Το Outlander είναι το πρώτο εντελώς νέο όχημα της
Mitsubishi τα τελευταία τρία περίπου χρόνια. Ανήκει
στην κατηγορία των SUV και οι αρετές του είναι πολλές
και ποικίλες.
Ευρισκόμενη σε περίοδο ανάκαμψης και γενικότερης αναδιάρθρωσης των δραστηριοτήτων της ειδικά στην ευρωπαϊκή αγορά, η Mitsubishi λανσάρει ένα εντελώς νέο και πολύ σημαντικό μοντέλο. Πρόκειται για το Outlander το οποίο τοποθετείται στην κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου και θα καλύψει το οικονομικό -κυρίως- κενό που υπάρχει ανάμεσα στις σαφώς πιο καθιερωμένες και "χωμάτινες" προτάσεις της Mitsubishi, το Pajero Pinin και το Pajero.
Με το Outlander η Ιαπωνική εταιρεία προτείνει στην αγορά μια λύση η οποία υπόσχεται να ικανοποιήσει τις ανάγκες του κοινού για χώρους, πρακτικότητα, καλή και σπορτίφ οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο καθώς και άνετες μετακινήσεις σε χωμάτινα εδάφη. Το μοντέλο σε καμία περίπτωση δε θα περάσει απαρατήρητο καθώς το ύφος του είναι προκλητικά επιβλητικό (για πολλούς έως και εκκεντρικό) και πολύ δυναμικό.
Βασικός "υπαίτιος" είναι φυσικά το πλατύρρυγχο εμπρόσθιο μέρος με το σχετικά μεγάλο και κάθετο μεταλλικό τμήμα του αμαξώματος να δεσπόζει ανάμεσα στα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα ως ένα είδος πολύ ιδιόμορφης μάσκας (αποτελεί ουσιαστικά προέκταση των έντονων νεύρων του καπό). Εκατέρωθεν αυτού του ρύγχους συναντώνται δύο οριζόντιες και πλατιές ράβδοι οι οποίες δημιουργούν τέσσερις μικρούς αεραγωγούς. Το στοιχείο αυτό μαζί με τους αεραγωγούς που διαθέτει ο προφυλακτήρας και τα καλαίσθητα φωτιστικά σώματα (σε μαύρο φόντο και κάτω από διάφανο κάλυμμα) καθιστούν το Outlander ξεχωριστό και πολύ ενδιαφέρον.
Στο πίσω μέρος, το όχημα είναι πιο κομψό (ενδεχομένως πιο "γήινο") με φωτιστικά σώματα τα οποία αποτελούνται από στρογγυλά κάτοπτρα σε επιχρωμιωμένο πλαίσιο. Συνολικά το σχήμα του Outlander παραπέμπει σε κλασικά SUV οχήματα δανειζόμενο όμως πολλά στοιχεία από πιο "οικογενειακές" προτάσεις επιβεβαιώνοντας πλήρως το χαρακτήρα του crossover ανάμεσα σε ένα "αθλητικό" στέισον βάγκον και ένα όχημα ελεύθερου χρόνου.
Στο εσωτερικό η σχεδίαση είναι ο ορισμός της λιτότητας χωρίς αυτό να σημαίνει ότι απογοητεύει στον τομέα της αισθητικής -κάθε άλλο μάλιστα. Για την κίνηση του Outlander φροντίζει ένα 2λιτρο, 16βάλβιδο μοτέρ με ισχύ 136 ίππων η οποία μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω συστήματος μόνιμης τετρακίνησης "συγγενικού" προς αυτό που διαθέτει το Lancer Evo VIII. Με πλούσιο εξοπλισμό στον τομέα της άνεσης και τιμή από 29.860 (έκδοση Comfort) το Outlander μπορεί να κερδίσει την εμπιστοσύνη της αγοράς (έκδοση δοκιμής 34.590 ευρώ).
Σαφώς πιο κομψό χωρίς να είναι ιδιαίτερα συγκρατημένο σχεδιαστικά το πίσω μέρος του Outlander αποσπά πολύ θετικά σχόλια.
Λεπτομέρειες
Τρόποι απόκτησης
0% προκ., 12-72
δόσεις (η 1η σε ένα χρόνο), 9,0
επιτόκιο
0% προκ., 2-72
δόσεις, 6,96% επιτόκιο
30% προκ., 24
δόσεις, 0% επιτόκιο (όλα με Motioncard Visa)
Εγγυήσεις
7 έτη για μηχανικά μέρη
6 έτη αντισκωριακή
3 έτη για το χρώμα
Ικανοποιητικός ο κινητήρας των 2,0
λίτρων Διαπιστώνοντας ότι σε ποσοστό 43% οι ανταγωνιστές του Outlander διαθέτουν δίλιτρο κινητήρα, η Mitsubishi έπραξε με γνώμονα τη λογική και εφοδιάζει το νέο όχημα της με μοτέρ χωρητικότητας 1.997 κ.εκ. Αυτό το μηχανικό σύνολο είναι 16βάλβιδο με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και αποδίδει σύμφωνα με το εργοστάσιο 136 ίππους/6.000 σ.α.λ. και 176 Nm ροπής/4.500 σ.α.λ.. Οι επιδόσεις είναι απλώς ικανοποιητικές διότι το όχημα δείχνει να επιβαρύνεται σημαντικά από τη μακριά τελική σχέση μετάδοσης αλλά και το αυξημένο βάρος του αμαξώματος το οποίο ανέρχεται σε 1.563 κιλά. Η λειτουργία του είναι σχετικά θορυβώδης όσο οι ρυθμοί περιστροφής ανεβαίνουν ενώ η κατανάλωση κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα.
Αρκετά ισχυρός είναι ο κινητήρας του Outlander, όμως οι επιδόσεις "υπονομεύονται" από το βάρος του αμαξώματος.
Μας άρεσε
Οι πολυάριθμες θήκες στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα εμπρός αλλά και τα πίσω καθίσματα.
Το αναλογικό ρολόι στο ταμπλό που προσθέτει στυλ και χρώμα.
Δε μας άρεσε
Τα χειριστήρια πίσω από το τιμόνι που δείχνουν παλαιομοδίτικα γενικά αλλά και ειδικά σε σχέση με την υπόλοιπη αισθητική στο εσωτερικό.Ο χώρος αποσκευών που είναι ρηχός με ψηλό κατώφλι.