Αρκετά δυναμικό και σίγουρα σύγχρονο το Kia Cerato διεκδικεί με αξιώσεις το ενδιαφέρον του κοινού.
Η κατηγορία των τετράθυρων οχημάτων με κινητήρα 1,6 λίτρων έχει ένα νέο εκπρόσωπο, το Kia Cerato, για το οποίο η σύγκριση δείχνει ότι μπορεί να αποτελέσει "πονοκέφαλο" για τον ανταγωνισμό.
Λίγες μόνο εβδομάδες έπειτα από τα επαινετικά σχόλια που εισέπραξε για το Picanto, η Kia "επιτέθηκε" στην αγορά με το Cerato 1,6, το οποίο επίσης έδειξε ότι είναι μια πολύ αξιόλογη πρόταση. Πώς αντιμετωπίζει όμως το νέο μικρομεσαίο Kia τη σύγκριση με τον ανταγωνισμό και μάλιστα με μερικά από τα πιο ευρέως αποδεκτά και καθιερωμένα ονόματα της κλάσης όπως είναι τα τετράθυρα Ford Focus 1,6, Nissan Almera 1,5 και Renault Megane 1,6; Ευθύς εξαρχής, από την αισθητική του κάθε οχήματος, καθίσταται σαφές ότι το Cerato όχι απλά δεν είναι εύκολος αντίπαλος αλλά μπορεί εύκολα να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού χάρη στην επιθετική εμφάνιση του εμπρόσθιου τμήματος και τον αρκετά μικρό τρίτο όγκο με τις σχετικά έντονες καμπύλες. Το Ford Focus είναι εξίσου δυναμικό στο εμπρόσθιο μέρος του με τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα. Αντίστοιχα το πίσω επειδή είναι ανυψωμένο δημιουργεί ένα σύνολο όμορφο μεν αλλά πιθανώς να είναι λιγότερο ισορροπημένο σε σχέση με τις πεντάθυρες ή τρίθυρες εκδόσεις του. Το Nissan Almera δε χαρακτηρίζεται από σχεδιαστικές εξάρσεις και διατηρεί ένα "χαμηλό" αισθητικά προφίλ το οποίο συχνά εκτιμάται δεόντως από οικογενειάρχες. Οι αμβλυμένες γωνίες στα άκρα του αμαξώματος, το γνήσιο σεντάν σχήμα του και τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω είναι τα βασικά του γνωρίσματα. Το Renault Megane 1,6 4d έχει να επιδείξει πιθανότατα το πιο "καλοζυγισμένο" σχήμα με αρκετή κομψότητα να συνοδεύει τις όχι λίγες δυναμικές σχεδιαστικές "στιγμές" του. Στο εσωτερικό υπάρχουν αισθητικές προσεγγίσεις για διάφορα γούστα ενώ από πλευράς χώρων είναι ελαφρώς πιο ξεκάθαρες οι μεταφορικές δυνατότητες του κάθε οχήματος, οι οποίες συχνά είναι και το βασικό κριτήριο αγοράς ενός σεντάν αυτού του μεγέθους.Το δε εύρος των τιμών είναι τέτοιο ώστε μπορεί να "βγάλει" νικητή καθώς το Kia Cerato και το Nissan Almera κοστίζουν αρκετά λιγότερο από 15.000 ευρώ ενώ το Ford Focus και το Renault Megane τιμώνται περισσότερο από 17.000 ευρώ. Από πλευράς εξοπλισμού όλοι οι συμμετέχοντες στη δοκιμή διαθέτουν πολλά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας.
Kia Cerato
ΣΥΝ : Οι επιδόσεις που παρέχει ο κινητήρας, το πλάτος της καμπίνας, η εξωτερική εμφάνιση, η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, η τιμή. ΠΛΗΝ : Η αίσθηση του τιμονιού υπό ορισμένες συνθήκες, η χαλαρή αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων, η απουσία ρύθμισης του τιμονιού σε βάθος.
ΣΥΝ : H αίσθηση του τιμονιού, η αίσθηση στο δρόμο, η θέση οδήγησης, η σχεδίαση και η εργονομία του ταμπλό, οι χώροι ειδικά για τα κεφάλια των επιβατών. ΠΛΗΝ : Τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό , οι μακριές σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων.
ΣΥΝ : Τα υλικά στο ταμπλό, οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών και τις αποσκευές, οι επιδόσεις, η εξωτερική εμφάνιση, η άνεση στο δρόμο. ΠΛΗΝ : Ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, η πολύ γρήγορη επαναφορά και η συχνά ασαφής αίσθηση του τιμονιού.
ΣΥΝ : Οι χώροι των επιβατών, η τιμή αγοράς, η κεντρική κονσόλα με την οθόνη, η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. ΠΛΗΝ : Οι μακριές σχέσεις του κιβωτίου και οι μέτριες επιδόσεις ως επακόλουθο, η απουσία ρύθμισης του τιμονιού σε βάθος, η "χαλαρή" αίσθηση του τιμονιού υπό ορισμένες συνθήκες.
Ισχυρός και πολιτισμένος ο κινητήρας του Megane κερδίζει τις εντυπώσεις στο πλαίσιο της δοκιμής μας.
Τα τέσσερα οχήματα της συγκριτικής μας δοκιμής εφοδιάζονται με τετρακύλινδρους 16βάλβιδους κινητήρες χωρητικότητας 1,6 λίτρων (1,5 λίτρων στην περίπτωση του Nissan Almera). Οι 118 δυναμομετρημένοι ίπποι του Renault Megane (110 ανακοινώνει η εταιρεία) δίνουν προβάδισμα στο Γαλλικό μοντέλο. Το εν λόγω μοτέρ είναι αρκετά ήσυχο και εμφανίζει πολύ θετικό τράβηγμα από χαμηλές στροφές.Ο επόμενος πιο ισχυρός είναι ο κινητήρας του Ford Focus με 108 ίππους (100 σύμφωνα με τη Ford), τιμή απόλυτα ικανοποιητική για την κατηγορία. Στην πράξη πάντως ο εν λόγω κινητήρας χρειάζεται αρκετή πίεση από τις μεσαίες στροφές και πάνω για να κινήσει γρήγορα το σεντάν αμάξωμα, κάτι που οφείλεται βέβαια και στην αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου. Πολύ καλός και αρκετά ισχυρός είναι ο κινητήρας του Kia Cerato 1,6 (105 ονομαστικοί ίπποι) και αυτό γίνεται άμεσα αισθητό στο δρόμο καθώς το τράβηγμα είναι θετικό. Πιο αποδοτική περιοχή λειτουργίας αποδεικνύονται το χαμηλό και το μεσαίο φάσμα περιστροφής. Τέλος το Nissan Almera 1,5 (98 ονομαστικοί ίπποι, 100 στο δυναμόμετρο) διακρίνεται για την απόδοση της ροπής του σε χαμηλότερο επίπεδο στροφών απ' ό,τι τα υπόλοιπα μηχανικά σύνολα. Στα θετικά του κινητήρα ανήκει και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.