H
Renault προτίθεται να εξελίξει ένα νέο όχημα για την κατηγορία
των GT ενισχύοντας το προφίλ του τμήματος Renault Sport. Στο
πλαίσιο αυτό εξετάζεται ακόμη και η χρησιμοποίηση του ονόματος
Alpine, γεγονός που θα σηματοδοτήσει την επιστροφή ενός "θρύλου"
στην επικαιρότητα.
Το κατασκοπευτικό σχέδιο δίνει μια πρώτη γεύση σχετικά με
την εμφάνιση που θα έχει το νέο όχημα για την κατηγορία των
GT που φέρεται να ετοιμάζει η Renault. Το νέο μοντέλο ενδέχεται
να φέρει και την ονομασία Alpine, γεγονός που θα ενισχύσει
τον σπορ χαρακτήρα του.
Ενας
από τους βασικούς στόχους της Renault για το άμεσο μέλλον
είναι η ενίσχυση του τμήματος Renault Sport και η συνολική
τόνωση του αγωνιστικού προφίλ της εταιρείας. Το σημαντικότερο
βήμα της Γαλλικής εταιρείας προς αυτήν την κατεύθυνση είναι
φυσικά η απόφαση για επανεμπλοκή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα
της Formula 1 από τη σεζόν 2002. Εκτός όμως από τη συμμετοχή
στα Grand Prix της F1, η Renault θα επιχειρήσει μια επανατοποθέτηση
στην κατηγορία των σπορ οχημάτων παραγωγής, μια προσπάθεια
που έχει αναλάβει η Renault Sport.
Το τμήμα αυτό θα αποκτήσει μια αυτόνομη γκάμα προϊόντων αρχής
γενομένης με το λανσάρισμα ειδικών εκδόσεων για το Avantime
ή ακόμη και το Vel Satis όταν αυτό θα λανσαριστεί στην αγορά
ως το μεγάλο και πολυτελές μοντέλο της φίρμας. Πληροφορίες
από το διεθνή χώρο αναφέρουν πάντως ότι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα
project της Renault Sport βρίσκεται ήδη υπό εξέλιξη και μάλιστα
πρόκειται να παρουσιαστεί επίσημα στην προσεχή Εκθεση της
Γενεύης το Μάρτιο του 2001.
Το νέο αυτό μοντέλο θα είναι η κορυφαία σπορ πρόταση της Renault
η οποία προκειμένου να εξασφαλίσει εν μέρει την επιτυχία του
σχεδίου της, φέρεται διατεθειμένη να χρησιμοποιήσει ξανά μετά
από αρκετά χρόνια το όνομα της Alpine, της εταιρείας που κυριάρχησε
στις αρχές της δεκαετίας του '70 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα
Ραλλύ, κερδίζοντας πολυάριθμες νίκες αλλά και τον τίτλο της
πρωταθλήτριας για τη σεζόν του 1971.
Η Alpine είναι στενά συνδεδεμένη με τη Renault, καθώς χρησιμοποιούσε
πολλούς κινητήρες και μηχανικά μέρη τόσο για τα αγωνιστικά
όσο και για τα οχήματα παραγωγής. H πιο γνωστή κατασκευή της
Alpine είναι η Α110 (Berlinetta) του 1963, η οποία λόγω του
χαμηλού της βάρους και του "στησίματος" των αναρτήσεων
πετύχαινε πολύ καλά αποτελέσματα στους αγώνες. Τελευταίο μοντέλο
της Renault Alpine ήταν η Α610 Turbo η οποία σταμάτησε να
παράγεται περίπου στις αρχές του 1994.
Οριστικές αποφάσεις πάντως δεν έχουν ακόμη παρθεί σχετικά
με την αναβίωση του ονόματος ενώ δεν υπάρχει καμία επίσημη
ανακοίνωση γύρω από το θέμα αυτό. Ενα από τα εμπόδια που ίσως
αντιμετωπίσει η Renault αφορά φυσικά το δικαίωμα χρήσης του
ονόματος έξω από τα σύνορα της Γαλλίας, κάτι που σύμφωνα με
διεθνείς κύκλους δύσκολα θα της παραχωρηθεί.
Σε ό,τι αφορά το νέο μοντέλο αυτό καθ' εαυτό, τα πρώτα κατασκοπευτικά
σχέδια αποκαλύπτουν την πρόθεση της εταιρείας να μετουσιώσει
στο νέο της GT πολλά ρετρό στοιχεία προσαρμοσμένα φυσικά στις
σύγχρονες αισθητικές ανάγκες.
Ο θάλαμος των επιβατών βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο του αμαξώματος
ενώ το μεγάλο εμπρός παρμπρίζ και τα τονισμένα φτερά δημιουργούν
ένα επιθετικό σύνολο.
Από πλευράς μηχανικών μερών οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο
για χρήση της μηχανολογικής πλατφόρμας του Clio Sport V6,
γεγονός που σημαίνει ότι στο πίσω μέρος του νέου Renault θα
τοποθετηθεί το τρίλιτρο 24βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 230
ίππων που εφοδιάζει και την κορυφαία έκδοση του μικρού Γαλλικού
μοντέλου.
Η Α110 είναι πιθανότατα
η πιο διάσημη δημιουργία της Alpine. Παρουσιάστηκε το 1963 και
εντυπωσίασε με τη σχεδίαση αλλά και τις επιδόσεις της στους
αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ραλλύ.
Το τελευταίο μοντέλο της Alpine είναι η Α610 Turbo. Η παραγωγή
της σταμάτησε το 1994 έπειτα από σχετική απόφαση της Renault.
Στο πίσω μέρος του νέου Renault
θα τοποθετηθεί ο V6 κινητήρας των 2.946 κ.εκ. (μικρή φωτό) που
εφοδιάζει και την κορυφαία έκδοση του κορυφαίου Clio.