H νέα Alfa Romeo 156 βρίσκεται πλέον και στη χώρα μας φέροντας νέο πρόσωπο και σημαντικά διαφορετικό ύφος. Ένας μεγάλος αριθμός χαρακτηριστικών της δεν έχει αλλάξει, με βασικότερη τη δυνατότητά της να γοητεύει σε όλους τους τομείς.
Στα τέλη του 1997 η Alfa Romeo γύρισε σελίδα στη μακρά ιστορία της λανσάροντας την 156, η οποία χάρη στον εντυπωσιακό συνδυασμό κομψότητας και δυναμισμού στην αισθητική της και την υψηλή ποιότητα κατασκευής που τη διέκρινε, "έκλεψε" πραγματικά καρδιές και δημιούργησε μια εντελώς νέα γενιά από πολυάριθμους "οπαδούς" της φίρμας διατηρώντας φυσικά ακέραιο τον αριθμό των "alfisti" που τη συνόδευαν μέχρι τότε.
Η χωρίς υπερβολή... καλλιτεχνική επιτυχία της 156 μεταβλήθηκε αμέσως και σε εμπορική, με πωλήσεις οι οποίες σε διάστημα πέντε ετών ανήλθαν σε περισσότερες από 540.000 μονάδες σε περίπου 80 χώρες. Έπειτα από μια πολύ ελαφριά αισθητική αναβάθμιση στις αρχές του 2002, η Ιταλική εταιρεία προχώρησε στο πολύ δύσκολο εγχείρημα της ανανέωσης της 156. Με τη νέα εκδοχή του μοντέλου η Alfa Romeo πραγματοποιεί μια σχεδιαστική "στροφή" και "περνά" σε ένα ύφος σημαντικά πιο επιθετικό απ' ό,τι μέχρι πρότινος. Η κομψότητα βρίσκεται σε δεύτερο πλάνο και για να είμαστε ακριβείς η 156 είναι πολύ πιο... θυμωμένη πλέον, κάτι που οφείλεται στο αρκετά χαμηλότερο και "γαμψό" ρύγχος, τα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός τα οποία αποτελούνται από τρία στρογγυλά κάτοπτρα καθώς και το νέο σχήμα που έχει γενικά το εμπρός μέρος λόγω του ανασχεδιασμού του καπό και των φτερών. Τα τελευταία εισχωρούν σε μεγαλύτερο βάθος στο χώρο πάνω από τον κινητήρα θυμίζοντας εν μέρει την αισθητική και της μεγαλύτερης 166 στο σημείο αυτό. Το σχέδιο που επιμελήθηκε ο Τζορτζέτο Τζουτζάρο είναι σαφώς επηρεασμένο από το πρωτότυπο Brera με αποκορύφωμα τη νέα μάσκα της 156 η οποία δε βρίσκεται σε μια αυλάκωση όπως στο απερχόμενο μοντέλο αλλά προεξέχει του προφυλακτήρα και είναι σημαντικά μεγαλύτερη. Οι δύο επιχρωμιωμένες γραμμές εκατέρωθεν της μάσκας είναι ένα επίσης νέο στοιχείο με το οποίο τονίζεται ο πολύ δυναμικός χαρακτήρας του μοντέλου. Στην πράξη η βασική διαφοροποίηση έγκειται στο γεγονός ότι η νέα 156 μαρτυρεί ευθέως ολόκληρη τη σπορ προσωπικότητά της, κάτι που στο προηγούμενο μοντέλο δε γινόταν με την πρώτη ματιά. Αλλαγές υπάρχουν και στο πίσω μέρος, με την ένταξη ορισμένων "νεύρων" στην άκρη των φωτιστικών σωμάτων προς το κέντρο του πορτ-μπαγκάζ αλλά και πάνω από το λογότυπο της φίρμας, χωρίς να διαταράσσεται η γνωστή εικόνα στο σημείο αυτό. Κάτι ανάλογο ισχύει και για το πλαϊνό μέρος του μοντέλου, όπου είναι οριακά έως δυσδιάκριτα πιο τονισμένα τα φτερά των τροχών ενώ λεπτομέρειες που καθιέρωσαν την Ιταλίδα καλλονή, όπως η "κρυμμένη" χειρολαβή των πίσω θυρών,έμειναν ανέγγιχτες.
Αξιέπαινα τολμηρή λοιπόν η Alfa Romeo που "πείραξε" με επιτυχία την 156 αλλά και λογική καθώς δεν άλλαξε τα μηχανικά μέρη, όπου η μεσαία πρότασή της διατηρεί αυτούσιο τον σπορ προσανατολισμό της και την προσφορά οδηγικής απόλαυσης. Ο εξοπλισμός της έκδοσης των 1,6 λίτρων είναι πλούσιος ενώ οι τιμές βρίσκονται σχεδόν στα επίπεδα της προηγούμενης γενιάς (από 23.280 ευρώ).
Τρόποι απόκτησης
20% προκ., 7,2% επιτόκιο, 60 δόσεις
Εγγυήσεις
3
έτη για μηχανικά μέρη
8 έτη αντισκωριακή
3 έτη για χρώμα
3 έτη οδική βοήθεια
Στο πίσω μέρος έχει αλλάξει η επιφάνεια της πόρτας του χώρου αποσκευών με τη "χάραξη" νέων γραμμών ως προέκταση των άκρων των φωτιστικών σωμάτων.
Λεπτομέρειες
Πολύ καλός ο 1.600άρης κινητήρας
Χωρίς να φέρει αλλαγές στη δομή του ή στον τρόπο λειτουργίας του, το τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο της σειράς Τ.Spark με κυλινδρισμό 1.598 κ.εκ., 16 βαλβίδες και δύο εκκεντροφόρους τοποθετημένους επικεφαλής συνεχίζει να αποτελεί μία από τις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία του με ονομαστική ισχύ η οποία ανέρχεται σε 120 ίππους/6.200 σ.α.λ.. Λειτουργώντας με μεγαλύτερη "ευχαρίστηση" στις υψηλές και τις μεσαίες στροφές παρέχει πολύ καλές επιδόσεις και θα ικανοποιήσει τόσο τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας όσο και τις σπορτίφ αναζητήσεις του μέσου οδηγού. Στα θετικά του συγκαταλέγονται ακόμη οι λογικές απαιτήσεις σε καύσιμο και ο πολύ ευχάριστος ήχος του.
Παραδοσιακή αξία ο κινητήρας της βασικής έκδοση της 156 κερδίζει πολύ θετικά σχόλια.
Μας άρεσε
Το νέο "πρόσωπο" της 156 συνολικά.
Η διχρωμία των επενδύσεων.
Δε μας άρεσε
Το γεγονός ότι το πίσω μέρος έμεινε αμετάβλητο.
Ο χώρος αποσκευών που παραμένει μικρός για την κατηγορία.