Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  17/7/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/7/2001

ΔΟΚΙΜΗ
Saab 9-3 Convertible Turbo Aero
 

Και... Aero στα μαλλιά σας!
 

Η "ανοιχτή" έκδοση του Saab 9-3 εφοδιάζεται με το κορυφαίο σε απόδοση υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 2,0 λίτρων, με σκοπό να συνδυαστεί η ευχαρίστηση με τις επιδόσεις. 
Το αποτέλεσμα; Προκλητικά ενδιαφέρον.
 

Η σουηδική κατασκευάστρια εταιρεία, συνδυάζει για ακόμα μια φορά δύο από τα βασικά χαρακτηριστικά που εμφανίζει στο σύνολό της η γκάμα των προϊόντων Saab, την πολυτέλεια και τις επιδόσεις. Ενα... μείγμα, που σ' αυτήν την περίπτωση παίρνει "σάρκα και οστά" μέσα από ένα αμάξωμα, χωρίς μεταλλική οροφή, δηλαδή κατασκευασμένο με γνώμονα να προσφέρει πολλές δόσεις ευχαρίστησης στους επιβάτες. 
Ταυτόχρονα, ο χαρακτηρισμός "Aero" προϊδεάζει τον παρατηρητή για το τί μπορεί να κρύβεται κάτω από το καπό του Convertible αμαξώματος. Και σίγουρα δεν μιλάμε για τον υπερτροφοδοτούμενο δίλιτρο κινητήρα χαμηλής πίεσης, που συναντάμε στη βασική έκδοση, αλλά για τον ίδιας χωρητικότητας με την εντυπωσιακή ονομαστική ισχύ των 205 ίππων. 
Στο δρόμο, το Saab 9-3 Convertible Turbo Aero δεν χάνει σε τίποτα από τη μεγάλη άνεση που γνωρίσαμε στη βασική "ανοιχτή" έκδοση. Κι αυτό, γιατί η ρύθμιση της ανάρτησης διατηρήθηκε αρκετά μαλακή, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τον πιο γρήγορο χαρακτήρα που πήγε να δοθεί μέσω του κινητήρα. Δεδομένης, μάλιστα, της μέτριας ακαμψίας του αμαξώματος το μοντέλο της Saab περιορίζει αρκετά την εκδήλωση σπορτίφ ανησυχιών από πλευράς του οδηγού. Στην πράξη, ο οδηγός δεν μπορεί να εκμεταλλευθεί τις μεγάλες δυνατότητες του κινητήρα σε δρόμο με στροφές, αφού οι κλίσεις είναι αρκετές και οι υποστροφικές τάσεις κάνουν έντονη την παρουσία τους. Ενοχλεί επίσης το "ψάρεμα", που εμφανίζει το αμάξωμα κάθε φορά που το πόδι βυθίζεται στο πεντάλ του γκαζιού. Στην ευθεία, η σταθερότητα του αμαξώματος είναι πολύ καλή και σε ανοιχτό δρόμο ο οδηγός μπορεί να αναπτύξει μεγάλες ταχύτητες. 
Στους τομείς της ποιότητας και της πολυτέλειας το σουηδικό μοντέλο θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό υποψήφιο αγοραστή. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται, το δερμάτινο σαλόνι και τα εξαιρετικής ακρίβειας ηλεκτρικά χειριστήρια για τις ρυθμίσεις των εμπρός καθισμάτων. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό με το φινίρισμα και τη συναρμογή να εντυπωσιάζουν. Το κόστος που απαιτείται για την απόκτηση της ακριβότερης εκδοχής του 9-3 είναι 18.150.000 δρχ. Τιμή που, αν μη τι άλλο, κυμαίνεται σε "λογικά" για τα δεδομένα της κατηγορίας επίπεδα, δεδομένου μάλιστα του πλούσιου εξοπλισμού.




Το Convertible αμάξωμα του 9-3 με το χαρακτηρισμό "Aero" ξεχωρίζει χάρη στη σπορτίφ αισθητική των εξωτερικών του επιφανειών. "Πόλος έλξης" των βλεμμάτων είναι αναμφισβήτητα οι ζάντες αλουμινίου.


Το σχεδιασμένο με καλή εργονομία, ταμπλό του "ανοιχτού" Saab αποπνέει υψηλό κύρος. Το μαλακό πλαστικό, που χρησιμοποιείται για την κατασκευή του είναι πολύ καλής ποιότητας.


Το φαρδύ και αναπαυτικό κάθισμα "υποδέχεται" τον οδηγό-συνοδηγό, προσφέροντας ικανοποιητική πλευρική στήριξη και όλες τις απαραίτητες ηλεκτρικές ρυθμίσεις.

 ΔΟΚΙΜΗ Saab 9-3 Convertible Turbo Aero
 Και... Aero στα μαλλιά σας!
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Με πλεόνασμα ισχύος