ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σιδερένιες ζάντες 19 ιντσών γίνεται; Κι όμως γίνεται!

 Σχολιάστε 
6.444 Επισκέψεις στο άρθρο (4/11/2024)
Σιδερένιες ζάντες 19 ιντσών γίνεται; Κι όμως γίνεται!

Σιδερένιες ζάντες 19 ιντσών γίνεται; Κι όμως γίνεται!

- Πριν λίγα χρόνια τέτοιες ζαντάρες έβρισκες αποκλειστικά αλουμινίου και σε σπορ μοντέλα
- Σήμερα oι 19άρες και 20άρες ζάντες είναι πλέον «φυσιολογική» διάσταση
- Τα ηλεκτρικά έχουν τροχούς μεγαλύτερους ακόμη και από γιγάντια SUV
- H πίεση για χαμηλότερες τιμές στα ηλεκτρικά κόβει εξοπλισμό και επαναφέρει τις σιδερένιες ζάντες

Οι 19άρες και 20άρες ζάντες είναι πλέον «φυσιολογική» διάσταση

Τι κάνουν οι μάρκες για να πουλήσουν ηλεκτρικά όταν μειώνεται το ενδιαφέρον; Κόβουν τιμές. Και μαζί κόβεται εξοπλισμός και οι βασικές εκδόσεις γίνονται πραγματικά πολύ βασικές. Τόσο, που το τάσι και η σιδερένια ζάντα επιστρέφουν, ακόμη και σε 19άρα. Γιατί;
 
Όσο η αγορά κάλπαζε τα τελευταία 10 χρόνια, οι 19άρες και 20άρες ζάντες που αρχικά βλέπαμε στις εκθέσεις με βελτιωμένα, φτιαγμένα και τουμπανιασμένα αυτοκίνητα, έφτασαν αρχικά ως εργοστασιακός έξτρα εξοπλισμός και σύντομα ως στάνταρ, ακόμη και στις χαμηλότερες εκδόσεις. Η μεγάλη ζάντα εξάλλου κολακεύει το αυτοκίνητο, ακόμη και αν κάνει το προφίλ του ελαστικού ελάχιστο και δημιουργεί προβλήματα στην άνεση. Μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος λέει το ρητό, και η 20άρα είναι πλέον σύνηθες φαινόμενο.

Τα ηλεκτρικά έχουν τροχούς μεγαλύτερους ακόμη και από γιγάντια SUV

Και με τα ηλεκτρικά η 19άρα και η 20άρα έγιναν απολύτως απαραίτητες. Προσφέρουν καλύτερη κύλιση, επιτρέπουν στενότερα λάστιχα για μειωμένη τριβή και αεροδυναμική αντίσταση, και αφήνουν χώρο για τεράστια ταμπούρα στους πίσω τροχούς, ώστε να μην ρυπαίνουν τα υλικά τριβής των φρένων (όπως τα δισκόφρενα). Και με τα ηλεκτρικά να οδηγούν τη μόδα, οι τεράστιοι τροχοί ήρθαν σε όλα τα αυτοκίνητα, ασχέτως κόστους και κατηγορίας.

H πίεση για χαμηλότερες τιμές στα ηλεκτρικά κόβει εξοπλισμό και επαναφέρει τις σιδερένιες ζάντες

Όμως η κρίση στις πωλήσεις ηλεκτρικών από το τέλος του 2023 μέχρι και σήμερα, δημιούργησε νέες προτεραιότητες. Οι κατασκευαστές θέλουν να πουλήσουν αυτοκίνητα που κάθονται στις εκθέσεις περισσότερο από όσο θέλουν. Το leasing έχει ξεκινήσει τον πρώτο κύκλο του και όποιος ήταν να αγοράσει μαζικά ηλεκτρικά, αγόρασε, και περιμένει τώρα να περάσει η διετία για να αγοράσει πάλι. Και έτσι μένει ο ιδιώτης, που βάζει την τιμή πιο ψηλά απ`όλα, Έτσι οι νέες βασικές εκδόσεις ηλεκτρικών είναι πολύ πιο βασικές από πριν, με την αλουμινένια ζάντα να δίνει πάλι τη θέση της στη σιδερένια και το τάσι.

Η σιδερένια 19άρα στη βασική έκδοση του Audi Q4 είναι μόνο η αρχή

Το νέο Audi Q4 e-Tron στη βασική του έκδοση στη Γερμανία έρχεται με σιδερένια 19άρα. Ακούγεται περίεργο, μια τόσο μεγάλη ζάντα να είναι σιδερένια, όμως το Q4, ως ηλεκτρικό, χρειάζεται τη 19άρα, και αν η τιμή πρέπει να πέσει, τότε αυτή θα είναι και σιδερένια. Και όπως πάμε, σιδερένιες 19άρες θα δούμε και σε άλλα μοντέλα σύντομα, ενώ και πιο κάτω, ζάντες 18 και 17 ιντσών, επίσης σιδερένιες, μάλλον θα γίνουν προσεχώς ακόμη πιο δημοφιλείς.
 
Πειράζει; Μπορεί να είναι περίεργο αλλά δεν είναι και παράδοξο. Αν μια σιδερένια ζάντα ρίχνει το κόστος, και αν πρέπει να είναι και 19άρα, ας είναι. Σωστά; Ή μήπως τα ακριβά αυτοκίνητα από ακριβές μάρκες, ακόμη και στη βασική είναι ανεπίτρεπτο να έχουν σιδερένιες ζάντες; Τι λες;

Mercedes
FORD TRANSIT EURONCAP