Τα μοντέλα της Honda χαρακτηρίζονται από τις προηγμένες τεχνολογικές εφαρμογές που φέρουν στους κινητήρες τους και έχουν ως αποτέλεσμα την πολύ καλή απόδοσή τους. Η αιχμή του δόρατος της ιαπωνικής αυτής εταιρείας στην κατηγορία των GT ακούει στο κωδικό όνομα VTi και έχει κάτω από το καπώ του κινητήρα ένα πραγματικό
"διαμάντι".
Η απόδοση του κινητήρα αυτού φτάνει τη
"μαγική" τιμή των 100 ίππων ανά λίτρο. Το 16βάλβιδο σύνολο των 1.595 κ.εκ., με σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, αποδίδει 160 εργοστασιακούς ίππους στις 7.600 σ.α.λ. Αυτό σημαίνει πως, τουλάχιστον θεωρητικά, η δύναμη αποδίδεται ψηλά. Κάτι τέτοιο όμως δεν συμβαίνει, αφού ο κινητήρας είναι αρκετά ελαστικός και έχει αρκετή ροπή από χαμηλά, κινώντας εντυπωσιακά το αυτοκίνητο.
Στο δρόμο το Civic VTi είναι υποστροφικό, ενώ με απότομες αλλαγές στην κατανομή του βάρους εμφανίζει και υπερστροφικές τάσεις, οι οποίες όμως είναι εύκολα ελεγχόμενες, χάρη στην ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει σωστή κλιμάκωση, βοηθώντας τον οδηγό να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα. Η μόνη παραφωνία στο σύνολο έρχεται από τα φρένα, που τείνουν να χάνουν την αποτελεσματικότητά τους στην παρατεταμένη χρήση.
Οι εσωτερικοί χώροι του Civic είναι αυξημένοι σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και αυτό οφείλεται στην αύξηση του συνολικού μήκους του αυτοκινήτου κατά 11 εκατοστά. Ετσι, οι πίσω επιβάτες κάθονται πιο άνετα, ενώ οι μπροστά ίσως να ενοχληθούν από την ύπαρξη ηλιοροφής, που μειώνει το διαθέσιμο ύψος και από την έντονη κλίση του παρμπρίζ. Ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός, ενώ η χωρητικότητα μπορεί να αυξηθεί με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, στα 600 λίτρα.
Η ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό είναι πολύ καλή και η χρήση καλών υλικών είναι εμφανής. Χαρακτηριστική είναι και η έλλειψη τριγμών στο εσωτερικό, καθώς και η πολύ καλή ηχομόνωση, που ενισχύει το αίσθημα της άνεσης στους επιβάτες.