ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Nissan Primera 1,8-Ford Mondeo 1,8-Citroen C5 1,8
Ανακατεύοντας την τράπουλα στη μεσαία κατηγορία
Η ελκυστική σχεδίαση του νέου Nissan Primera, που αποστασιοποιείται αισθητικά από το χαρακτηριστικό σχήμα των τριών όγκων των σεντάν μοντέλων, δεν αποτελεί το μοναδικό άσο στο μανίκι του μοντέλου της Ιαπωνικής εταιρείας έναντι του αναμφίβολα ισχυρού ανταγωνισμού.
Η έλευση της νέας γενιάς του Nissan Primera είναι σίγουρο πως θα προκαλέσει αϋπνίες στους αντιπάλους του στην κούρσα των πωλήσεων. Η κομψή εξωτερική σχεδίαση, που βασίζεται στην ιδέα μιας ενιαίου σχήματος σιλουέτας με κύρια χαρακτηριστικά τις καμπύλες και την αρμονία των γραμμών, δεν αποτελεί το μοναδικό ισχυρό στοιχείο του νέου Primera. Εκτός από την υψηλή αισθητική των μορφών, το εκ Βρετανίας Ιαπωνικό μοντέλο διακρίνεται για την εργονομία και η πολύ καλή χωροταξική διαρρύθμιση στο εσωτερικό όπου κυριαρχεί η πρακτικότητα. Επιπλέον η σφικτή ρύθμιση των αναρτήσεων συμβάλλει θετικά στη βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών του στιβαρού αμαξώματος δημιουργώντας ένα ομοιογενές σύνολο που διαθέτει μια ευχάριστη και απόλυτα ασφαλή οδική συμπεριφορά ακόμα και σε συνθήκες που πλησιάζουν στο όριο. Με αφορμή την έλευση του βελτιωμένου κινητήρα των 1,8 λίτρων του Primera βρήκαμε την ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε έναν πρώτο "κύκλο επαφών" του μοντέλου με δύο αντιπάλους, το Citroen C5 και το Ford Mondeo, που δεν διατίθονται με κινητήρα 1,6 λίτρων.
Οι νέες εφαρμογές που υιοθετεί το νέο Primera (μικροκάμερα στο πίσω προφυλακτήρα - στην ακριβότερη έκδοση, οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, αισθητήρες βροχής κ.λπ.) έχουν τον ανάλογο αντίκτυπο στην τιμή αγοράς, η οποία είναι αρκετά υψηλότερη από τους δύο ομολόγους του. Όσον αφορά τους χώρους στο εσωτερικό το μοντέλο της Ford προηγείται. Ο εξοπλισμός παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας και των τριών μοντέλων είναι πλούσιος περιλαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία που εγγυώνται την προστασία των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης (στάνταρ οι αερόσακοι κεφαλής) καθώς και πλειάδα συστημάτων ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς των αμαξωμάτων (εκτός του Mondeo).
Το Γαλλικό μοντέλο κυριαρχεί όσον αφορά τα επίπεδα της προσφερόμενης προς τους επιβάτες άνεσης, όμως διαθέτει ένα ασθενέστερο, σε σχέση με τον βελτιωμένο στα σημεία 1.800άρη κινητήρα του Primera, μηχανικό σύνολο. Ο ισχυρότερος εκ των τριών κινητήρας φιλοξενείται κάτω από το καπό του Ford Mondeo.
Για τις "ανάγκες" της δοκιμής που πραγματοποίησε το περιοδικό μας
"κλήθηκαν" οι βασικές εκδόσεις Nissan Primera 1,8 4d Motiva (21.690 Ευρώ), Citroen C5 1,8 Elegance (19.990 Ευρώ) και Ford Mondeo 4d Comfort (18.955 Ευρώ).
Καινοτομική σχεδίαση στο Primera, καλύτερο ποιοτικά το ταμπλό το Mondeo
Το ταμπλό της Citroen C5 έχει σύγχρονη σχεδίαση, όχι όμως και ο πίνακας οργάνων. Το επάνω μέρος του ταμπλό είναι κατασκευασμένο από καλής ποιότητας μαλακό πλαστικό.
Το αφρώδες υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό του Ford Mondeo είναι πολύ καλή ποιότητας με ευχάριστη υφή. Αισθητικά δείχνει στιβαρό ακολουθώντας τα γερμανικά πρότυπα.
Το ταμπλό του Nissan Primera ξεχωρίζει έναντι των άλλων μοντέλων για την πρωτότυπη σχεδίασή του. Τα υλικά κατασκευής ικανοποιούν, ενώ η συναρμολόγηση είναι πολύ καλή.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Nissan Primera 1,8-Ford Mondeo 1,8-Citroen C5 1,8 Ανακατεύοντας την τράπουλα στη μεσαία κατηγορία