Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/1/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/1/2001
ΔΟΚΙΜΗ
Audi A4 1,6
 
Κι όμως είναι το νέο Α4
 
Αν σας μπέρδεψε η αισθητική του αμαξώματος και κάτι σας θύμισε, δεν έχετε και άδικο. Το νέο Α4 της Audi έχει πολλά κοινά στοιχεία με το μεγαλύτερο Α6. Η αισθητική αυτή εισάγεται στη μεσαία κατηγορία ως νέα και κερδίζει τις εντυπώσεις, αφού το μοντέλο έχει διαρρήξει τις οπτικές τουλάχιστον σχέσεις του με το παρελθόν.
 
Εντελώς νέο, το Audi Α4 είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις από τα ανταγωνιστικά μοντέλα της ίδιας κατηγορίας αμαξώματος. Η σχεδίαση του αμαξώματος και της καμπίνας των επιβατών, σαφώς επηρεασμένη από αυτή του μεγαλύτερου Α6, φέρνει άλλο "αέρα" στην κατηγορία των μεσαίων αυτοκινήτων. Εξωτερικά το μοντέλο συνδυάζει ιδανικά τη στιβαρότητα που αποπνέουν οι καμπύλες του αμαξώματος με το δυναμισμό των ακμών σε γυάλινες επιφάνειες και φωτιστικά σώματα. Οπτικά, η παραπομπή στο Α6 είναι άμεση και επισφραγίζεται από το σχήμα αλλά και τη θέση των πίσω -κυρίως- φωτιστικών σωμάτων. Στο εμπρός μέρος, οι δύο αεραγωγοί με το επινικελωμένο περίγραμμα εντείνουν τη σπορτίφ υπόσταση του μοντέλου, συντελώντας στη δημιουργία ενός αισθητικά άρτιου αποτελέσματος. 
Στο εσωτερικό η χρήση εξαιρετικών υλικών είναι το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κανείς, μετά από τη νέα σχεδίαση που τονίζει κάπως τη σπορτίφ υπόσταση του μοντέλου. Η εργονομία είναι υψηλού επιπέδου και καθιστά την εξοικείωση του οδηγού με το περιβάλλον άμεση έτσι ώστε η προσέγγιση των διαφόρων διακοπτών να γίνεται χωρίς να χρειάζεται να αποσπαστεί η προσοχή από το δρόμο. Η αίσθηση της πολυτέλειας είναι έντονη και συνδυάζεται αρκετά επιτυχημένα με τα σπορτίφ στοιχεία στο εσωτερικό, όπως είναι οι λευκές ενδείξεις στα όργανα και η διακριτική χρήση αλουμινίου σε επιμέρους χειριστήρια. 
Σαφής βελτίωση διακρίνεται και στην οδική συμπεριφορά του μοντέλου σε σχέση με το προηγούμενο Α4. Οι αλλαγές στην ανάρτηση (στη δομή, τη γεωμετρία και τη ρύθμιση) και οι ενισχύσεις του αμαξώματος έχουν αυξήσει περαιτέρω την ακαμψία του μοντέλου, γεγονός που έχει ωφελήσει αρκετά τη συμπεριφορά του στο δρόμο. To μοντέλο εμπνέει εμπιστοσύνη και ασφάλεια σε οδηγό και επιβάτες, με τη σταθερότητα που επιδεικνύει σε κάθε είδους δρόμο και κάτω από όλες τις συνθήκες. 
Ο βασικός εξοπλισμός του μοντέλου είναι αρκετά "πλούσιος", καθώς περιλαμβάνει ABS, μετωπικούς και πλευρικούς αερόσακους για οδηγό και συνοδηγό, καθώς και κεφαλής, των οποίων το σχήμα καλύπτει και τις ανάγκες των πίσω ακραίων επιβατών. Επίσης, το μοντέλο διαθέτει ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό (Klimatronic) και ηχοσύστημα με 10 ηχεία, καθώς και ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών. Η τιμή της βασικής έκδοσης με τον προαναφερθέντα εξοπλισμό και το μηχανικό σύνολο των 1,6 λίτρων είναι 8.400.000 δραχμές.




Στο εμπρός μέρος τα νικελωμένα περιγράμματα των δύο αεραγωγών ενισχύουν τη σπορτίφ αισθητική. Η εμφάνιση του νέου Α4 αποπνέει στιβαρότητα.




Τα γωνιώδη φωτιστικά σώματα τονίζουν το δυναμισμό της εμφάνισης του νέου Α4 και είναι τα στοιχεία που ολοκληρώνουν την... προσομοίωση του Α6.


Οι ομοιότητες είναι παραπάνω από εμφανείς, ιδιαίτερα στο πίσω μέρος όπου το σχήμα και η θέση των φωτιστικών σωμάτων είναι παρεμφερή με αυτά του Α6.
 Audi A4 1,6
 Κι όμως είναι το νέο Α4
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Ασφαλές και προβλέψιμο στο δρόμο
Υπεράνω κριτικής εσωτερικό
BMW 316i: To... αντίπαλον δέος