Όταν η Honda παρουσίασε το Civic με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων, ταρακούνησε αρκετά τα νερά του ανταγωνισμού με την τεχνολογία και τον κινητήρα που διέθετε το μοντέλο, ακόμα και στην απλή έκδοση χωρίς το χαρακτηριστικό VTi.
Εξωτερικά, το μοντέλο είναι απλό σε σχεδίαση χωρίς υπερβολές, τονίζοντας ότι δημιουργήθηκε για οικογενειάρχες. Περνώντας στο εσωτερικό την πρώτη εντύπωση κλέβουν η ποιότητα των υλικών και η καλή εργονομία. Το ταμπλό με την καλή ποιότητα πλαστικών δίνει την εντύπωση ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου, η σχεδίαση του πίνακα οργάνων χωρίς να είναι εντυπωσιακή χαρακτηρίζεται από την καλή εργονομία αλλά και από την καλή αναγνωσιμότητα των οργάνων, ενώ η έλλειψη τριγμών γίνεται ιδιαίτερα αισθητή.
Το γενικότερο φινίρισμα των πλαστικών και όχι μόνο μερών αποδεικνύει την πολύ καλή δουλειά που έγινε από τους μηχανικούς της Honda. Τα καθίσματα είναι βολικά και με αρκετά καλή πλευρική στήριξη, ενώ πίσω θα κινηθούν με άνεση δύο άτομα. Ο τρίτος θα χρειαστεί να κάνει κάποιες παραχωρήσεις, αλλά και πάλι θα φιλοξενηθεί σχετικά άνετα, ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια. Ο χώρος των αποσκευών έχει χωρητικότητα 380 λίτρων, τιμή αρκετά ικανοποιητική για την κατηγορία, ενώ στη φόρτωση βοηθούν τόσο το κανονικό του σχήμα, όσο και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.
Σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά του Ιαπωνικού μοντέλου στο δρόμο, αποδεικνύεται ένας πιστός σύντροφος που δεν θα παρουσιάσει εύκολα κάποιο μηχανικό ή άλλο πρόβλημα. Ο κινητήρας, εκτός από αξιόπιστος, παρουσιάζεται και πρόθυμος, προσφέροντας στο μοντέλο ικανοποιητικές επιδόσεις και ενεργητική ασφάλεια. Στις στροφές διατηρεί εύκολα την επιθυμητή πορεία που έχει επιλέξει ο οδηγός, ακόμα και όταν οι ταχύτητες κίνησης ανέβουν αρκετά. Παρουσιάζεται σχεδόν ουδέτερο, με μικρές τάσεις υπερστροφής στο άφημα του γκαζιού, αντίδραση που ο έμπειρος οδηγός θα εκμεταλλευτεί αρκετά εύκολα ώστε να τοποθετήσει ακόμα πιο καλά το αυτοκίνητο. Σε γενικές γραμμές οι αντιδράσεις του είναι προβλέψιμες και εύκολα ελεγχόμενες, ακόμα και από έναν όχι πολύ έμπειρο οδηγό.