καλής ποιότητας οδόστρωμα αποτελεί high-light του αυτοκινήτου. Ωστόσο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας «δυσανασχετεί» λίγο περισσότερο από ό,τι περιμέναμε, αν και τα ιδιαίτερα άνετα καθίσματα δεν αφήνουν να μεταφερθούν κραδασμοί στους επιβάτες του αυτοκινήτου. Το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση, έχει αρκετό βάρος και ικανοποιεί ιδιαίτερα στις στροφές. Η συνολική αίσθηση, οφείλεται και στο ελαστικό GoodyearEagleF1 Assymetric 3 που συμβάλει τα μάλλα στην αποτελεσματικότητα και στην ασφάλεια, στοιχεία που η Octavia τα καταφέρνει στο έπακρο επικουρούμενη και από τα πολύ αποτελεσματικά της φρένα.
Γιατί το GoodyearEagleF1 Assymetric 3 ξεχωρίζει
Τα νέα ελαστικά υψηλών επιδόσεων Goodyear Eagle F1 Assymetric 3 χρησιμοποιούνται από τους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων προσφέροντας μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος σε βρεγμένους και στεγνούς δρόμους, καθώς και καλύτερο κράτημα για ανταπόκριση στους χειρισμούς και σωστό έλεγχο.
Χάρη στην τεχνολογία Active Braking, η επιφάνεια επαφής και το κράτημα αυξάνονται κατά το φρενάρισμα. Αυτή η αυξημένη επαφή με το έδαφος προσφέρει μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος, σε βρεγμένους και στεγνούς δρόμους.
Επιπλέον, το νέο υλικό ενίσχυσης πρόσφυσης που χρησιμοποιείται στο Eagle F1 Asymemtric 3, είναι κατασκευασμένο με κολλητική ρητίνη, για αύξηση της πρόσφυσης.
Τέλος, η νέα τεχνολογία ενισχυμένης κατασκευής αποδίδει ισχυρότερη, ελαφριά κατασκευή βελτιώνοντας το χειρισμό, τις επιδόσεις στις στροφές, τη φθορά των πελμάτων και την οικονομία καυσίμου.