Η δυνατότερη Alfa Romeo 156 έχει μοτέρ 3,2 λίτρων με 6 κυλίνδρους σε διάταξη V και 24 βαλβίδες. Η εμφάνισή της μεσογειακή, πομπώδης και προκλητική. Οι δυνατότητές της στο δρόμο όμως δικαιολογούν την εμφανισιακή της αλαζονεία. Είναι ό,τι καλύτερο έχει παρουσιάσει μέχρι τώρα η Μιλανέζικη φίρμα. Τα αρχικά GTA δεν κοσμούν άδικα το πίσω της μέρος...
Από όποια μεριά κι αν τη δει κανείς, υποψιάζεται άμεσα πως πρόκειται για κάτι διαφορετικό. Είναι αναμφισβήτητα 156 αλλά όλες οι εμφανισιακές της λεπτομέρειες διαλαλούν τα περί της δύναμης που κρύβει κάτω από το εμπρόσθιο καπό. Φιμέ κάτοπτρα στα φωτιστικά σώματα εμπρός, μικρότερες διαδρομές ανάρτησης, "διεγερτικές" ζάντες 17 ιντσών που αφήνουν ακάλυπτες τις κόκκινες δαγκάνες των δισκόφρενων και κάθε είδους αεροδυναμικό βοήθημα εκτός από αεροτομή στην πόρτα του χώρου των αποσκευών, που καλαίσθητα -όπως μόνο σε ιταλική κατασκευή μπορεί να συμβεί- πλαισιώνει το αμάξωμα, δίνοντας το στίγμα της διαφορετικότητας σε αυτή την Alfa Romeo.
Ανάλογη είναι και η εικόνα του εσωτερικού της κορυφαίας 156. Το ταμπλό είναι επενδεδυμένο με μαλακό πλαστικό "γερμανικής" υφής, όπως σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου μετά το face lift, ενώ οι άλλες επιφάνειες της καμπίνας των επιβατών καλύπτονται από δέρμα.
Τα εμπρόσθια καθίσματα είναι διαφορετικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, με μονοκόμματη πλάτη-προσκέφαλο, τονισμένη πλευρική στήριξη σε μέση και γοφούς και ηλεκτρική ρύθμιση της κλίσης της πλάτης. Τα αλουμινένια ποδωστήρια και το ανάλογο footrest, καθώς και η παρόμοια αισθητικά επένδυση στην κεντρική κονσόλα, δίνουν μια επιπλέον δυναμική "πινελιά" στην καμπίνα των επιβατών.
Οι τελευταίοι έχουν στη διάθεσή τους τους ίδιους χώρους με αυτούς όλων των 156, πράγμα που σημαίνει πως 5 ενήλικοι θα μεταφερθούν με σχετική άνεση και λίγες παραχωρήσεις. Στην καμπίνα των επιβατών υπάρχουν ορισμένες θήκες για αντικείμενα τοποθετημένες σε σωστά εργονομικά σημεία. Για τις αποσκευές ο σχετικός χώρος έχει όγκο 378 λίτρων και κανονικό σχήμα.
Ο εξοπλισμός του κορυφαίου Ιταλικού σεντάν είναι πλήρης. Αερόσακοι μετωπικοί, πλευρικοί και οροφής φροντίζουν για την ασφάλεια των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης, ενώ το ABS φροντίζει για την αποτελεσματικότερη πέδηση. Παράλληλα, για τη μεγιστοποίηση της ενεργητικής ασφάλειας, υπάρχει και το ASR με το οποίο περιορίζεται το σπινάρισμα των κινητήριων τροχών, ενώ λειτουργώντας και ως ελεγκτικό όργανο της διαφοράς στο ρυθμό περιστροφής μεταξύ των κινητήριων τροχών -εν είδει μπλοκέ διαφορικού- φροντίζει ώστε στις στροφές να μην εμφανίζεται υποστροφή, διορθώνοντας έτσι τη λανθασμένη επιλογή γραμμής του οδηγού.
Από ηλεκτρικές ευκολίες, η GTA διαθέτει τα πάντα. "Κερασάκι" στο σύνολο αποτελεί το εξαιρετικό ηχοσύστημα της Bose, το οποίο όμως τις περισσότερες φορές παραμένει απενεργοποιημένο, καθώς ο... "ανταγωνιστής" του, που δεν είναι άλλος από τον κινητήρα, υπερισχύει στη συνείδηση του οδηγού και των επιβατών!
Στο πίσω μέρος η διακριτική ένδειξη GTA υπογράφει τη διαφορετικότητα αυτής της 156, που έχει δηλωθεί από τα αεροδυναμικά βοηθήματα.
Στο εσωτερικό, μόνο η τελική ένδειξη του ταχύμετρου κάνει τη διαφορά (300 χλμ./ώρα).
Ο διάκοσμος έχει παραμείνει κοινός με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου.
ΔΟΚΙΜΗ Alfa Romeo 156 GTA Δάμασέ την αν μπορείς...