Για
δεύτερη φορά ο 1.600άρης
κινητήρας της Peugeot
επιδέχεται βελτιώσεις και
τοποθετείται στην γκάμα
των γαλλικών μοντέλων,
όντας σημαντικά
ισχυρότερος και πιο "οικολογικός".
Ο κωδικός του ανανεωμένου,
16βάλβιδου πλέον, μηχανικού
συνόλου είναι TU5JP4 και
έρχεται να αντικαταστήσει
τον TU5JP στο 206 αλλά και να
εφοδιάσει το νέο Peugeot 206 CC
και το νέο μικρομεσαίο 307
που αναμένεται στη χώρα μας
τον προσεχή Ιούνιο. Ο εν
λόγω κινητήρας
περιλαμβάνει νέα πολλαπλή
εισαγωγή αέρα,
τροποποιημένους
εκκεντροφόρους επικεφαλής
και νέο πρόγραμμα
ανάφλεξης προκειμένου να
πληρούνται οι ευρωπαϊκοί
κανόνες εκπομπής ρύπων Euro 3.
Φέρει επιπλέον καινούργιο
κάρτερ λαδιού από κράμα
μετάλλων το οποίο
συμβάλλει στην ακαμψία του
συνόλου και μειώνει τους
κραδασμούς. Η
κυλινδροκεφαλή είναι τύπου
"Cross-flow" από
σταθεροποιημένο αλουμίνιο
ΑS7 και κάθε ένας από τους
δύο εκκεντροφόρους από
χυτοσίδηρο περιστρέφεται
σε πέντε καβαλέτα. H μονάδα
ελέγχου του κινητήρα είναι
βασισμένη στο σύστημα
ψεκασμού Bosch ME 74 που ελέγχει
το διαδοχικό ψεκασμό και τη
διπλοστατική ανάφλεξη. Η
ανάφλεξη αποτελείται από
ένα σώμα με δύο διπλούς
πολλαπλασιαστές κάθετα
τοποθετημένους στα μπουζί (με
διάρκεια ζωής 60.000 χλμ.) τα
οποία ελέγχονται απευθείας
από τον εγκέφαλο, ανά δύο.
Στην πράξη οι παραπάνω
βελτιώσεις είναι αν μη τι
άλλο ορατές καθώς οι
επιδόσεις βελτιώθηκαν
σημαντικά, τα αποθέματα
ροπής επαρκούν από χαμηλά
και η ελαστικότητα είναι
ιδιαίτερα ικανοποιητική. O
εκπεμπόμενος θόρυβος είναι
αρκετός, σε υψηλούς όμως
ρυθμούς περιστροφής.
Ο
νέος κινητήρας TU5JP4, 1.587 κ.εκ.,
έχει υποστεί πολλές
αλλαγές σε σχέση με τον
προκάτοχό του με σκοπό την
αύξηση της απόδοσής του.
ΔΟΚΙΜΗ
Peugeot 206 1,6 3d
Στην "σκακιέρα"
των επιδόσεων...