Η Nissan εκμεταλλευόμενη την τεχνογνωσία από τη μακροχρόνια χρήση της τετρακίνησης, εισέρχεται στην κατηγορία των S.U.V. προτείνοντας ένα μοντέλο με προοπτικές αμφισβήτησης του κατεστημένου. Το Toyota RAV4 έχει κατά καιρούς διαξιφισθεί με πολλούς φιλόδοξους "μνηστήρες" της κορυφής στην εν λόγω κατηγορία. Για άλλη μια φορά καλείται να υπερασπιστεί τα κεκτημένα των τελευταίων 7 ετών.
Κερδίζοντας χρόνο με το χρόνο πόντους δημοτικότητας, η κατηγορία των S.U.V. διανθίζεται διαρκώς με νέα μοντέλα, όλο και πιο κοντά στο "νόημα" των αυτοκινήτων ελευθέρου χρόνου. Τελευταίο επίτευγμα είναι το X-Trail της Nissan, το οποίο έρχεται μετά από ζυμώσεις ετών να τοποθετήσει την Ιαπωνική εταιρεία στην κατηγορία που έτσι και αλλιώς τα πρωτεία ανήκουν σε ανάλογης προέλευσης μοντέλα. Στο "δρόμο" του φυσικά, συναντά τη δεύτερη γενιά του πρωτεργάτη της κατηγορίας, το Toyota RAV4. Το X-Trail αντιπαραθέτει πιο "ευέλικτη" τετρακίνηση, δίνοντας περισσότερες επιλογές στον οδηγό του από ότι το αντίστοιχο σύστημα του Toyota RAV4 με τη μόνιμη μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς σε ποσοστό 50/50. Συγκεκριμένα, το μοντέλο της Nissan είναι σε μόνιμη βάση προσθιοκίνητο. Μέσω δύο πλήκτρων, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ αυτόματης κατανομής της ροπής στους τροχούς ανά άξονα (εμπρός/πίσω) ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες πρόσφυσης και μόνιμης μετακίνησης σε ποσοστό 57/43 εμπρός/ πίσω, για κίνηση σε τραχιές εκτός δρόμου επιφάνειες.
Εξ ορισμού όμως, τα S.U.V. προορίζονται για κίνηση ως επί το πλείστον σε ασφάλτινες διαδρομές και κατά συνέπεια η καλή και ασφαλής οδική συμπεριφορά είναι ένα από τα ζητούμενα για τη μερίδα των καταναλωτών στην οποία απευθύνονται.
Ωστόσο, "φλέγον" θεωρείται και το θέμα της εμφάνισης, καθώς οι αγοραστές αυτοκινήτων της κατηγορίας εκτιμούν τα μοντέλα που συνδυάζουν την κομψότητα με την εμφανισιακή "αγριάδα" των εκτός δρόμου τετρακίνητων. Σε αυτόν τον τομέα, το σχεδιαστικό τμήμα της Nissan είχε απόλυτη επιτυχία, καθώς το X-Trail διαθέτει τα παραπάνω χαρακτηριστικά και μάλιστα αρκούντως τονισμένα. Από την άλλη μεριά, στη σχεδίαση του RAV4 έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην κομψότητα και το αποτέλεσμα είναι συγκριτικά, ιδιαίτερα διακριτικό.
Ενα ακόμα ζητούμενο είναι το καλό επίπεδο εξοπλισμού από τη βασική κιόλας έκδοση. Σε αυτό το επίπεδο, οι δύο "μονομάχοι" μόνο ως πολύ καλοί μπορούν να χαρακτηριστούν, καθώς αμφότεροι φέρουν όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς για να έχει πολύ καλό επίπεδο άνεσης αλλά και ασφάλειας, ένας τομέας στον οποίο όλοι -καταναλωτές και κατασκευαστές- έχουν γίνει ιδιαίτερα ευαίσθητοι. Με τιμές που κυμαίνονται και στις δύο περιπτώσεις τα 10,5 εκατομμύρια δραχμές, οι δύο ανταγωνιστές απευθύνονται στους "έχοντες και θέλοντες" (τα χρήματα και την αίσθηση της ελευθερίας για εκτός δρόμου εξορμήσεις αντίστοιχα), προβάλλοντας πληρότητα σε χαρακτήρα και εξοπλισμό. Οι διαφορές τους είναι τέτοιες που δικαιολογούν το να οριστεί η επιλογή από παράγοντες που δεν άπτονται ξεκάθαρα της λογικής.
Σταθερό και άνετο το S.U.V. της Toyota καλύπτει αποστάσεις με τον "αέρα" καλού επιβατικού.
Το X-Trail διαθέτει συγκριτικά πιο "χωμάτινη" ανάρτηση. Στην άσφαλτο είναι πιο σφιχτό χωρίς να περιορίζεται σημαντικά η άνεση.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Nissan X-Trail - Toyota RAV4 Ομοεθνής σφετεριστής