ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/11/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/11/2002

ΔΟΚΙΜΗ
Daihatsu YRV Turbo

 

Διαφορετική προσέγγιση...
 

Όταν όλα τα υψηλών επιδόσεων μικρά αυτοκίνητα είναι 3θυρα και διαθέτουν ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα, η Daihatsu κάνει την... υπέρβαση και τροφοδοτεί το -αποκλειστικά- 5θυρο με τα πολυχρηστικά χαρακτηριστικά YRV με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,3 λίτρων απόδοσης 130 ονομαστικών ίππων. Αρκούν ωστόσο τα παραπάνω στοιχεία για να κάνουν τη διαφορά στην κατηγορία;

Η Daihatsu τα τελευταία χρόνια καινοτομεί τεχνολογικά στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων (στην οποία έχει μακρά παράδοση) με την παρουσίαση των τετρακίνητων εκδόσεων (Sirion) αλλά και του σειριακού τύπου-αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, στο οποίο οι αλλαγές των ταχυτήτων επιτυγχάνονται και μέσω των πλήκτρων (+,-) στο τιμόνι. Συνεχίζοντας λοιπόν τις νέες προτάσεις αυτήν τη φορά στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων και ύστερα από απουσία 9 χρόνων (το υπερτροφοδοτούμενο Charade με τον κινητήρα του 1,0 λίτρου απόδοσης 101 ίππων σταμάτησε να παράγεται το 1993), η Daihatsu μπαίνει ξανά στο "παιχνίδι" με το YRV Turbo. 
Για το τελευταίο, πριν ακόμα το οδηγήσουμε, έχοντας στο νου ότι πρόκειται για ένα ελαφρύ αυτοκίνητο με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 130 ονομαστικών ίππων, είχαμε σχηματίσει μία θετική εικόνα όσον αφορά τις επιδόσεις. Αυτό αποδείχτηκε και στην πράξη κατά την οδηγική επαφή που είχαμε με το αυτοκίνητο, στο οποίο το μηχανικό σύνολο αποτελεί το πιο δυνατό "χαρτί", καθώς επιταχύνει το YRV Turbo σε ρυθμούς που θα ζήλευαν μεγαλύτερου κυβισμού και κατηγορίας αυτοκίνητα. 
Πριν ακόμα διανύσει κάποιος τα πρώτα μέτρα με το YRV Turbo, θα παρατηρήσει από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ότι δεν πρόκειται για τη "νορμάλ" έκδοση. Οι αλλαγές εξωτερικά είναι διακριτικές, ωστόσο αρκούν για να τονίσουν τον σπορτίφ χαρακτήρα του μοντέλου. Κοιτώντας από μπροστά το YRV Turbo, οι διαφορές εντοπίζονται στην τοποθέτηση εισαγωγής αέρα στο καπό για την ψύξη του intercooler και την προσθήκη των στρογγυλών φωτιστικών σωμάτων ομίχλης στον προφυλακτήρα. Αλλαγές υπάρχουν και στο πίσω τμήμα του αμαξώματος, οι οποίες εντοπίζονται στα φωτιστικά σώματα με το διάφανο κάλυμμα και το χρωμιωμένο κάτοπτρο, καθώς και στην τοποθέτηση αεροδυναμικού βοηθήματος στο τελείωμα της οροφής. Μικρές αισθητικές τροποποιήσεις υπάρχουν και στο εσωτερικό της κορυφαίας έκδοσης του YRV. Αυτές αφορούν το πιο σκούρο χρώμα των πλαστικών τμημάτων, τη σπορτίφ αισθητική των καθισμάτων και το διαφορετικής σχεδίασης τιμόνι, το οποίο φέρει τα πλήκτρα + και - για τις αλλαγές των ταχυτήτων του σειριακού τύπου κιβωτίου ταχυτήτων Steershift. Εκεί όπου διακρίνεται ο θάλαμος επιβατών του YRV Turbo είναι οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες. 
Τα χαρακτηριστικά τα οποία αποτελούν τον πιο σημαντικό λόγο που θα επιλέξει κάποιος ένα υψηλών επιδόσεων μικρό αυτοκίνητο είναι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στη σβέλτη οδήγηση, η αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό και βέβαια η ενεργητική ασφάλεια. Σε αυτούς τους τομείς το YRV Turbo ανταποκρίνεται με ικανοποιητικό τρόπο σε σχέση με τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας, αρκεί ο οδηγός να έχει κάποια εμπειρία στην οδήγηση δυνατών προσθιοκίνητων αυτοκινήτων. Ωστόσο το στοιχείο που δεν ταιριάζει με το σπορτίφ ύφος του YRV Turbo είναι η παραγωγή του μόνο με το σειριακού τύπου-αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (το οποίο διακρίνεται για την πολύ καλή λειτουργία του σε σχέση με αντίστοιχα συστήματα άλλων κατά πολύ ακριβότερων εταιρειών), καθώς με ένα μηχανικό θα έδινε τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί καλύτερα την ισχύ του κινητήρα και να κινηθεί με την κατάλληλη σχέση σε ένα δρόμο με στροφές. 
Το αντίτιμο για τα παραπάνω χαρακτηριστικά του YRV Turbo ανέρχεται στα 16.990 ευρώ, τιμή σχετικά αυξημένη σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ο εξοπλισμός που διαθέτει είναι πολύ καλός, καθώς περιλαμβάνονται όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις, air condition, ABS, δύο μετωπικοί αερόσακοι, ζάντες αλουμινίου και ράδιο Cd. Το αυτοκίνητο της δοκιμης διέθεται και γυάλινη οροφή, η οποία είναι στον προαιρετικό εξοπλισμό.


Στο πίσω τμήμα του αμαξώματος του YRV Turbo οι διαφορές σε σχέση με το βασικό μοντέλο εντοπίζονται στα φωτιστικά σώματα και στην προσθήκη αεροδυναμικού βοηθήματος στο τελείωμα της οροφής.


Η εισαγωγή αέρα στο καπό εκτός από αισθητική αναβάθμιση είναι χρήσιμη για την ψύξη του intercooler.


Τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω φωτιστικά σώματα με τη δυναμική σχεδίαση, συνάδουν στη σπορτίφ εικόνα του αμαξώματος.

 ΔΟΚΙΜΗ Daihatsu YRV Turbo
 
Διαφορετική προσέγγιση...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Δυνατός, εύστροφος και ελαστικός κινητήρας 
Σύνεση στο γκάζι σε κακής ποιότητας δρόμους
Σύμφωνο με τα σύγχρονα πρότυπα παθητικής ασφάλειας