Το κορυφαίο μοντέλο της σειράς 307 είναι ένα πολιτισμένο GT αυτοκίνητο το οποίο πάνω απ' όλα προσφέρει άνεση και υψηλά επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Ωστόσο ο κινητήρας των 2,0 λίτρων είναι μέτριας απόδοσης.
Eίναι πλέον γεγονός ότι οι κορυφαίες σπορτίφ εκδόσεις πολλών νέων μοντέλων διαφόρων εταιρειών έχουν αποβάλλει τον απόλυτο χαρακτήρα που διέκρινε τις παλαιότερες, με στόχο τα όσο το δυνατόν πιο πολιτισμένα χαρακτηριστικά. Κάτι ανάλογο ισχύει και για το Peugeot 307 2,0 το οποίο αν το φέρουμε σε άμεση σύγκριση με το 306 2,0 GTi το οποίο αντικαθιστά θα παρατηρήσουμε τη διαφορετική φιλοσοφία μεταξύ τους, καθώς το μεν πρώτο είναι σαφώς πιο πολιτισμένο, ενώ το 306 ήταν ένα απόλυτο μικρομεσαίο GTi.
Εξωτερικά η κορυφαία έκδοση του 307 ξεχωρίζει διακριτικά από τις μικρότερες εκδόσεις, καθώς τα πλαστικά προστατευτικά τμήματα στα πλαϊνά του αμαξώματος, όπως και αυτά στους προφυλακτήρες, είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος. Συνολικά σε σχέση με τις "μικρότερες" εκδόσεις δεν παρατηρείται καμία άλλη διαφορά όσον αφορά το αμάξωμά του το οποίο παραμένει ακριβώς ίδιο. Κύρια χαρακτηριστικά του παραμένουν τα ευμεγέθη εμπρός τριγωνικά φωτιστικά σώματα, η έντονη κλίση του παρμπρίζ που δείχνει σαν ενιαίο τμήμα με το καπό και το αυξημένο ύψος του αμαξώματος.
Στο εσωτερικό του 2λιτρου 307 συναντώνται πολύ καλής ποιότητας πλαστικά τμήματα στα οποία όμως παρατηρούνται ορισμένες ατέλειες στο φινίρισμα. Θετικό είναι το γεγονός για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου ότι ακόμα και 5 ενήλικοι επιβάτες θα μετακινηθούν χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις στα άνετα καθίσματα. Αρκετά καλή είναι και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, του οποίου το σχήμα είναι επίπεδο και εκμεταλλεύσιμο.
Η ρύθμιση της ανάρτησης του κορυφαίου 307 έχει σαν στόχο να διατηρεί σε αρκετά καλά επίπεδα -δεδομένου του χαρακτήρα του αυτοκινήτου- την άνεση των επιβατών, αλλά παράλληλα να είναι σε θέση να ικανοποιήσει τον οδηγό που θα θελήσει να κινηθεί σβέλτα. Σε δρόμο με στροφές η συμπεριφορά του αμαξώματος παρουσιάζει ουδέτερα χαρακτηριστικά, ενώ όταν πιεστεί θα αρχίσει να γλιστράει το εμπρός μέρος, φαινόμενο το οποίο είναι ελεγχόμενο. Στην ευθεία ο οδηγός δε θα αντιμετωπίσει πρόβλημα με την σταθερότητα του αμαξώματος κινούμενος ακόμα και σε ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες. Το σύστημα διεύθυνσης του 307 2,0 έχει αρκετά καλή αίσθηση και απόκριση, κάτι που ισχύει και για τα φρένα του τα οποία ωστόσο προσδίδουν μέτριες τιμές επιβράδυνσης (100-0 χλμ./ώρα 48,2 μέτρα).
Η τιμή του κορυφαίου 307 κυμαίνεται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα (6.980.000) δρχ. αν υπολογίσουμε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 2,0 λίτρων και πλούσιο εξοπλισμό.
Τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω φωτιστικά σώματα του 307 προσδίδουν δυναμισμό στο αμάξωμά του.
Στις στροφές το 307 2,0 είναι σε θέση να κινηθεί απροβλημάτιστα καθώς παρουσιάζει ουδέτερα χαρακτηριστικά. Ελεγχόμενα υποστροφικά φαινόμενα θα παρουσιαστούν όταν το αυτοκίνητο πιεστεί.
ΔΟΚΙΜΗ Peugeot 307 2,0 3d XSi Με πολιτισμένα χαρακτηριστικά