ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/4/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/4/2001

Ανετη ανάρτηση - Πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά

Tα μεσαία μοντέλα της Citroen ανέκαθεν ξεχώριζαν για την υψηλή τεχνολογία της ανάρτησής τους. Η γνωστή υδροενεργητική ανάρτηση τοποθετείται και στην C5 στην πιο εξελιγμένη της μορφή μέχρι σήμερα με την ονομασία Hydractive 3. H ανάρτηση αυτή αντικαθιστά τα αμορτισέρ και ελατήρια με 6 σφαίρες (3 σε κάθε άξονα) οι οποίες περιέχουν συνθετικό λάδι και άζωτο. Ο έλεγχός τους γίνεται μέσω μιας κεντρικής υπολογιστικής μονάδας που συνεχώς μεταβάλλει τη σκληρότητα της ανάρτησης ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, τη γωνία περιστροφής του τιμονιού, την κατάσταση του οδοστρώματος και την πίεση που δέχεται το πεντάλ του φρένου. Η διάταξη της ανάρτησης είναι συμβατική και στον εμπρός άξονα υπάρχουν γόνατα ΜακΦέρσον με τριγωνικά ψαλίδια και πίσω υστερούντες βραχίονες. Και στους δύο άξονες υπάρχουν αντιστρεπτικές δοκοί, των οποίων η λειτουργία ελέγχεται από την κεντρική υπολογιστική μονάδα. Αλλο ένα θετικό στοιχείο είναι ότι το κύκλωμα της ανάρτησης δε χρειάζεται συντήρηση πριν από 5 χρόνια ή 200.000 χλμ. Σαν τεχνικά χαρακτηριστικά όλα αυτά τα στοιχεία εντυπωσιάζουν για ένα αυτοκίνητο της μεσαίας-μεγάλης κατηγορίας. Τί γίνεται όμως στην πράξη; Στον αυτοκινητόδρομο η C5 πραγματικά εντυπωσιάζει. Με λογικές ταχύτητες κίνησης, γύρω στα 120 χλμ./ώρα, η C5 δίνει την εντύπωση στον οδηγό και στους επιβάτες ότι κινείται με τα μισά χιλιόμετρα καθώς δεν παρουσιάζει αεροδυναμικούς θορύβους και η σταθερότητα είναι κορυφαία. Η εικόνα αυτή δεν αλλοιώνεται ακόμα και σε απαγορευτικές ταχύτητες όπου παραμένει απόλυτα ασφαλής και συνεχίζει να "κρύβει" χιλιόμετρα... Στις στροφές η C5 κινείται ανάλογα με μεγάλη ασφάλεια. Τα όριά της είναι υψηλά, ενώ δεν παρουσιάζει ιδιαίτερα μεγάλες κλίσεις, καθώς μέσα στη στροφή η ανάρτηση σκληραίνει. Με την υπέρβαση των ορίων η C5 παραμένει ελεγχόμενη και δε θα φέρει τον οδηγό σε δύσκολη θέση καθώς παρουσιάζει προοδευτική υποστροφή. Ακόμα και με έντονο φρενάρισμα μέσα στη στροφή δεν παρουσιάζει ανεπιθύμητες αντιδράσεις. Στον έλεγχο του αμαξώματος συμβάλλει και η καλή αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης με τη μεταβλητή υποβοήθηση. Τα φρένα όμως έχουν μέτρια αίσθηση και ακινητοποιούν το αυτοκίνητο από τα 100-0 χλμ./ώρα σε 45,8 μέτρα. Στα θετικά στοιχεία της Hydractive 3 περιλαμβάνεται και η άνεση που προσφέρει στους επιβάτες. Τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος τις απορροφά με πολύ καλό τρόπο συμπληρώνοντας έτσι την πολύ καλή εικόνα του αυτοκινήτου στον τομέα των αναρτήσεων. 


Στις στροφές η υδροενεργητική ανάρτηση σκληραίνει αυτόματα με αποτέλεσμα τη μείωση των κλίσεων. Τα όρια πρόσφυσης της C5 είναι υψηλά, ενώ και με έντονο φρενάρισμα μέσα στη στροφή η C5 διατηρεί την πορεία της. 

Μέσω του διακόπτη που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα των ταχυτήτων ο οδηγός είναι σε θέση να ρυθμίσει το ύψος της ανάρτησης που διατηρείται ανάλογα τη ρύθμιση μέχρι τα 40 χλμ./ώρα.


Η κατευθυντικότητα της C5 στις ευθείες εντυπωσιάζει. Ενα αυτοκίνητο ιδιαίτερα σταθερό και αθόρυβο που δίνει την εντύπωση στον οδηγό ότι κινείται με πολύ λιγότερα χιλιόμετρα μέχρι να δει το ταχύμετρο... 

 ΔΟΚΙΜΗ Citroen C5 1,8 
 Ανεση επί... τροχών
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ευρύχωρο εσωτερικό με καλής ποιότητας υλικά
Ανετη ανάρτηση - Πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά
Καλή ελαστικότητα - Αθόρυβη λειτουργία