ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/4/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/4/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Ford Focus RS
 

Κατά RιπάS
 

Το Ford Focus RS είναι ο κοντινότερος συγγενής του Focus που αγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, το εξαιρετικό "στήσιμο" του αυτοκινήτου, η άκρως επιθετική εμφάνιση και το λογότυπο RS δημιουργούν ένα όπλο που βάλλει κατά ριπάς όντας ικανό να κατατροπώσει πολλούς "αντιπάλους" στο δρόμο. 
  
Επειτα από ένα μικρό "διάλειμμα" μέσα στη δεκαετία του '90 η Ford αποφάσισε να αναβιώσει μέσα στο 2002 την παράδοση που είχε δημιουργήσει από τη δεκαετία του '60, λανσάροντας ένα μοντέλο με το λογότυπο RS. Το μοντέλο, το οποίο επωμίζεται την ευθύνη για τη συνέχιση αυτής της μακράς ιστορίας, είναι το Focus στην έκδοση RS. Πρόκειται για ένα όχημα το οποίο μένει αξέχαστο σε όποιον έχει την τύχη να βρεθεί στο αριστερό μπάκετ του. 
Για την εξέλιξή του χρησιμοποιήθηκε μια επίλεκτη ομάδα από 60 μηχανικούς, πολλοί από τους οποίους είχαν εργαστεί και στην ανάπτυξη του "κανονικού" Focus το 1998. Επίσης συνεργάστηκαν και προσέφεραν την τεχνογνωσία τους σε διάφορους τομείς εταιρείες που έχουν καταξιωθεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι δίνοντας έναν σχεδόν αγωνιστικό χαρακτήρα. Ως βάση για την "ψυχή" του Focus RS χρησιμοποιήθηκε ο δίλιτρος κινητήρας της σειράς Duratec ο οποίος έπειτα από προσθήκη υπερσυμπιεστή και πολλές τεχνικές επεμβάσεις αποδίδει 215 ονομαστικούς ίππους. 
Παρά το γεγονός ότι το Focus RS βρίσκεται πιο κοντά από οτιδήποτε άλλο στην έκδοση WRC του Focus, η Ford επέλεξε το αυτοκίνητο να παραμείνει προσθιοκίνητο και να μην αποκτήσει σύστημα τετρακίνησης. Από πλευράς εμφάνισης, το μοντέλο είναι άκρως εντυπωσιακό λόγω των ογκωδών προφυλακτήρων εμπρός και πίσω, του μεγάλου αεραγωγού στο εμπρόσθιο μέρος και φυσικά των μεγάλων τροχών οι οποίοι διαθέτουν ζάντες 18 ιντσών. 
Τα στοιχεία που επηρεάζουν στο μέγιστο βαθμό την εμφάνιση του Focus RS είναι η σημαντική αύξηση του μήκους των μετατροχίων, η μείωση της απόστασης από το έδαφος και οι ρυθμίσεις που έχουν γίνει στη γωνία κάμπερ των τροχών. Το αποτέλεσμα είναι το όχημα να προδίδει αμέσως τις δυνατότητές του στον τομέα των επιδόσεων καθώς δείχνει πολύ "άγριο" και επιβλητικό. Η ικανοποίηση και η ευχαρίστηση που προσφέρει αυτό το αυτοκίνητο κατά την κίνησή του στον αυτοκινητόδρομο αλλά ειδικά σε δρόμο με συνεχείς στροφές δύσκολα μπορούν να περιγραφούν. 
Ο οδηγός εισπράττει μια απίστευτη αίσθηση σιγουριάς η οποία απορρέει από τα εξαιρετικής αποτελεσματικότητας φρένα, το ακριβές και "σφικτό" σύστημα διεύθυνσης και πάνω απ' όλα από τη λειτουργία της ανάρτησης η οποία δεν επιτρέπει "ατασθαλίες" στο αμάξωμα σε επίπεδο δυναμικής συμπεριφοράς. Επιπλέον, η "πλούσια" δύναμη του κινητήρα είναι συνεχώς διαθέσιμη για τον οδηγό και μεταδίδεται στους εμπρόσθιους τροχούς με τρόπο που ενθουσιάζει χωρίς να τρομάζει. 
Ενδεικτικό της άριστης δουλειάς που έχει γίνει στον τομέα των αναρτήσεων και της μετάδοσης της κίνησης είναι το γεγονός (σπάνιο τα τελευταία χρόνια) ότι δεν κρίθηκε σκόπιμη -δικαίως κατ' εμάς- η τοποθέτηση ηλεκτρονικών βοηθημάτων (αντι-σπίν, ESP κ.λπ.). 
Συνολικά το Focus RS όχι απλώς είναι άξιος συνεχιστής της παράδοσης των αντίστοιχων παλαιότερων μοντέλων της Ford αλλά θα αποκτήσει σίγουρα χαρακτήρα "all-time classic" απευθυνόμενο σε ανθρώπους που αναζητούν ένα σχεδόν αγωνιστικό όχημα για καθημερινή χρήση. Στη δημιουργία μιας cult προσωπικότητας συμβάλλει και η περιορισμένη παραγωγή του (30 "κομμάτια" ημερησίως σε μονάδα στη Γερμανία). 



Η πίσω όψη του Focus RS είναι λιγότερο επιθετική από την αντίστοιχη εμπρόσθια, το αμάξωμα όμως δείχνει πιο ρωμαλέο λόγω των μεγαλύτερων μετατροχίων. 



To μέγεθος του αεραγωγού είναι μεγάλο και δικαιολογείται απόλυτα από τις ανάγκες ψύξης του κινητήρα.
 


Μια σχετικά μικρή αεροτομή είναι τοποθετημένη πάνω από την πόρτα του χώρου αποσκευών και καθιστά τη συνολική εμφάνιση του μοντέλου πιο... αθλητική.

 


 ΔΟΚΙΜΗ Ford Focus RS
 
Κατά RιπάS
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ο κινητήρας του Ford Focus RS
Οπλίσατε, πυροδοτήσατε!
Σπορ ύφος και στο εσωτερικό