ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/5/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/5/2001
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Alfa Romeo 1,6 Sportwagon - Lancia Lybra 1,6 S/W
 
Σπορτίφ αίσθηση ή πολυτέλεια;  
 
Σύμφωνα με την... ελληνική νοοτροπία τα στέισον βάγκον αυτοκίνητα είναι άχαρα, άκομψα και γενικά δεν τυγχάνουν ιδιαίτερης εκτίμησης. H σπορτίφ Alfa Romeo Sportwagon και η πολυτελή Lancia Lybra SW είναι σε θέση να ανατρέψουν το ελληνικό κατεστημένο;

Η επιλογή ενός στέισον βάγκον μοντέλου στη χώρα μας γίνεται κατά το μεγαλύτερο ποσοστό λόγω της αυξημένης πρακτικότητας που προσφέρει έναντι ενός 4θυρου ή 5θυρου αμαξώματος και όχι για λόγους αισθητικής ή... ίματζ. Ο Ελληνας σχεδιαστής της Alfa Romeo Sportwagon Ανδρέας Ζαπατίνας και οι Ιταλοί σχεδιαστές της Lancia Lybra SW έκαναν το θαύμα τους και δημιούργησαν δύο ξεχωριστά μοντέλα. Με την πρώτη ματιά η Alfa Romeo Sportwagon δημιουργεί την εντύπωση ενός πεντάθυρου χάτσμπακ μοντέλου, ενώ η Lancia Lybra "εκπέμπει" πολυτελή χαρακτήρα. 
Σχεδιαστικά το εμπρός μέρος της Alfa Romeo μέχρι τη μεσαία κολόνα είναι το ίδιο. Η προσθήκη του πίσω όγκου δεν αλλοιώνει τη σπορτίφ σχεδίαση του υπόλοιπου αμαξώματος, με το οποίο ταιριάζει απόλυτα. Η μεγάλη κλίση που έχει προς τα πίσω η οροφή σε συνδυασμό με τα έντονα πλαϊνά νεύρα δημιουργούν μία ιδιαίτερα σπορτίφ εικόνα, αντάξια της σχεδιαστικής παράδοσης της Μιλανέζικης εταιρείας. Παράλληλα ορισμένες λεπτομέρειες όπως η αεροτομή και τοποθέτηση των χειρολαβών στο πλαίσιο των παραθύρων τονίζουν ακόμα περισσότερο την ξεχωριστή σχεδίαση της Sportwagon. 
Η Lancia Lybra SW ακολουθεί εντελώς διαφορετική σχεδιαστική οδό συγκριτικά με την Spοrtwagon. Το αμάξωμα της Lancia μέχρι και τις πίσω πόρτες είναι ίδιο με της 4θυρης έκδοσης. Η προσθήκη του πίσω όγκου είναι ιδιαίτερα πετυχημένη και αρμονική με το υπόλοιπο αμάξωμα. Η συνολική εικόνα του αυτοκινήτου εκπέμπει πολυτελή και διαχρονικό ύφος. Το πίσω μέρος της Lybra διαθέτει απαλές καμπύλες συνδυασμένες με χυτές γραμμές. Οι ράγες της οροφής είναι βαμμένες στο χρώμα του αλουμινίου και εκτείνονται μέχρι τα πίσω φωτιστικά σώματα. Ορισμένες διακριτικές λεπτομέρειες όπως οι χρωμιωμένοι δακτύλιοι στα εμπρός φωτιστικά σώματα, το σήμα της εταιρείας ανάμεσα στην πίσω πόρτα και το πλευρικό παράθυρο και τα χρωμιωμένα "φιλέτα" στο πλαϊνό μέρος και τους προφυλαχτήρες προσθέτουν μία γοητεία στο αυτοκίνητο. 
Και τα δύο αυτοκίνητα της δοκιμής τροφοδοτούνται με μηχανικά σύνολα 1,6 λίτρων. Πέρα από τους βασικούς κινητήρες η Lybra εφοδιάζεται και με ένα μηχανικό σύνολο 1,8 λίτρων, ενώ η Sportwagon διατίθεται επιπλέον με κινητήρες 1,8, 2,0 (με μηχανικό και σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων Selespeed) και 2,5 λίτρων. 
H Sportwagon με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων κοστίζει 7.660.000 δρχ. με καλό επίπεδο εξοπλισμού το οποίο περιλαμβάνει ABS, τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες, 6 αερόσακους, κλιματισμό και ρυθμιζόμενο τιμόνι και κάθισμα οδηγού καθ' ύψος. Η Lybra 1,6 SW έχει χαμηλότερη τιμή αγοράς κατά 190.000 δρχ. από την Sportwagon και διαθέτει πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Συγκεκριμένα επιπλέον της Alfa Romeo διαθέτει ζάντες αλουμινίου και ένα άριστης ποιότητας ηχοσύστημα της Bose.   





Τα πίσω φωτιστικά σώματα της Alfa Romeo (κάτω) είναι όμοια με της 4θυρης έκδοσης. Της Lybra SW (πάνω) είναι διαφορετικά και διαθέτουν ξεχωριστή σχεδίαση.






Οι σχεδιαστές των δύο Ιταλικών μοντέλων δημιούργησαν αυτοκίνητα με ξεχωριστή προσωπικότητα. Το εμπρός μέρος της Sportwagon διαθέτει δυναμισμό και της Lybra πολυτελές ύφος με διαχρονικά στοιχεία.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Alfa Romeo 1,6 Sportwagon-Lancia Lybra 1,6 S/W
 Σπορτίφ αίσθηση ή πολυτέλεια;
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Πολυτελής Lybra - Ρετρό σχεδίαση στη Sportwagon
Προβάδισμα Lybra στο χώρο αποσκευών
Ανετη η Lybra, Σπορτίφ η Sportwagon
Υπεροχή Sportwagon σε ιπποδύναμη, Lybra σε ροπή
Cuore Sportivo ή Δυναμική πολυτέλεια;