Το νέο 9-3 Convertible εκπέμπει δυναμισμό και κομψότητα, επιθετικότητα και κύρος με την ίδια ευκολία και αμεσότητα.
Το νέο Saab 9-3 Convertible γοητεύει και εύκολα σε παρασύρει εκτός των συμβάσεων της καθημερινής μετακίνησης. Ωράρια, άγχη και λοιπές υποχρεώσεις, αφήστε τα στην άκρη.
Ένας από τους παραδοσιακούς "παίκτες" στην κατηγορία των κάμπριο οχημάτων και δη των τετραθέσιων και πολυτελών είναι αναμφίβολα η Saab. To λανσάρισμα του 9-3 Sport Sedan περίπου το φθινόπωρο του 2002 αποτέλεσε μια σημαντική σχεδιαστική αλλά και τεχνική "στιγμή" για τη Σουηδική εταιρεία-μέλος του ομίλου της General Motors με αποτέλεσμα η ανοικτή έκδοση του οχήματος να αναμένεται με ενδιαφέρον.
Το εγχείρημα της κατασκευής της κάμπριο έκδοσης του 9-3 εμφανίζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς η εταιρεία από το σεντάν αμάξωμα προχώρησε κατευθείαν στο κάμπριο χωρίς να έχει προηγηθεί μία τρίθυρη ή κουπέ εκδοχή η οποία ενδεχομένως να αποτελούσε καλύτερη βάση. Ωστόσο το 9-3 μοιράζεται τις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις με το τετράθυρο καθώς και το ίδιο μεταξόνιο ενώ αισθητικά κοινά στοιχεία αποτελούν ολόκληρο το εμπρός μέρος και η κολόνα του παρμπρίζ (η γωνία κλίσης του παρμπρίζ είναι επίσης όμοια).
Από εκεί και έπειτα το αυτοκίνητο ανασχεδιάστηκε. Ο πίσω πρόβολος είναι σαφώς πιο ογκώδης, ενώ η χρήση καμπύλων γραμμών είναι εκτεταμένη σε αυτό το άκρο του 9-3. Τα δε φωτιστικά σώματα είναι τοποθετημένα πιο ψηλά, έχουν διαφορετική σχεδίαση και μέγεθος και "αγκαλιάζουν" τις στρογγυλεμένες άκρες του αμαξώματος. Με την οροφή κλειστή το όχημα είναι αρκετά ελκυστικό ενώ όταν η οροφή "λείπει" εκπέμπει αναμεμειγμένα "κύματα" δυναμισμού, κομψότητας και -έντονου- κύρους. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε κατά τη σχεδίαση στην αεροδυναμική συμπεριφορά του οχήματος ειδικά όταν είναι κλειστό και ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι 0,34 (τιμή αρκετά ανταγωνιστική). Η μαλακή οροφή είναι ένα ευπρεπές δείγμα ευρωπαϊκής τεχνογνωσίας στον τομέα αυτό, καθώς τόσο η ποιότητα των -πολλαπλών- στρωμάτων της όσο και η αψεγάδιαστη εφαρμογή της σε παράθυρα και παρμπρίζ ευνοούν το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα και καθιστούν γαλήνια την ατμόσφαιρα στο εσωτερικό.
Σε έναν πιο σημαντικό τομέα, αυτόν της στιβαρότητας και της ακαμψίας, το 9-3 Convertible θα αποτελέσει έναν ισχυρό αντίπαλο. Οι τεχνικοί της φίρμας ενίσχυσαν το πλαίσιο σε πολλά καίρια σημεία (πίσω και κάτω από τα καθίσματα, εμπρός από το ταμπλό κ.λπ.) και μάλιστα με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτευχθεί μια αρχιτεκτονική "πλαίσιο μέσα στο πλαίσιο" η οποία φροντίζει για την καλύτερη σύνδεση του εμπρόσθιου και του οπίσθιου τμήματος.
Στο εσωτερικό οι χώροι είναι καλοί σε μέγεθος για τη μεταφορά τεσσάρων ενηλίκων και αρκετών αποσκευών ενώ το όχημα αποσπά εξαιρετικά σχόλια για την ποιότητα και τη συναρμολόγηση των επιμέρους τμημάτων αλλά κυρίως για το πολύ προσεγμένο φινίρισμα (π.χ. η βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος ματ επιφάνεια στο εσωτερικό χείλος των παραθύρων "κλέβει την παράσταση").
Συνολικά πρόκειται για ένα καλοσχεδιασμένο και μελετημένο όχημα και δεν αποτελεί έκπληξη η ανταγωνιστικότητά του στον τομέα των επιδόσεων και της οδικής συμπεριφοράς καθώς η πολύ στιβαρή πλατφόρμα του συνδυάζεται με ισχυρό δίλιτρο κινητήρα (175 ίππων στην έκδοση της δοκιμής και 210 στην Aero) και αποτελεσματικό σύστημα ανάρτησης.
To φινίρισμα και η ματ επιφάνεια στο εσωτερικό των θυρών στο χρώμα του αμαξώματος.
Η πρακτική λαβή για την αναδίπλωση και μετακίνηση του καθίσματος.
Δε μας άρεσε
Η μεγάλη διάμετρος της στεφάνης του τιμονιού.
Ο σχετικά "δύστροπος" επιλογέας ταχυτήτων.
Πολύ καλός ο κινητήρας
Κορυφαίος από πλευράς απόδοσης αλλά με κάποια υστέρηση στις χαμηλές στροφές είναι ο κινητήρας του Saab 9-3 2,0t.
Ο δίλιτρος κινητήρας του ανοικτού 9-3 είναι κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο και διαθέτει 16 βαλβίδες με δύο εκκεντροφόρους τοποθετημένους επικεφαλής και σύστημα διαχείρισης με το όνομα Trionic 8, εξελιγμένο "in-house" από την Saab. Με τη χρήση ενός υπερσυμπιεστή Garrett GT20 με μέγιστη τιμή πίεσης τα 0,7 bar έχει ως συνέπεια την προσφορά δύναμης με βελούδινο τρόπο και χωρίς να εμφανίζονται ξεσπάσματα ή άλλες εξάρσεις. Η ισχύς είναι υψηλή (183 ίπποι/5.510 σ.α.λ. στο δυναμόμετρο έναντι 175 που ανακοινώνονται από το εργοστάσιο) όπως και η ροπή 280 Nm/3.650 σ.α.λ. (έναντι 265 Nm που δηλώνει η Saab). Πρέπει να αναφερθεί βέβαια ότι στις χαμηλές στροφές περίπου μέχρι τις 2.000 σ.α.λ. η υστέρηση του turbo είναι αισθητή. Κατά τα λοιπά ο θόρυβος που παράγει είναι αισθητός χωρίς να ενοχλεί, ενώ και η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα.
Οροφή
H αποκάλυψη της καλλονής: Η οροφή λειτουργεί με τη βοήθεια υδραυλικού μηχανισμού και με το πάτημα ενός μόνο μπουτόν απαγκιστρώνεται και αποθηκεύεται σε ειδική θήκη στο χώρο αποσκευών. Ανθρώπινη εμπλοκή δεν απαιτείται σε κανένα στάδιο της διαδικασίας.