ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  14/5/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/5/2002

ΔΟΚΙΜΗ
Citroen C3 1,6 16V
 

Δυνατός ο νέος...
 

Η κορωνίδα των εκδόσεων του νέου C3 της Citroen βάσει κυβισμού φέρει το γνωστό 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 1,6 λίτρων που συναντάται κάτω από το καπό και του Peugeot 206. Η απόδοση αυτού του κινητήρα δίνει καλές επιδόσεις στο Γαλλικό μοντέλο και κάνει το χαρακτήρα του πιο 
"ταξιδιάρικο".

Η κορυφαία έκδοση του C3 σε επίπεδο κινητήρα είναι αυτή που φέρει το μηχανικό σύνολο των 1,6 λίτρων, με θεωρητική απόδοση 110 ίππων. Ο αξιόμαχος αυτός κινητήρας δεν είναι άλλος από αυτόν που εφοδιάζει και τα Citroen Saxo VTS, Peugeot 106 Rallye/GTi, στα οποία η απόδοση που ανακοινώνουν οι δύο κατασκευαστές είναι 120 και 122 ίπποι αντίστοιχα. Πιο πρόσφατα, το ίδιο μηχανικό σύνολο τοποθετήθηκε και στο Peugeot 206, με τη διαφορά πως για να καλύπτει πιο σύγχρονες νόρμες εκπομπές ρύπων, η απόδοσή του έχει μειωθεί στους 110 ονομαστικούς ίππους. Το κινητήριο αυτό σύνολο είναι σύγχρονο, διαθέτει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, στοιχείο που κάνει την απόδοσή του εξαιρετική σε όλο το φάσμα των στροφών, με σεβαστό ποσό ροπής από χαμηλές στροφές λειτουργίας. 
Ο κινητήρας αυτός στο νέο μικρό της Citroen δείχνει να ταιριάζει αρκετά και έρχεται να καλύψει όσους έχουν απαιτήσεις για επιδόσεις που δεν καλύπτονται από τον πολύ καλό 1.400άρη με τον οποίο εφοδιάζεται το μοντέλο. Χαρακτηριστικό του C3 με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων είναι η εύκολη και με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. 
Σε επίπεδο εξοπλισμού, μια έκδοση εισάγεται με το μεγάλο κινητήρα και είναι η Elegance, η οποία περιλαμβάνει ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι (με μεταβλητή υποβοήθηση ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης), ηλεκτρικά ελεγχόμενο κλιματισμό, αισθητήρα βροχής για αυτόματη ενεργοποίηση υαλοκαθαριστήρων, ράδιοcd, ηλεκτρικούς καθρέφτες και κλιματιζόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού. 
Από στοιχεία ασφαλείας, η εν λόγω έκδοση φέρει 4 αερόσακους ασφαλείας (δύο μετωπικούς και δύο πλευρικούς, που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του C3, ΑΒS με ηλεκτρονικό κατανεμητή της ισχύος στο σύστημα πέδησης (EBD), καθώς και Brake Assist. Επίσης, υπάρχουν μια σειρά από επιπλέον αποθηκευτικούς χώρους στην καμπίνα των επιβατών (διπλό ντουλαπάκι στο ταμπλό στη μεριά του συνοδηγού και συρτάρι κάτω από το αντίστοιχο κάθισμα, θήκες 
στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων) και το πρακτικό Moduboard που εξυπηρετεί στη στήριξη των μεταφερόμενων αντικειμένων διαφόρων μεγεθών στο χώρο αποσκευών αλλά και το εύκολο χώρισμα αυτού σε τμήματα, όταν είναι απαραίτητο. Όλα τα παραπάνω εκτός από τη διευκόλυνση που προσφέρουν στον οδηγό και τους επιβάτες του μικρού Γαλλικού μοντέλου, δίνουν "πόντους" και στη γενικότερη πρακτικότητά του, καθιστώντας το ανάλογο με πολυχρηστικό όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας, καθώς οι λύσεις που έχουν εφαρμοστεί έχουν τέτοια υπόσταση. Το κόστος κτήσης της έκδοσης Elegance 1,6 του C3, είναι 14.100 ευρώ, μια τιμή που κρίνεται ως οριακή για ένα αυτοκίνητο που δεν έχει το σπορ χαρακτήρα βάσει του οποίου θα εξιτάρει τον οδηγό του και θα τον κάνει να αναζητήσει τα όρια εαυτού, πλαισίου και κινητήρα. 
Στόχος της συγκεκριμένης έκδοσης είναι όσοι αποζητούν την πολυτέλεια και τον πλούσιο εξοπλισμό που παρέχει το μοντέλο -από τη μικρότερη έκδοση κινητήρα- αλλά και την ισχύ που θα τους επιτρέψει την ακόμα πιο άνετη κάλυψη μεγάλων χιλιομετρικά αποστάσεων. Και σε αυτό το σημείο το C3 1,6 τα καταφέρνει αξιόλογα...


Οι ρυθμίσεις καθίσματος και τιμονιού επιτρέπουν την εξεύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης ανεξαρτήτως αναστήματος.


Στο ταμπλό του C3 με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων δεν εντοπίζονται διαφορές σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του Γαλλικού μοντέλου.


Ευφυής η τοποθέτηση των χειριστηρίων για τον έλεγχο του ηχοσυστήματος στηνάκρη του μοχλοδιακόπτη των υαλοκαθαριστήρων που εδράζεται στην κολόνα του τιμονιού.


Ο χώρος αποσκευών με το Moduboard έχει χωρητικότητα 279 λίτρων, ενώ με την αφαίρεσή του, ο εκμεταλλεύσιμος όγκος φτάνει τα 305 λίτρα -τιμή κορυφαία για την κατηγορία.

 ΔΟΚΙΜΗ Citroen C3 1,6 16V
 
Δυνατός ο νέος...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Διαμάντι 1.587 κ.εκ.
Η ισχύς σύμμαχος του οδηγού