Το νέο Panda είναι...
γεγονός! Βασισμένο σχεδιαστικά και
μηχανικά στο πρωτότυπο Ecobasic διατηρεί τη
φιλοσοφία των "μίνι" αυτοκινήτων
της Fiat, ακολουθεί τις σύγχρονες
τεχνολογικές τάσεις και πρόκειται να
παρουσιαστεί το 2003.
Κινητήρας 1,2 JTD από Ecobasic και 1,0
βενζίνης από Opel
Σίγουρα
τα αυτοκίνητα που έχουν μείνει για πολλά
χρόνια στην παραγωγή, χωρίς με το
πέρασμα του χρόνου να αλλοιωθεί ο
χαρακτήρας τους, μετριούνται στα...
δάχτυλα. Το "αειθαλές" Fiat Panda, που
παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης
το 1980, συνεχίζει την πολύ καλή του πορεία
μέχρι και σήμερα λόγω του πολύ χαμηλού
κόστους απόκτησης αλλά και συντήρησης.
Ομως τα "μίνι" αυτοκίνητα πλέον
είναι ολοκληρωμένα σε όλους τους τομείς
και δεν παρουσιάζουν ελλείψεις τόσο
στον εξοπλισμό άνεσης όσο και σε επίπεδο
ασφάλειας, κάτι που δεν ισχύει για το Fiat
Panda και είναι φυσιολογικό αν
αναλογιστούμε τα δεδομένα της εποχής
όπου παρουσιάστηκε. Το νέο Panda,
αναμένεται να παρουσιαστεί το 2003.
Διατηρεί τη φιλοσοφία τόσο του Seicento όσο
και του υπάρχοντος Panda, που
χαρακτηρίζονται από τις μικρές τους
διαστάσεις, την έξυπνη εκμετάλλευση των
χώρων, την ασφαλή οδική συμπεριφορά και
κυρίως το πολύ χαμηλό κόστος συντήρησης.
Καινοτομεί όμως τεχνολογικά και
σχεδιαστικά γιατί βασίζεται στο
πρωτότυπο Ecobasic. Το αμάξωμά του είναι
ψηλό και φαρδύ θυμίζοντας έντονα μικρό
πολυμορφικό αυτοκίνητο ενώ εντύπωση
κάνει το μήκος του που θα περιορίζεται
μόλις στα 3 μέτρα! Παρ' όλο το ιδιαίτερα
μικρό μήκος του που θα κάνει εύκολη τη...
ζωή του οδηγού κατά την κίνηση μέσα στην
πόλη, οι υπόλοιποι επιβάτες δεν θα
αντιμετωπίσουν χωροταξικά προβλήματα
λόγω της έξυπνης διαμόρφωσης του
εσωτερικού -κάτι για το οποίο φημίζεται
η Ιταλική εταιρεία- και οι συνολικά 4
επιβάτες θα είναι σε θέση να
μετακινηθούν χωρίς ιδιαίτερες
παραχωρήσεις. Παράλληλα θα παράγεται σε
3θυρο και 5θυρο αμάξωμα προς όφελος της
πρακτικότητας σε αντίθεση με το Seicento και
το Panda που διατίθενται μόνο 3θυρα. Επίσης
το εσωτερικό θα είναι ιδιαίτερα
λειτουργικό με διάφορες θέσεις για
μικροαντικείμενα ενώ η θέση του
επιλογέα θα βρίσκεται στο ταμπλό
αυξάνοντας έτσι το διαθέσιμο χώρο των
μπροστινών θέσεων. Παράλληλα η
εργονομία και η θέση των διάφορων
χειριστηρίων του ταμπλό ακολουθούν τα
σύγχρονα πρότυπα ενώ στην κεντρική
κονσόλα θα υπάρχει μία οθόνη πολλαπλών
ενδείξεων και το ενσωματωμένο
ραδιοκασετόφωνο θυμίζοντας αυτοκίνητα
ανώτερης κατηγορίας. Το πλαίσιο του νέου
Panda με την κωδική ονομασία "Trino"
είναι τύπου χωροδικτυώματος (space frame) και
θα αποτελεί ενιαίο πλαίσιο για άλλα δύο
μελλοντικά μοντέλα της εταιρείας (Punto
και Seicento) μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο
το κόστος παραγωγής. H ανάρτησή του
ακολουθεί την "πεπατημένη" με
γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο
άξονα πίσω, μία λύση που ευνοεί τη
διάταξη των εσωτερικών χώρων και
παράλληλα έχει πολύ καλά οδικά
χαρακτηριστικά. Στον τομέα τον
κινητήρων θα εξοπλίζεται με τον
υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα
με σύστημα κοινής γραμμής τροφοδοσίας 1,2
JTD που παρουσιάστηκε στο Ecobasic ο οποίος
αποδίδει 61 ίππους και 160Nm ροπής, ενώ
υπάρχει πιθανότητα να εφοδιάζεται και
με κινητήρες πετρελαίου από την Ford ή τον
όμιλο PSA. Παράλληλα από την Opel -μετά την
πρόσφατη συνεργασία μεταξύ των δύο
ομίλων GM και Fiat- θα εφοδιάζεται με τον
κινητήρα των 1.000 κ.εκ. της σειράς Ecotec που
αποδίδει 54 ίππους, καθώς και με
συστήματα μετάδοσης.
Το νέο Fiat Panda θα
παρουσιαστεί το 2003 αντικαθιστώντας το
υπάρχον μοντέλο ύστερα από 23 χρόνια (!)
παραγωγής βασιζόμενο τόσο σχεδιαστικά
όσο και μηχανολογικά στο πρωτότυπο Ecobasic.
Θα διατηρεί τη φιλοσοφία των "μίνι"
αυτοκινήτων της Ιταλικής εταιρείας (χώρους,
πρακτικότητα, χαμηλά έξοδα συντήρησης)
και θα πληροί όλα τα στάνταρ των
σύγχρονων αυτοκινήτων.
Εντύπωση
προκαλεί η εμφάνισή του με το μεγάλο
ύψος της οροφής που θυμίζει μικρό
πολυμορφικό μοντέλο αλλά και το μήκος
του που θα κυμαίνεται γύρω στα τρία
μέτρα. Ομως η έξυπνη εκμετάλλευση του
εσωτερικού και η σχεδίαση με το μικρό
μπροστινό πρόβολο διαμορφώνουν άνετους
χώρους για τέσσερις επιβάτες.
Για την
τελική εμφάνιση του νέου Fiat Panda υπάρχουν
δύο εκδοχές, μία πιο νεανική και μία πιο
συντηρητική. Και στις δύο περιπτώσεις
διατηρείται σχεδόν το κεντρικό μέρος
ενώ αλλάζει το μπροστινό τμήμα, δίνοντας
στο αυτοκίνητο έναν ξεχωριστό χαρακτήρα
που δεν θυμίζει άλλη πρόταση της
κατηγορίας. Θα παράγεται σε 3θυρο και 5θυρο
αμάξωμα.