Με νέα και πιο δυναμική εμφάνιση αλλά και με ένα νέο -ατμοσφαιρικό- κινητήρα 150 ίππων το νέο A3 δεν έχει αλλάξει στόχο, έχει αλλάξει τα "όπλα" του. Θα είναι αυτά "αποτελεσματικά"
στην αγορά; Αυτό είναι το στοίχημα της Γερμανικής εταιρείας.
Eπειτα από επτά χρόνια επιτυχημένης εμπορικής παρουσίας και αφού κατάφερε σχετικά εύκολα να καθιερώσει την κατηγορία των "premium compact", των οχημάτων δηλαδή που ανήκουν στη μικρομεσαία κατηγορία αλλά στο ανώτατο, πολυτελές και ακριβό άκρο της, το Audi A3 είναι και πάλι εδώ για να διατηρήσει τα "κεκτημένα". Πρόκειται για τη δεύτερη γενιά του Γερμανικού οχήματος το οποίο στοχεύει εκ νέου σε ένα πολύ απαιτητικό κομμάτι της αγοράς επιδεικνύοντας όμως μια αρκετά διαφορετική μέθοδο προσέγγισης του στόχου.
Η βασικότερη αλλαγή αφορά τη σχεδίαση του αμαξώματος η οποία είναι αναμφίβολα πιο επιθετική χάρη στο νέο σχήμα των εμπρόσθιων φωτιστικών σωμάτων και των μεγάλων αεραγωγών στον εμπρός προφυλακτήρα. Το πίσω μέρος είναι ελαφρώς ανυψωμένο και σε συνδυασμό με τις μικρότερες σε εμβαδό πλαϊνές, γυάλινες επιφάνειες οι άνθρωποι της Audi δημιούργησαν ένα μοτίβο πιο "μυώδες" απ' ό,τι αυτό που πρέσβευε το προγενέστερο μοντέλο.
Τα πίσω φωτιστικά σώματα με τον όμορφο συνδυασμό λευκού και κόκκινου χρώματος ολοκληρώνουν την αισθητική του Α3. Από πλευράς γενικότερου σχήματος λοιπόν, το αμάξωμα είναι γνώριμο, έχει αποκτήσει όμως ένα σαφώς πιο επιβλητικό και "αγριεμένο" ύφος δίνοντας λιγότερη έμφαση στην κομψότητα. Σε κάθε περίπτωση πάντως οι πρώτες εμφανίσεις του Α3 στους ελληνικούς δρόμους απέδειξαν ότι το αυτοκίνητο ελκύει -όπου κι αν βρεθεί- πολύ περισσότερο τα βλέμματα απ' ό,τι στο παρελθόν.
Η επόμενη μεγάλη αλλαγή αφορά τα μηχανικά μέρη όπου όπως είναι γνωστό δεν πρωταγωνιστεί πλέον το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 1,8 λίτρων (στις διάφορες εκδοχές του) αλλά ένα σαφώς πιο σύγχρονο και πολιτισμένο σε λειτουργία μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 2,0 λίτρων και ισχύος 150 ονομαστικών ίππων.
Στο εσωτερικό υπάρχουν εξίσου μεγάλες επεμβάσεις σε ό,τι αφορά την εμφάνιση, τη χρηστικότητα και τους χώρους, όμως ο βαρύς "οπλισμός" και συνεπώς οι μεγάλες δυνατότητες που έχει αυτό το όχημα να προσελκύσει αγοραστές ορίζονται και προβάλλονται για μία ακόμη φορά από την ποιότητα της κατασκευής, η οποία όσο και αν είναι αναμενόμενη από την Audi, στην περίπτωση του νέου μικρομεσαίου εντυπωσιάζει. Ως βάση για την εξέλιξη του νέου Α3 χρησιμοποιήθηκε μια νέα πλατφόρμα η οποία με ορισμένες επεμβάσεις συναντάται στο VW Touran ενώ σε αυτή θα βασιστεί και το Golf πέμπτης γενιάς.
Στο δρόμο γίνεται αμέσως αισθητό ότι το νέο αυτό πλαίσιο είναι πιο στιβαρό και άκαμπτο με ευεργετικές συνέπειες τόσο στην οδική συμπεριφορά όσο και στην παθητική ασφάλεια όπου ο εξοπλισμός είναι πολύ πλούσιος. Συνολικά, το νέο A3 μοιάζει να είναι αποτέλεσμα μιας εξαιρετικά προσεκτικής προσπάθειας από την Audi. Φαίνεται ότι κάθε τομέας του αυτοκινήτου είναι πολλαπλά ελεγμένος με στόχο την καλύτερη κάλυψη των αναγκών του χρήστη και αυτό θα αποφέρει θετική κρίση από την πλευρά της αγοράς.
Τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα είναι ο κύριος φορέας του νέου και πιο επιθετικού ύφους του Α3.
Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι πιο κομψά και σίγουρα "συγκρατημένα" από πλευράς σχεδίασης.
Το πίσω μέρος του Α3 είναι ανυψωμένο και πιο τονισμένο σε σχέση με το παρελθόν με αποτέλεσμα το όχημα να δείχνει πιο δυναμικό.