Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/12/2000
Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/12/2000
ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΑ 
Renault Twingo

 
Πολυμορφική  μεταμόρφωση
 

Η Γαλλική εταιρεία έχει επιστρατεύσει όλες τις ικανότητες του σχεδιαστικού της τμήματος και τα τελευταία τεχνολογικά επιτεύγματα που διαθέτει, με στόχο να παρουσιάσει νέα μοντέλα που θα της προσφέρουν ένα μεγαλύτερο ποσοστό στην πίτα των πωλήσεων αυτοκινήτων, παγκοσμίως. Ενα από τα μοντέλα που αναμένεται να "παρασυρθούν" από αυτόν τον άνεμο αλλαγών είναι και το γνωστό Renault Twingo. 

Η παρουσίαση του πρώτου Renault Twingo έδωσε μια νέα ώθηση στην κατηγορία των ”μικρών” κυρίως λόγω της πρωτοποριακής σχεδίασής του και των μεγάλων χώρων που διέθετε. Πρόσφατα η εταιρεία παρουσίασε και στη χώρα μας μια facelift έκδοση του μοντέλου με το νέο 16βάλβιδο κινητήρα χωρητικότητας 1.149 κ.εκ. που θα αποδίδει 76 ονομαστικούς ίππους. Ομως οι δημιουργικές ανησυχίες της Renault δεν σταματούν στην προσπάθεια να κατασκευάσει ένα μοντέλο που θα μπορεί να ανταγωνιστεί σε κάθε επίπεδο τα σύγχρονα Opel Agila και Suzuki Wagon R+. Γι ’ αυτόν το λόγο ήδη έχει ξεκινήσει η δημιουργία ενός νέου Twingo που όπως φαίνεται από τα πρώτα σχέδια διαφοροποιείται ριζικά από το υπάρχον μοντέλο. Στα πρώτα στάδια της δημιουργίας του νέου μοντέλου όπως είναι φυσικό υπάρχουν αρκετές εναλλακτικές σχετικά με την ταυτότητα του μοντέλου. Οι δύο επιλογές που απασχολούν στους κύκλους της Renault είναι οι εξής: Α- Στη περίπτωση που οι άνθρωποι της Renault εξετάσουν το ενδεχόμενο να κινηθούν στα ίδια βήματα που ακολουθήθηκαν στη δημιουργία του πρώτου Twingo σχεδιάζοντας ένα μοντέλο που θα περιλάμβανει στοιχεία από το Renault Super 5 και το πρώτο Renault 5, το αποτέλεσμα ουσιαστικά θα είναι ένα Twingo MK2. Β- Η δεύτερη και επικρατέστερη άποψη αναφέρεται στη δημιουργία ενός νέου σχήματος ξεκινώντας από ”λευκό χαρτί”. Αυτήν την εξέλιξη υποστηρίζει και ο επικεφαλής της εταιρείας, Louis Schweitzer, που επισημαίνει την ανάγκη για μεγάλους χώρους στο εσωτερικό και υψηλά επίπεδα λειτουργικότητας. Ετσι λοιπόν οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι το νέο μοντέλο θα είναι μεγαλύτερο σε μήκος από τον προκάτοχό του και θα φτάνει τα 3,5 μέτρα ενώ αυξημένο θα είναι και το ύψος του. Πάντως το ύψος του μοντέλου θα είναι μικρότερο από τα 1.695 εκατοστά του Opel Agila, καθώς ο κ. Schweitzer υποστηρίζει ότι στη συγκεκριμένη κατηγορία τα μοντέλα πρέπει να διαθέτουν χαμηλό κέντρο βάρους καθώς αυτό βελτιώνει την οδική συμπεριφορά τους. Από τα πρώτα σχέδια γίνεται αντιληπτό πως το μελλοντικό Twingo διαφοροποιείται ριζικά από το υπάρχον μοντέλο. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα έχουν τριγωνικό σχήμα και διάφανο κρύσταλλο. Στο καπό, που συνεχίζει τη μεγάλη κλίση που δημιουργεί το παρμπρίζ, φιλοξενούνται οι μεγάλες εισαγωγές αέρα που πλαισιώνουν το λογότυπο της εταιρείας. Ο -μεγάλων διαστάσεων- προφυλακτήρας διαθέτει μια επίσης μεγάλη εισαγωγή αέρα. Χαρακτηριστικά στοιχεία του πλαϊνού μέρους είναι τα εξογκωμένα φτερά καθώς και δύο νεύρα που διασχίζουν τις θύρες. Στο πίσω μέρος του μελλοντικού Twingo δεσπόζει το τεράστιο λογότυπο της εταιρείας και η φουτουριστική σχεδίαση των τετράγωνων φωτιστικών σωμάτων. Στο εσωτερικό κύριο μέλημα των ανθρώπων της εταιρείας ήταν η αύξηση των χώρων κάτι που επιτυγχάνεται λόγω των μεγαλύτερων διαστάσεων του μοντέλου. Η παρουσίαση του μοντέλου τοποθετείται χρονικά μέσα στο 2003 ενώ δεν έχει γίνει γνωστή η γκάμα των κινητήρων που θα χρησιμοποιεί. Πάντως θεωρείται βέβαιο θα περιλαμβάνει το νέο κινητήρα που διατίθεται και στην υπάρχουσα facelift έκδοση του μοντέλου.



Η σχεδίαση του μελλοντικού Renault Twingo διαφοροποιείται πλήρως από το υπάρχον μοντέλο ενώ αυξάνονται σημαντικά και οι εξωτερικές διαστάσεις.


Η μοντέρνα σχεδίαση του Twingo αναμένεται να είναι από τα μεγαλύτερά του προτερήματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τετράγωνα πίσω φωτιστικά σώματα.
 

Ο κινητήρας των 1.298 κ.εκ. του Suzuki Wagon R+ διακρίνεται για τις επιδόσεις του και τα χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου.
 

Από τα δυνατά ατού του Opel Agila είναι οι μεγάλοι χώροι καθώς και η καλή σχέση αξίας-τιμής του.