Τo νέο Ford Kuga που εξοπλίζεται με ελαστικά Bridgestone Turanza T005 σημείωσε αισθητή βελτίωση στο τεστ αποφυγής κινδύνου εξαργυρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο τον πιο crossover, παρά SUV, προσανατολισμό του.
Η θεαματική βελτίωση που σημείωσε το νέο Ford Kuga στο τεστ αποφυγής κινδύνου, του Auto Τρίτη, δεν έχει να κάνει τόσο με την αύξηση της ταχύτητας εισόδου κατά 1 χλμ./ώρα (βέβαια οι κατασκευαστές επενδύουν εκατομμύρια ευρώ για αυτό το σημαντικό 1 χλμ./ώρα παραπάνω), όσο με τη συνολική εικόνα της συμπεριφοράς του νέου μικρομεσαίου crossover της Ford. Φυσικά τίποτα δεν είναι τυχαίο. Το νέο Ford Kuga άλλαξε χαρακτήρα και αναλογίες: Πέρα από την αύξηση του μήκους, φάρδυνε σε πλάτος και μετατρόχια, κυρίως όμως χαμήλωσε με άμεση συνέπεια τη μεταφορά του κέντρου βάρους χαμηλότερα. Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά τι κατάφερε στη σημαντική αυτή δοκιμή ασφάλειας.
Γενική αίσθηση οδηγού: Το τιμόνι είναι από τα καλύτερα στην κατηγορία, ενώ η ανάρτηση παρότι έχει αρκετή διαδρομή, ελέγχει άριστα τις κινήσεις του αμαξώματος. Η λειτουργία του ESP έδειξε την απαραίτητη αποτελεσματικότητα.
Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Νιώθαμε το ESP να φρενάρει τους τροχούς, αλλά σε καμία περίπτωση δεν παρατηρήσαμε τάση των μη φορτισμένων τροχών όταν το υποβάλλαμε σε πολύ extreme συνθήκες.
72 χλμ./ώρα: Επιτυχής προσπάθεια Η πρώτη προσπάθεια έγινε στην ταχύτητα επιτυχίας του προηγούμενου, δηλαδή στα 72 χλμ./ώρα. Eκεί που το παλιό Ford Kuga έφτασε στο όριό του, το νέο πέρασε με σχετική άνεση και ευκολία. Σημαντικότερη ήταν η αίσθηση πως τόσο οι φορτισμένοι, στην αλλαγή πορείας, τροχοί όσο και οι απέναντί τους έμειναν σε επαφή με το δρόμο. Το δε ESP με διακριτική λειτουργία επανέφερε την τάξη, όταν χρειάστηκε στον πρώτο ελιγμό. Η συνολική αίσθηση του αυτοκινήτου είναι πολύ πιο Ford από ποτέ.
73 χλμ./ώρα: Επιτυχής προσπάθεια Με σύμμαχο το πολύ καλό, για τα δεδομένα της κατηγορίας, τιμόνι το νέο Ford Kuga ολοκλήρωσε επιτυχημένα τη διαδικασία έχοντας ταχύτητα εισόδου τα 73 χλμ./ώρα. Η κλίση συγκρατήθηκε, τάσεις αναπήδησης δεν εμφανίστηκαν, ενώ το ESP φρέναρε συνεχώς τους κατάλληλους τροχούς εξαφανίζοντας την υποστροφή τάση, αλλά και μειώνοντας αντίστοιχα την ταχύτητα εξόδου. Το χαμηλότερο κέντρο βάρους είναι κάτι που γίνεται αντιληπτό, ενώ και οι τέσσερις τροχοί παρέμειναν συνεχώς σε επαφή με το οδόστρωμα.
74 χλμ./ώρα: Ανεπιτυχής προσπάθεια
Στην επαναλαμβανόμενη προσπάθειά του στα 74 χλμ./ώρα, το νέο Ford Kuga είχε μερικά οριακά επιτυχημένα περάσματα, αλλά στα περισσότερα φάνηκε να δυσκολεύεται να παραμείνει εντός… τροχιάς. Υπήρχε προοδευτική, αλλά αρκετή υποστροφή, την οποία το ESP δεν μπόρεσε να ακυρώσει. Σαν αποτέλεσμα ήρθε η μη επιτυχημένη προσπάθεια για την επόμενη αλλαγή πορείας. Πάντως, το σημαντικό είναι η απουσία τάσεων αναπήδησης, αλλά και το ότι οι μη φορτισμένοι τροχοί δεν έχασαν στο ελάχιστο την επαφή τους με την άσφαλτο, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες. Η λειτουργία του ESP ήταν έντονη, στοιχείο που εξομάλυνε τις αντιδράσεις και που βοήθησε τον οδηγό να διατηρήσει τον έλεγχο.
