H
οδική συμπεριφορά του Fiat Doblo είναι ένας
τομέας όπου το αυτοκίνητο "κερδίζει"
τον οδηγό του. Αν και το αυξημένο ύψος
του -κάτι που συνεπάγεται υψηλό κέντρο
βάρους- σε συνδυασμό με την πίσω
ανάρτηση που αποτελείται από άκαμπτο
άξονα και φύλλα σούστας αρχικά
προϊδεάζουν αρνητικά τον οδηγό, η
εικόνα αυτή ανατρέπεται κατά την
οδήγηση του αυτοκινήτου. Στις στροφές
το Doblo δεν παρουσιάζει ιδιαίτερα
μεγάλες κλίσεις παρά τη μαλακή ρύθμιση
της ανάρτησής του ενώ παραμένει
ασφαλές εντός της πορείας που έχει
διαγράψει ο οδηγός. Μόνο όταν
ξεπεραστούν τα όριά του, παρουσιάζει
ένα προοδευτικό "ελάφρωμα" του
πίσω μέρους που δεν πρόκειται να
φοβίσει τον οδηγό. Στον έλεγχο της
πορείας του αυτοκινήτου συμβάλλει και
το σύστημα διεύθυνσης με την πολύ καλή
αίσθηση. Παράλληλα τα φρένα του Doblo τα
οποία αποτελούνται από αεριζόμενους
δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω σε
συνδυασμό με το ABS που διέθετε το
αυτοκίνητο της δοκιμής είναι
αποτελεσματικά με πολύ καλή αίσθηση
στο πάτημα του πεντάλ. Στον
αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες εντός των
ορίων η πορεία του αυτοκινήτου
επηρεάζεται σε πολύ μικρό βαθμό από
τους πλευρικούς ανέμους παρά τη μεγάλη
πλευρική επιφάνειά του.
H οδική
συμπεριφορά του Fiat Doblo είναι
απόλυτα ασφαλής. Το σύστημα
διεύθυνσης παρέχει πολύ καλή
αίσθηση όπως και τα φρένα.
Καλός κινητήρας αλλά "λίγος"
O κινητήρας βενζίνης των 1.242 κ.εκ. που κινεί το πολυμορφικό Fiat Doblo είναι 8βάλβιδος με ψεκασμό πολλαπλών σημείων και μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής. Το μηχανικό αυτό σύνολο απέδωσε στο δυναμόμετρο 61 ίππους στις 5.420 σ.α.λ. και 98 Nm ροπής στις 3.260 σ.α.λ. (έναντι 65 ίππων στις 5.500 σ.α.λ και 102 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ που ανακοινώνει ο κατασκευαστής). Στις χαμηλές στροφές ο κινητήρας των 1,2 λίτρων παρουσιάζει καλή ελαστικότητα, κάτι που οφείλεται και στην καλή κλιμάκωση του κιβωτίου των ταχυτήτων. Σε ταχύτητες μέχρι τα 120 χλμ./ώρα ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα. Η αδυναμία του να κινήσει γρήγορα το Doblo φαίνεται στον αυτοκινητόδρομο με ανηφορική κλίση όπου αργεί να επιταχύνει το αυτοκίνητο. Σε αυτό συντελεί και το μεγάλο βάρος του αμαξώματος σε συνδυασμό με την αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση λόγω της μεγάλης μετωπικής του επιφάνειας. Τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 22 δευτερόλεπτα (έναντι 18,9 του κατασκευαστή), ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 142 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση του κινητήρα κυμαίνεται στα 8,7 λίτρα σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, ενώ από πλευράς εκπομπής καυσαερίων πληροί την ευρωπαϊκή νομοθεσία EURO 3. Σίγουρα καλύτερη λύση από πλευράς της Fiat θα ήταν η τοποθέτηση του 16βάλβιδου κινητήρα των 1,2 λίτρων.
O 8βάλβιδος κινητήρας των 1.242 κ.εκ. που κινεί το Fiat Doblo διαθέτει καλή ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές. Ομως η μικρή απόδοσή του μετριάζει τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.