ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/6/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/6/2004
Test mtx
Seat Altea 1,6
Ισπανός επαναστάτης
Ο χαρακτηρισμός “δυναμικό” αφορά όχι μόνο τη σχεδίαση του Altea, αλλά και την οδική του συμπεριφορά.
Η Seat με το Altea ξεφεύγει από τα συνηθισμένα παρουσιάζοντας μια πρόταση που παντρεύει την σπορτίφ υπόσταση με τη χρηστικότητα, "παίζοντας" ουσιαστικά σε δύο κατηγορίες (μικρομεσαία hatchback και μικρομεσαία πολυχρηστικά).
Έχοντας δανειστεί την καλή βάση του γκρουπ VW σε επίπεδο μηχανικών μερών, η Seat παρουσίασε τη δική της πρόταση η οποία είναι τελείως διαφορετική από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα του ομίλου. Έτσι η Seat με το Altea δε "χτυπά" άμεσα τη μικρομεσαία κατηγορία αφού εκεί υπάρχει το Leon, όμως επιπλέον δεν τοποθετείται ξεκάθαρα και στην κατηγορία των μικρομεσαίων πολυχρηστικών. To Altea καταφέρνει και αμφιταλαντεύεται μεταξύ των δύο κατηγοριών αφού από άποψη χώρων και σχεδίασης (ενός όγκου) τοποθετείται στα μικρομεσαία πολυχρηστικά και από την άποψη της οδικής συμπεριφοράς στην κατηγορία των μικρομεσαίων πεντάθυρων αυτοκινήτων διεκδικώντας έτσι μερίδιο αγοράς και από τις δύο δημοφιλείς κατηγορίες. Η νέα αυτή κατηγορία ονομάζεται Multi Sport Vehicle (Σπορτίφ με πολυχρηστικά στοιχεία όχημα στα ελληνικά) κάτι το οποίο δεν έχουμε κανένα λόγο να το αμφισβητήσουμε αφού όντως το αυτοκίνητο έχει το "πάτημα" στο δρόμο ενός μικρομεσαίου σπορτίφ αυτοκινήτου και επιπλέον διαθέτει χώρους αντίστοιχους των μικρομεσαίων πολυχρηστικών. Σχεδιαστικά το Altea διαθέτει σπορτίφ και ιδιαίτερα ελκυστική εμφάνιση ενώ το σφηνοειδές του σχήμα εχει δύο έντονες ακμές στο πλάι, που θα αναγνωρίζονται πλέον σε όλες τις μελλοντικές προτάσεις της εταιρείας. Ο Walter De Silva για άλλη μια φορά κατάφερε να εκδηλώσει στο όνομα Seat το σπορτίφ ύφος του γκρουπ VW μέσω ενός ιδιαίτερα καλαίσθητου σχήματος. Παράλληλα προδιαθέτει για το τι μέλλει γενέσθαι στο σχεδιαστικό τομέα της εταιρείας, αφού σε λίγο το μελλοντικό Toledo και αργότερα το αναμενόμενο Leon (ενδεχομένως τρίθυρο ενός όγκου) θα βασίζονται σχεδιαστικά στο Altea. Έτσι το Altea αφήνει πίσω του τη συντηρητική σχεδίαση των πολυχρηστικών αυτοκινήτων και τις περιορισμένες χωροταξικές δυνατότητες των μικρομεσαίων συμβάλλοντας στην καλύτερη δυνατή λύση για τους νέους οικογενειάρχες. Στο εσωτερικό η σπορτίφ σχεδίαση είναι και εκεί ορατή με την κεντρική κονσόλα να δημιουργεί έναν ανεξάρτητο χώρο για τον οδηγό προσφέροντάς του καλή εργονομία. Ο επίπεδος χώρος αποσκευών και οι πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα που υπάρχουν στο εσωτερικό του Altea, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος αποτελούν στοιχεία που εκτιμώνται αλλά σε καμία περίπτωση δεν αρκούν για να του προσδώσουν έναν πολυχρηστικό χαρακτήρα αφού δεν υπάρχει δυνατότητα αφαίρεσής του. Το Altea αναμφισβήτητα εισέρχεται δυναμικά στην αγορά με κινητήρες 1,6 και 2,0 λίτρων (ο δεύτερος FSI). Η τιμή του Altea με τον 1,6 λίτρων κινητήρα ξεκινά από τα 17.200 ευρώ με εξοπλισμό που περιλαμβάνει 6 αερόσακους, κλιματισμό και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά

Μας άρεσε
Η κλιμάκωση του κιβωτίου "καλύπτει" τον αδύναμο κινητήρα.Η θέση οδήγησης
Δε μας άρεσε
Οι μεγάλες κολόνες του εμπρόσθιου αλλά και του πίσω παρμπρίζ περιορίζουν την ορατότητα.Το σποτ της όπισθεν δεν είναι αποτελεσματικό.
Κινητήρας
O 8βάλβιδος κινητήρας των 1,6 λίτρων αποδίδει 102 ίππους και προσδίδει ανταγωνιστικές επιδόσεις στο Altea, όσον αφορά τις επιταχύνσεις εν κινήσει. Σε αυτό συμβάλλουν άμεσα η κοντή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου και η ροπή του κινητήρα που αποδίδεται στις μεσαίες στροφές. Ωστόσο, το γεγονός ότι δεν παρουσιάζει θετικό τράβηγμα στις χαμηλές στροφές αλλά και το βάρος του αμαξώματος αποτελούν και το λόγο που δε διακρίνεται για τις επιδόσεις επιτάχυνσης από στάση. Τα επίπεδα παραγόμενου θορύβου είναι χαμηλά και δεν γίνονται αντιληπτά στο εσωτερικό της καμπίνας των επιβατών ακόμα και όταν οι στροφές του κινητήρα είναι υψηλές.

 
 Seat Altea 1,6
Εσωτερικό - Χώροι
Στο δρόμο