ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/7/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/7/2002

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ 
Seat Leon Cupra R vs Opel Zafira OPC-Toyota Celica T-Sport
 

O θαυμαστός κόσμος των 200 ίππων...
 

Με ένα κόστος περί τα 30.000 ευρώ, στην αγορά υπάρχουν ποικίλες προτάσεις αμαξώματος με κινητήρες χωρητικότητας μέχρι 2 λίτρων και παρεμφερή απόδοση 200 σχεδόν ονομαστικών ίππων. Η έλευση του δυνατότερου Seat Leon παραγωγής, του προσθιοκίνητου Cupra R, μας δίνει το έναυσμα να συγκεντρώσουμε τρεις απόλυτα αξιόλογες προτάσεις, οι οποίες απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό αλλά έχουν κοινό παρονομαστή τις εξαιρετικές επιδόσεις και τις μεγάλες δόσεις οδηγικής απόλαυσης.

Οσο ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών μεγαλώνει, τόσο θα βλέπουμε στην αγορά να διατίθενται αυτοκίνητα που "παντρεύουν" διαφορετικά χαρακτηριστικά προκειμένου να προσεγγίσουν όσο το δυνατόν πληρέστερα τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των καταναλωτών. Ένας από τους πιο κλασικούς συνδυασμούς είναι αυτός των επιδόσεων με μοντέλα που δεν είναι δημιουργημένα απαραιτήτως για τέτοια χρήση. 
Κλασικό παράδειγμα αποτελεί το Opel Zafira OPC, το οποίο συνδυάζει τις χάρες του πολυχρηστικού οχήματος με τους μεγάλους χώρους για την άνετη μεταφορά ακόμα και 7μελούς οικογένειας με τις επιδόσεις αυτοκινήτου GT. Εμφανισιακά, το μοντέλο της Opel διακρίνεται έναντι των ταπεινότερων εκδόσεών του από τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τη μικρότερη απόσταση από το έδαφος και τις ζάντες των 17 ιντσών. Ο δίλιτρος turbo κινητήρας που το κινεί, "δανεισμένος" από το Astra Coupe Turbo, αποδίδει 200 ονομαστικούς ίππους και κινεί το πολυχρηστικό του αμάξωμα με εντυπωσιακούς ρυθμούς όταν ο οδηγός το επιλέξει. 
O εκπρόσωπος των αμιγώς σπορ μοντέλων αυτού του συγκριτικού δεν είναι άλλος από το κουπέ μοντέλο της Toyota, τη Celica, με τον "ψυχωμένο" ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,8 λίτρων που σύμφωνα με το εργοστάσιο αποδίδει 192 ίππους. Το κομψό και αρκετά προκλητικό αμάξωμα του Ιαπωνικού μοντέλου δε χρειάζεται επεμβάσεις για να τραβήξει περισσότερα βλέμματα. Η αεροτομή και το διακριτικό TS στο πίσω μέρος κάνουν τη διαφορά σε σχέση με την "απλή" Celica των 143 ίππων. Αυτό που βλέπει κανείς, αυτό αγοράζει, καθώς είναι προφανής ο στόχος των ιθυνόντων της Toyota με την παραγωγή του προκλητικού αυτού κουπέ. Με χαρίσματα που θα εκτιμηθούν από τον οδηγό, ο οποίος ενσυνείδητα θα επιλέξει τη Celica T-Sport, από τον πλήρη κατάλογο εξοπλισμού της οποίας απουσιάζουν -και όχι τυχαία- τα κάθε λογής ηλεκτρονικά βοηθήματα, προκειμένου η οδηγική απόλαυση να είναι αφιλτράριστη. 
Η Seat έχει συνηθίσει το κοινό της σε "εκπλήξεις". Μέχρι στιγμής, οι εκδόσεις του Leon που έχουν παρουσιαστεί εμφάνιζαν μια ποικιλία στην απόδοση, η μεγαλύτερη εκ των οποίων σημειωνόταν στην έκδοση του μοντέλου με τον 6κύλινδρο σε διάταξη V κινητήρα των 2,8 λίτρων (204 ίπποι). Τα πρωτεία πλέον σε επίπεδο απόδοσης, μεταξύ των εργοστασιακών εκδόσεων του Leon, καταλαμβάνει το Cupra R, με το γνωστό 1.800άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του Ομίλου, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 210 ονομαστικούς ίππους. Εμφανισιακά, το μοντέλο της δοκιμής διακρίνεται έναντι των υπολοίπων εκδόσεων του Leon από τις 18άρες (!) ζάντες που αφήνουν σε κοινή θέα τους μεγάλους αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς και τις κόκκινες δαγκάνες της Brembo εμπρός (ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό). 
Χαρακτηριστικά παραδείγματα της αισθητικής του αυτοκινήτου, είναι οι μεγάλοι αεραγωγοί στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα με τη σήτα και η ευμεγέθης οβάλ απόληξη της εξάτμισης στο πίσω μέρος. Πλήρως εξοπλισμένο, το Seat Leon Cupra R, απευθύνεται στους οπαδούς της απόδοσης και όπως και τα άλλα δύο μοντέλα του συγκριτικού, προσφέρει όλα τα στοιχεία του εξοπλισμού άνεσης και ασφαλείας. Οι 18άρες ζάντες, οι 4πίστονες δαγκάνες των φρένων της Brembo στους δίσκους των εμπρός τροχών και τα καθίσματα της Recaro, επιβαρύνουν τη βασική τιμή του μοντέλου (30.000 ευρώ) κατά 5.250 ευρώ επιπλέον. 
Οι τρεις επιλογές σημαδεύουν απ' ευθείας την καρδιά του οδηγού που ψάχνεται, ακόμα και όταν στο "σενάριο" υπάρχει συμβία και ένα ή παραπάνω τέκνα...


Ο κινητήρας του Opel Zafira OPC διακρίνεται για τη γραμμικότητα της απόδοσής του, παρά την ύπαρξη υπερσυμπιεστή.


Μεστός σε απόδοση και παράγοντας μπάσο ήχο, ο 1.800άρης του Ομίλου VW δίνει άλλη μια φορά τα διαπιστευτήριά του κάτω από το καπό του Seat Leon Cupra R.


To ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο του Ιαπωνικού μοντέλου διακρίνεται για την ελαστικότητά του.


 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ 
 Seat Leon Cupra R vs Opel Zafira OPC-Toyota Celica T-Sport
 
O θαυμαστός κόσμος των 200 ίππων...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ποικιλία στις ταχυμεταφορές
Εσωτερικό ανάλογο του προσανατολισμού
Δεν τίθεται θέμα σύγκρισης...