Δύναμη και γραμμική απόδοση, αλλά και υστέρηση
απόκρισης
Το νέο Saab 9-3 εφοδιάζεται συνολικά με τρεις νέους 2λιτρους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες απόδοσης 150, 175 και 210 ονομαστικών ίππων. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας τη μεσαία έκδοση του νέου 9-3, η οποία στο δυναμόμετρο απέδωσε 16 περισσότερους ίππους -191 σύνολο- αλλά και μεγαλύτερη ροπή (273 Nm έναντι 265 Nm). H ισχύς αυτή περνάει πολύ πιο ομαλά στους εμπρός τροχούς σε σχέση με το προηγούμενο 9-3, κάτι που οφείλεται τόσο στο πιο στιβαρό πλαίσιο όσο και στην πιο γραμμική απόδοση του κινητήρα. Ο "εκρηκτικός" χαρακτήρας στο πάτημα του γκαζιού είναι στοιχείο το οποίο δε συνοδεύει τον καινούργιο κινητήρα, ο οποίος κυρίως κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. ανταποκρίνεται με αρκετή υστέρηση σε ένα απότομο πάτημα του γκαζιού. Ωστόσο όσο οι ρυθμοί περιστροφής του κινητήρα αυξάνονται με την έντονη πίεση στο δεξιό πεντάλ η βελόνα του ταχύμετρου "ανεβαίνει" σε ρυθμούς... στροφόμετρου, χωρίς όμως αυτό να γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτό στον οδηγό -αν δεν κοιτάξει το ταχύμετρο- και τους υπόλοιπους επιβάτες.
Ο νέος δίλιτρος κινητήρας του 9-3 απέδωσε στο δυναμόμετρο 191 ίππους έναντι 175 που ανακοινώνει η Saab. To βασικό μειονέκτημά του είναι η υστέρηση απόκρισης στις χαμηλές στροφές λειτουργίας.