Ένα ακόμα δημιούργημα της Citroen που προσφέρει έντονα συναισθήματα ανεμελιάς, επιβάλλοντας έναν ανάλογο τρόπο ζωής. Το νέο C3 "έχει" αναμφίβολα αρκετό 2CV "μέσα του", καθώς με κεντρικό άξονα την καλύτερη δυνατή άνεση των επιβατών του προσφέρει και μια σειρά από άλλα πλεονεκτήματα που το καθιστούν ανταγωνιστικό στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Σε συνδυασμό με τη λογική τιμολογιακή πολιτική της ελληνικής αντιπροσωπείας, το νέο μοντέλο δείχνει να πετυχαίνει τους στόχους για τους οποίους κατασκευάστηκε.
Κατ' αρχήν σε κερδίζει ως σχήμα με την πρώτη ματιά, στοιχείο πολύ σημαντικό για αυτοκίνητο της κατηγορίας που απευθύνεται σε νέους ανθρώπους κατά κύριο λόγο. Έτσι το Citroen C3 ξεκινά με "γκολ από τα αποδυτήρια" για όποιον περίμενε να το δει για πρώτη φορά, ακόμα και αν τα μοντέλα της Citroen με τη γενικότερη φιλοσοφία τους δεν περιλαμβάνονται μεταξύ των επιλογών του. Αυτός είναι και ο τρόπος με τον οποίο η Γαλλική εταιρεία προσεγγίζει πολύ αποτελεσματικά και έξυπνα νέους αγοραστές και όχι τους "πιστούς" της φίρμας.
Οι πλούσιες καμπύλες του μικρού C3 -που στην γκάμα της Citroen τοποθετείται μεταξύ του Saxo και της Xsara- συνθέτουν ένα απόλυτα ομοιογενές και εντέλει θελκτικό για τους εν δυνάμει αγοραστές σύνολο. Στο εμπρός μέρος, τα φωτιστικά σώματα ακολουθούν τη φόρμα του αμαξώματος και πλαισιώνουν τη μεγάλη μάσκα του μοντέλου με τις οριζόντιες γρίλιες και το ευμέγεθες σήμα της Citroen. Στο πίσω μέρος η καμπυλόγραμμη πόρτα του χώρου αποσκευών ουσιαστικά "κοσμείται" από τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα με την κάθετη διάταξη και την έδρα στον προφυλακτήρα.
Κοιτώντας το C3 από το πλάι, γίνεται ακόμα πιο έντονη η αίσθηση της καμπυλότητας του σχήματός του, αφού και το εμπρός παρμπρίζ "αποκαλύπτει" την κυρτότητά του, ενώ στη συνολική αισθητική δένουν αρμονικά και τα τονισμένα τόξα στα φτερά, πάνω από τους τροχούς.
Εξίσου σύγχρονο είναι σχεδιαστικά και το εσωτερικό του C3, στο οποίο τα υλικά που συναντώνται είναι καλύτερης ποιότητας από τα αντίστοιχα του Saxo. Το ταμπλό αποτελείται από σκληρό πλαστικό το οποίο όμως δείχνει καλής ποιότητας, ενώ και η διχρωμία βελτιώνει ακόμα περισσότερο την αίσθηση της πολυτέλειας. Τα όργανα ελέγχου στον πίνακα πίσω από το τιμόνι είναι όλα ψηφιακά και ευανάγνωστα, εκτός του ελλειπτικού αναλογικού στροφόμετρου που βρίσκεται στο επάνω μέρος και για γρήγορη ανάγνωση απαιτεί εξοικείωση από τον οδηγό.
Πολύ καλά είναι τα νέα και για το επίπεδο του εξοπλισμού του μοντέλου σε όλες τις εκδόσεις κινητήρα, καθώς αυτός εμφανίζεται αρκετά πλούσιος, ενώ την ίδια στιγμή η τιμή αγοράς του μοντέλου το καθιστά απόλυτα ανταγωνιστικό "απέναντι" σε καταξιωμένες προτάσεις της κατηγορίας, με το ίδιο επίπεδο εξοπλισμού.
Στη διάθεσή μας είχαμε το C3 με τον κινητήρα των 1,4 λίτρων, στην "κορωνίδα" των εκδόσεων εξοπλισμού Exclusive, που διαθέτει ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό (ό,τι οι φθηνότερες και επιπλέον ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, cruise control, ηχοσύστημα με ράδιοcd, κ.λπ.) και η τιμή της θα είναι -από τον επόμενο μήνα που θα διατίθεται στην αγορά- 13.300 ευρώ.
Να σημειωθεί πως ο εξοπλισμός της εν λόγω έκδοσης περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό, ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή της ισχύος (EBD) και Brake Assist, που βελτιώνει την απόσταση ακινητοποίησης σε φρενάρισμα πανικού.
Επίσης, από τη βασική έκδοση (με τον κινητήρα του 1,1 λίτρου), το μοντέλο διαθέτει τέσσερις αερόσακους, δύο μετωπικούς και δύο πλευρικούς. Επιπρόσθετα, στοιχεία εξοπλισμού είναι οι αισθητήρες βροχής, οι ηλεκτρικοί καθρέφτες, το κλιματιζόμενο ντουλαπάκι στη μεριά του συνοδηγού (τα οποία συναντώνται και στη φθηνότερη έκδοση Elegance, που κοστίζει 12.300 ευρώ).
Ο κατάλογος του εξοπλισμού της έκδοσης Εxclusive συμπληρώνεται από τo ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι με μεταβολή της ισχύος ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, καθώς και ορισμένες επιπλέον θήκες για αντικείμενα.
Έχοντας ως δεδομένα όλα τα παραπάνω, αβίαστα εξάγεται το συμπέρασμα πως το C3 θα αποτελέσει σκληρό αντίπαλο για πολλούς από τους καθιερωμένους "παίκτες" της μικρής κατηγορίας.
Στο καλαίσθητο πίσω μέρος του Citroen C3 τα τριγωνικά κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα εντείνουν την αίσθηση της στιβαρότητας που αποπνέει το μοντέλο, όντας παράλληλα ιδιαίτερα κομψά.
Ο κινητήρας των 1,4 λίτρων αποδεικνύεται θετικός για την κίνηση του C3 μέσα στην πόλη αλλά και έξω από αυτή.
Ο 1.400άρης ταιριάζει απόλυτα Το μηχανικό σύνολο των 1,4 λίτρων δείχνει τις αρετές του στο μικρό Γαλλικό μοντέλο. Αποδίδοντας μεστή ροπή από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας, το μηχανικό σύνολο είναι αρκούντως πολιτισμένο, ενώ παράλληλα επιδεικνύει και αρκετά καλή ελαστικότητα. Η κλιμάκωση του κιβωτίου των ταχυτήτων είναι τέτοια που επιτρέπει την ενδοαστική μετακίνηση χωρίς πολλές αλλαγές ταχυτήτων, ενώ και η κίνηση του μοντέλου στον ανοιχτό δρόμο γίνεται χωρίς ιδιαίτερο θόρυβο από τον κινητήρα στο χώρο των επιβατών, χάρη και στην καλή ηχομόνωση. Οι επιταχύνσεις εν κινήσει και από στάση είναι καλές για τα δεδομένα της κατηγορίας.