Στο δρόμο τα τρία Ιαπωνικά μοντέλα επιδεικνύουν καλή οδική συμπεριφορά, εξασφαλίζοντας ασφαλείς μετακινήσεις σε οδηγό και επιβάτες. Οι διαφορές τους ορίζονται από λεπτομέρειες, που σε ορισμένες περιπτώσεις αποδεικνύονται αρκετά σημαντικές. Το νεόφερτο μοντέλο της κατηγορίας, το Honda Jazz, εμφανίζεται ασφαλές και ευχάριστο σε κάθε περίπτωση. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι προσφέρει αρκετά καλή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού, όντας παράλληλα αρκετά ελαφρύ για επιτόπιους ελιγμούς, αλλά με μέτρια επαναφορά στη θέση της ευθείας. Τα φρένα αποδίδουν γραμμικά, προσφέροντας καλή αίσθηση επιβράδυνσης, εμφανίζοντας ευαισθησία στην ενεργοποίηση του ABS. Η ανάρτηση δεν είναι ιδιαίτερα σφιχτή σε ρύθμιση και επιτρέπει την εμφάνιση αυξημένων κλίσεων του αμαξώματος σε δρόμους με στροφές. Τα όρια της πρόσφυσης του μοντέλου αποδεικνύονται αρκετά υψηλά και όταν ξεπεραστούν, η υποστροφή κάνει προοδευτικά την εμφάνισή της. Ο έλεγχος επιτυγχάνεται εύκολα με τη συμπαράσταση και του άμεσου σε απόκριση, προηγμένου κινητήρα των 1,4 λίτρων. “Συμπαραστάτης” του οδηγού είναι και ο εύχρηστος επιλογέας των ταχυτήτων. Στις ευθείες, το μοντέλο της Honda είναι σταθερό.
Παρεμφερής είναι και η συμπεριφορά του Toyota Yaris, το οποίο χάρη στο μικρότερο όγκο του, δεν επηρεάζεται όσο το Jazz από τους πλευρικούς ανέμους στην ευθεία. Το Yaris είναι αρκετά σταθερό και η γεωμετρία της ανάρτησής του επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα αν το επιθυμήσει. Το μόνο που χρειάζεται είναι κάποια εξοικείωση αναφορικά με τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, οι οποίες εμφανίζονται αυξημένες υπό πίεση. Το τιμόνι και τα φρένα είναι άξιοι συμπαραστάτες του οδηγού, προσφέροντάς του πολύ καλή -για τα δεδομένα της μικρής κατηγορίας- αίσθηση. Ο κινητήρας παράγει ικανοποιητική ισχύ και με ιδιαίτερα ομαλό τρόπο. Όταν τα όρια της πλευρικής πρόσφυσης ξεπεραστούν από την αυξημένη ταχύτητα στις στροφές, τότε θα κάνει την εμφάνισή της η υποστροφή, σε περιορισμένη ένταση, απαιτώντας από τον οδηγό απλές διορθωτικές κινήσεις.
Ο τρίτος Ιάπων της παρέας, το Daihatsu YRV, στο δρόμο δίνει την αίσθηση του ταχύτερου εκ των τριών. Ο κινητήρας των 1,3 λίτρων αποδεικνύεται εξαιρετικός -αν και θορυβώδης- σε απόδοση. Επιταχύνει θετικά το ενός όγκου αμάξωμα στις ευθείες. Το σημείο στο οποίο υστερεί το μοντέλο έναντι του ανταγωνισμού, είναι η ελκτική πρόσφυση, η οποία χάνεται πολύ εύκολα και έχει ως αποτέλεσμα το σπινάρισμα του εσωτερικού ως προς τη στροφή τροχού. Όταν η ταχύτητα κίνησης είναι αυξημένη, η υποστροφή κάνει την εμφάνισή της, εύκολα ελεγχόμενη μεν αλλά σε μεγαλύτερη ένταση απ' ό,τι στους δύο ανταγωνιστές του συγκριτικού δε. Το μοντέλο της Daihatsu προσφέρει εξίσου καλή αίσθηση ελέγχου στον οδηγό του με τα άλλα δύο μοντέλα και έχει και την πιο σφιχτή ανάρτηση, χάρη στην οποία οι κλίσεις περιορίζονται. Στις ευθείες το YRV είναι πιο σταθερό από όσο προδιαθέτει το ενός όγκου αμάξωμά του. Η ανάρτηση απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος αλλά παράγει θόρυβο ο οποίος φτάνει στην καμπίνα των επιβατών, όπως και αυτός του κινητήρα, λόγω ελλιπούς μόνωσης.
Προοδευτική υποστροφή είναι το χαρακτηριστικό της οδικής συμπεριφοράς του Toyota Yaris όταν το όριο της πρόσφυσης ξεπεραστεί. Κανένα πρόβλημα στον έλεγχο, αφού η συνολική αίσθηση του μοντέλου είναι πολύ θετική.
Στις ευθείες το Yaris είναι σταθερό και η ανάρτηση δείχνει εξαιρετική
απορροφητική ικανότητα για τις διαδοχικές ανωμαλίες του δρόμου.
Η δυσκολία να περάσει την ισχύ του κινητήρα το Daihatsu YRV στο δρόμο, είναι και η αιτία για την έντονη υποστροφή που παρατηρείται σε δρόμους με στροφές και όταν ο οδηγός εκδηλώσει επιθυμία για γρήγορη κίνηση. Η άμεση απόκριση του κινητήρα κάνει τον έλεγχο του φαινομένου εύκολη υπόθεση.
Το YRV διαθέτει ανάρτηση με σχετικά μικρές διαδρομές και μέτρια σε σκληρότητα ρύθμιση. Οι ανωμαλίες απορροφώνται ικανοποιητικά.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Daihatsu YRV 1,3 - Honda Jazz 1,4 - Toyota Yaris 1,3 Η στιγμή της Ιαπωνίας...