Αλλη μια προσπάθεια αναβίωσης ενός θρυλικού αυτοκινήτου είναι αυτή που επιχειρείται από τη BMW με το νέο Mini. Συνδυάζοντας υψηλή αισθητική και ποιότητα, το νέο μικρό μοντέλο καθιστά ξεθωριασμένη ανάμνηση το πρωτότυπο και υποδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να είναι κατασκευασμένο ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Αν μη τι άλλο, η συμβολή της BMW ήταν πολύ σημαντική προκειμένου να παραχθεί ένα απόλυτα "ερωτεύσιμο" μοντέλο, που θα έκανε τον Σερ Αλεκ Ισιγόνη υπερήφανο.
Το 1959, όταν ο Αλέξανδρος Ισιγόνης δημιούργησε το πρώτο Mini, σίγουρα δεν είχε φανταστεί το πόσο διαχρονικό θα αποδειχτεί σαν σχήμα και όχι μόνο. Ακόμα και σήμερα, το Mini με τη μορφή που το δημιούργησε ο Ελληνικής καταγωγής Σερ δείχνει σύγχρονο, κρύβοντας αν μη τι άλλο καλά τα χρόνια του. Από εκεί και πέρα όμως, η αξία του σαν αυτοκίνητο ήταν ουσιαστικά και το στοίχημα που έπρεπε να κερδίσει η BMW. Το νέο Mini προς το παρόν διατίθεται σε δύο εκδόσεις, Mini One και Mini Cooper, οι οποίες εφοδιάζονται με ίδιας χωρητικότητας κινητήρα (1,6 λίτρων) που αποδίδει 90 και 115 ίππους αντίστοιχα. Στη διάθεσή μας εμείς είχαμε το δεύτερο, με τα τονισμένα σπορτίφ χαρακτηριστικά και τη διχρωμία του αμαξώματος.
Σχεδιαστικά το νέο Mini Cooper καταφέρνει κάτι δύσκολο. Θυμίζει το παλιό αλλά μόνο σε λεπτομέρειες, όντας απόλυτα σύγχρονο και καλαίσθητο. Εύσημα πρέπει να αποδοθούν στους σχεδιαστές του μικρού μοντέλου, καθώς από όποια πλευρά και αν το κοιτάξεις παραπέμπει στον πρόγονο, παρά το ότι οι διαφορές τους είναι τεράστιες. Αν πρέπει κάπως να το παραλληλίσουμε με το σχήμα του παλιού, θα λέγαμε πως είναι απλά μια διογκωμένη προς όλες τις διαστάσεις εκδοχή του.
Στο εσωτερικό, ο αφαιρετισμός που επικρατούσε στο παλιό Mini δε συναντάται στο νέο, αφού ο διάκοσμος είναι ευχάριστος και γυμνές μεταλλικές επιφάνειες δεν υπάρχουν. Η σχεδίαση του ταμπλό με τους ρετρό διακόπτες αλλά και η διάταξη των οργάνων κάνουν το Mini Cooper ξεχωριστό για τα σημερινά δεδομένα και ιδιαίτερα ευχάριστο εμφανισιακά. Πολύ καλά εξοπλισμένο, το Mini Cooper φέρει τη σφραγίδα της BMW σε επίπεδο εξοπλισμού παθητικής αλλά και ενεργητικήςασφάλειας, αφού εφοδιάζεται με τα γνωστά από τα μοντέλα της Γερμανικής εταιρείας ηλεκτρονικά συστήματα για τον έλεγχο της πρόσφυσης αλλά και της γενικότερης δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου στο δρόμο.
Εκτός αυτών, το μοντέλο είναι πλήρως εξοπλισμένο αναφορικά με τα στοιχεία άνεσης και τίποτα δε θα λείψει από τους τυχερούς επιβάτες. Βέβαια το τίμημα είναι αρκετά υψηλό, αφού η συγκεκριμένη έκδοση με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων που αποδίδει 115 ίππους κοστίζει σχεδόν 7 εκατομμύρια δραχμές (6.980.000 για την ακρίβεια). Και αυτό είναι ένα ακόμα στοιχείο που διαφοροποιεί το σύγχρονο Mini από το παλιό, το οποίο ήταν αρκούντως προσιτό και προσφερόταν για απόκτηση από την πλειοψηφία των νέων. Νέοι καιροί, νέα ήθη...
Η διοργάνωση διαγωνισμών με επίκεντρο το λιλιπούτειο Mini ήταν ένδειξη της αγάπης του κόσμου για το δημιούργημα του Σερ Αλεκ Ισιγόνη.
Η γραμμή παραγωγής απέχει από αυτή της παλιότερης γενιάς. Το τεχνολογικό υπόβαθρο της BMW είναι ιδιαίτερα υψηλό.
Η διαδικασία των δοκιμών του νέου Mini περιελάμβανε και μεγάλης διάρκειας τεστ σε συνθήκες ιδιαίτερα χαμηλής θερμοκρασίας.
Η αναζήτηση της BMW για τη χρήση και άλλων μορφών ενέργειας έχει ωθήσει στις δοκιμές και το νέο Mini. Το υδρογόνο είναι ένα από τα εναλλακτικά καύσιμα.