Ένα από τα "κλασικά" best sellers της κατηγορίας του και της ελληνικής αγοράς ανανεώθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό και είναι έτοιμο να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στη "ζώνη υψηλής τηλεθέασης" (στα αγγλικά prime time), όπως διαμορφώνεται πλέον η κατηγορία των μίνι πολυχρηστικών οχημάτων.
Μία από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες οχημάτων στην ελληνική αγορά είναι αναμφίβολα αυτή των μίνι οχημάτων με πολυχρηστικά στοιχεία, όπου πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζει βάσει των πωλήσεων του το Hyundai Atos. Το αυτοκίνητο της Κορεατικής εταιρείας αριθμεί ήδη πέντε έτη ζωής έχοντας από την αρχή της καριέρας του σημειώσει πολύ καλή εμπορική πορεία ειδικά στην αγορά της Ελλάδας, κάτι που δικαιολογεί και το γεγονός ότι η πρώτη χώρα που υποδέχεται τη νέα γενιά του Atos Prime είναι η πατρίδα μας.
To νέο μοντέλο είναι σημαντικά ανανεωμένο και αναβαθμισμένο, κάτι που φαίνεται από την πρώτη κιόλας ματιά. Η σχεδίαση του αμαξώματος απορρόφησε ένα μεγάλο ποσοστό των επεμβάσεων που έγιναν και το αποτέλεσμα είναι θετικό. Αυξήθηκαν οι καμπύλες γραμμές σε όλα τα εξωτερικά τμήματα του Atos Prime και ιδιαίτερα στο πίσω μέρος όπου έχει αλλάξει και το γενικότερο σχήμα του οχήματος. Η πέμπτη πόρτα δεν έχει πλέον την έντονη κλίση και το απότομο "κόψιμο" που χαρακτήριζε το απερχόμενο Atos αλλά ένα σχεδόν ωοειδές σχήμα με ανασχεδιασμένο πίσω παρμπρίζ (έχει δύο νέες ακμές στο κάτω μέρος του), νέο προφυλακτήρα, νέο χώρο για την πινακίδα κυκλοφορίας, πλατύτερη πίσω κολόνα και φυσικά εντελώς νέα και πιο μοντέρνα φωτιστικά σώματα με κάλυμμα σε κόκκινο και λευκό χρωματισμό.
Το ύφος του νέου Atos Prime συνολικά είναι διαφοροποιημένο, κάτι για το οποίο ευθύνεται φυσικά το νέο του πρόσωπο. Η μικρότερη σε μέγεθος μάσκα και ο νέος προφυλακτήρας με το αρκετά μεγάλο αεραγωγό στο κάτω μέρος του είναι δύο από τα βασικά συστατικά της σχεδίασης. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στα εμπρός φωτιστικά σώματα τα οποία σε ένα σχεδόν τραπέζιο σχήμα με έντονες καμπύλες ενσωματώνουν τα φώτα θέσεως, πορείας και τα φλας σε τρεις όμορφους κύκλους.
Αρκετά ισχυροί είναι οι δεσμοί με το προγενέστερο Atos σε ό,τι αφορά το πλαϊνό μέρος του αμαξώματος όπου το νεύρο κατά μήκος του αυτοκινήτου και δύο ανάλογες σχεδιαστικές λεπτομέρειες πάνω από τους τροχούς δεν έχουν αλλάξει ριζικά. Στο θάλαμο των επιβατών η εικόνα δεν εμφανίζει σημαντικές διαφορές, όμως η ατμόσφαιρα είναι αισθητά πιο ευχάριστη. Το πιο σημαντικό νέο από τεχνικής άποψης είναι ασφαλώς η επιλογή ενός νέου μηχανικού συνόλου για την κίνηση του μίνι της Hyundai. Το νέο μοτέρ έχει κυβισμό 1.086 κ.εκ. και αποδίδει 58 ίππους σηματοδοτώντας μια αύξηση τριών ονομαστικών ίππων σε σχέση με τον κινητήρα των 999 κ.εκ. που διέθετε μέχρι πρότινος.
Οι τιμές (έπειτα και από τη μείωση που επέφεραν οι γνωστές εξαγγελίες της κυβέρνησης την περασμένη εβδομάδα) καθιστούν το Atos Prime μια συμφέρουσα πρόταση καθώς ξεκινούν από 8.520 ευρώ και σε όλο το φάσμα των εκδόσεων η διαφορά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο δεν ξεπερνά τα 120 ευρώ (η μικρότερη διαφορά είναι +10 ευρώ για ένα σημαντικά ανανεωμένο μοντέλο!).
Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι μεγαλύτερη καθώς έχει αλλάξει το σχήμα της πέμπτης πόρτας και είναι πλέον πιο καμπυλόγραμμο απ' ό,τι στο παρελθόν.
Λεπτομέρειες
Τρόποι απόκτησης
* 0% προκ., 72 δόσεις, 6,3 % επιτόκιο
* Έκπτωση 300 ευρώ έως 30/9/2003
* Έκπτωση 500 ευρώ με Hyundai Club
Καλός ο νέος κινητήρας Ο νέος κινητήρας που διαθέτει το Atos Prime έχει κυλινδρισμό 1.086 κ.εκ. (έναντι 999 του προκατόχου του), είναι τετρακύλινδρος, με πολλαπλό ψεκασμό, τρεις βαλβίδες ανά κύλινδρο (δύο είναι εισαγωγής) και έναν εκκεντροφόρο τοποθετημένο επικεφαλής. Πρόκειται για μηχανικό σύνολο της σειράς "Έψιλον" και προέρχεται από το Getz όπως και το κιβώτιο ταχυτήτων. Η ισχύς (58 ονομαστικοί ίπποι/5.400 σ.α.λ.) είναι απόλυτα επαρκής για τον χαρακτήρα του οχήματος. Οι επιδόσεις είναι καλές αν και οι σχέσεις μετάδοσης είναι σχετικά μακριές (ειδικά μέχρι την τρίτη σχέση) και σε συνδυασμό με το αυξημένο βάρος του Atos δεν ευνοούν το τελικό αποτέλεσμα.
Αρκετά σύγχρονος και ισχυρός είναι ο νέος κινητήρας του Hyundai Atos Prime.
Μας άρεσε
H αισθητική του πίσω μέρους.
Η βελτιωμένη αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων.
Δε μας άρεσε
Οι δύο διακόπτες για τα πίσω παράθυρα που βρίσκονται εμπρός από τον επιλογέα του κιβωτίου και αναιρούν το αντίστοιχο ζεύγος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα το οποίο είναι ίσως και πιο πρακτικό.
H έλλειψη καθ' ύψος ρύθμισης του τιμονιού και του καθίσματος του οδηγού.