VS προηγούμενου Kuga
Kαμία σχέση το νέο Ford Kuga στη συνολική εξέλιξη της δοκιμασίας αποφυγής κινδύνου σε σχέση με το προηγούμενο. Το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το φαρδύτερο αμάξωμα σε συνδυασμό με τα ανάλογα μετατρόχια, δεν οδήγησαν μόνο σε βελτίωση της επίδοσης κατά 1 χλμ./ώρα, αλλά και σε πιο πειστική εικόνα σχετικά με το «πάτημα» και την διατήρηση όλων των τροχών σε επαφή με το δρόμο. Σημαντικό πως η καλύτερη εικόνα του νέου Ford Kuga επιτεύχθηκε με ελαστικα 225/65 R17, όταν το προηγούμενο είχε δοκιμαστεί με 235/55 R17, τα οποία θεωρητικά ευνοούν.
Εξοπλισμένο με ελαστικά BridgestoneTuranzaT005
Το νέο Ford Kuga κατά τη διάρκεια της δύσκολης δοκιμασίας μας «φορούσε» ελαστικά BridgestoneTuranzaT005. Το T005 της touring σειράς Bridgestone, διαδέχθηκε το πετυχημένο Τ001 και είναι ήδη ιδιαίτερα δημοφιλές στην ελληνική αγορά! Ουσιαστικά απευθύνεται σε όλους τους οδηγούς που αναζητούν ισορροπημένες και εγγυημένες επιδόσεις με διάρκεια και έμφαση στην ασφάλεια, σε όλες τις συνθήκες και τις καταστάσεις οδοστρώματος.
Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του Turanza T005, η Bridgestone μίλησε με χιλιάδες αγοραστές Premium ελαστικών σε ολόκληρη την Ευρώπη για να εντοπίσει τις ανάγκες και τις προσδοκίες που έχουν από ένα ελαστικό τουρισμού και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν κατά την καθημερινή οδήγηση. Έτσι το T005 σχεδιάστηκε για πλήρη έλεγχο σε καθημερινές, δύσκολες καταστάσεις, ειδικά τις βροχερές ημέρες και για να προσφέρει καλή απόδοση καυσίμου και χιλιομετρική απόδοση.
Έχει εγκοπές μεγάλου όγκου στον «ώμο» για να βελτιώνουν τη ροή του νερού, ενώ στο κεντρικό τμήμα η κατανομή των κενών διασφαλίζει την αποστράγγιση του νερού στην κεντρική επιφάνεια επαφής. Διαθέτει τεχνολογία Nano Protech και γόμα με καλύτερη κατανομή πυριτίου. H συνεργασία μοτίβου (σ.σ. σχέδιο πέλματος δηλαδή) και γόμας μεγιστοποιεί το κράτημα στο πέλμα για βελτιωμένη πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα.
Κορυφαία πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα
Οι δοκιμές του Bridgestone εντός του εργοστασίου έδειξαν συνολικά βελτιωμένη απόδοση του Turanza T005 σε σύγκριση με το Turanza T001 EVO3: περίπου 10% μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, συνολική ικανοποίηση των προσδοκιών των οδηγών, με σημαντικά βελτιωμένες επιδόσεις στις στροφές και το φρενάρισμα στο βρεγμένο, το φρενάρισμα στο στεγνό και την αντίσταση κύλισης.
Επί της ουσίας, το Turanza T005 προσφέρει στους οδηγούς την καλύτερη στην κατηγορία βαθμολογία Α, βάσει της Ευρωπαϊκής Ετικέτας, στην κατηγορία πρόσφυση στο βρεγμένο και εξαιρετική βαθμολογία B στην κατηγορία αντίσταση κύλισης. Κάποιες επιλεγμένες διαστάσεις εξασφαλίζουν βαθμολογία A/A και στην κατηγορία της απόδοσης.
Οι καλύτερες βαθμολογίες στις κατηγορίες πλευρικής πρόσφυσης στο βρεγμένο και επιδόσεων στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα δοκιμάστηκαν και πιστοποιήθηκαν από τον TÜV SÜD, ένα από τα πιο αναγνωρισμένα, ανεξάρτητα ινστιτούτα δοκιμών αυτοκινήτων στην Ευρώπη (σε σύγκριση με τις επιδόσεις των 4 κυριότερων ανταγωνιστικών προϊόντων της ίδιας κατηγορίας).